הצצה מיוחדת: כך מתכוננת יחידת יהל"ם למערכה הבאה

בתקופה הקרובה צפויה היחידה לעבור ארגון מחדש, אשר יתבטא בכוח האדם, בהכשרות ובאמצעי הלחימה • "לאור הלקחים מ'צוק איתן' ולפי השתנות שדה הקרב הצפויה, הוספנו תרגילים לא מתוכננים לאורך ההכשרה וחידדנו את כל מה שקשור בהתמודדות עם תת-קרקע", מספר מפקד בית הספר של היחידה

בשעת לילה מאוחרת, כשכמויות עשן אדירות מקשות על הראייה, הדבר היחיד שמפר את החושך, ולו לכמה רגעים, הוא מוקש אור שהפעיל ה'אויב'. לפתע ניתן להבחין בצלליות הלוחמים המתגנבים בסמטאות, נמתחות על גבי קירות הבתים בכפר ונעלמות אל תוך החשיכה.

לחימה במנהרות ונטרול המלכודות שהונחו ברחבי ה'כפר' – אלה שתי המשימות שעומדות בפני לוחמי פלגות סמו"ר (סליקים ומנהרות) וס"פ (סילוק פצצות) של יחידת יהל"ם (יחידת הנדסה למשימות מיוחדות) במסגרת התרגיל המסכם של הכשרתם. בתרגיל, שנערך בעיקרו בבסיס האימונים הפיקודי אליקים, תרגלו הכוחות לחימה בכפר עוין מעבר לגבול הצפוני. "התרגיל מבוסס על תרחישים מהמערכות האחרונות", מספר מפקד בית הספר של היחידה, רס"ן ע'. "לצד זאת, אנחנו נערכים לאיומים העתידיים אותם אנו מבינים שנפגוש".

קרא עוד:

[postim]

במהלך האימון תרגלו הלוחמים את הידע שרכשו במהלך הכשרתם, החל מחילוץ חייל חטוף ועד לחימה בתווך התת-קרקעי. "שבוע ההכשרה בא לדמות מצבי אמת בכל הגזרות", מסביר המדריך הראשי של פלגת ס"פ, סמ"ר ג'. "אנחנו מנסים להתבסס על כמה שיותר מקרים שחווינו, ולבנות את המתארים שלנו על פיהם".

בעקבות "צוק איתן": הגדלת היחידה וקליטת אמל"ח חדש

במבצע "צוק איתן" הפכו המנהרות והמלכודות שנמצאו ברצועת עזה לאיום מרכזי על כוחות צה"ל. עוד לא עברה שנה מתום המערכה, והיחידה נערכת ליישום הלקחים. אחד מהם, במסגרת רה-ארגון היחידה, הוא שינוי מבנה הפלגות ובית הספר, והגדלת היחידה באופן משמעותי כשמפקדה הבא יהיה בדרגת אל"מ.

לצורך העניין, סדר הכוח של פלגת סמו"ר, שמוכשרת לתת מענה באופן מקצועי לאיום המנהרות, שולש. "השנים הראשונות בבית הספר יהיו מורכבות מבחינת היערכות להגדלת היחידה", מגלה רס"ן ע'. "אותי עתיד להחליף סא"ל, ותחתיו ישרתו שלושה רס"נים שיהיו אחראיים על תחומים שונים בבית הספר".

16150

השינויים באו לידי ביטוי גם בהכשרה האחרונה של לוחמי היחידה. "לאור הלקחים מ'צוק איתן' ולפי השתנות שדה הקרב הצפויה, הוספנו תרגילים לא מתוכננים לאורך ההכשרה וחידדנו את כל מה שקשור בהתמודדות עם תת-קרקע", אומר רס"ן ע'.

גם בתחום אמצעי הלחימה צפויים להיכנס שינויים, שיבואו לידי ביטוי כבר בהכשרה הבאה. "אנו קולטים כיום ביחידה ובזרוע אמצעי לחימה חדשים רבים", חושף רס"ן ע'. לדבריו, האמצעים החדשים יעסקו בהתמודדות עם אחד האיומים המרכזיים מהמערכה האחרונה.

השבוע המסכם את הכשרתם של הלוחמים החדשים נחתם בטקס בהר הגלבוע. "לוחמי יהל"ם מהווים בכל עולם תוכן את הסמכות המקצועית הבלעדית ואין להם תחליף", אמר מפקד היחידה, סא"ל י', בנאום שנשא בטקס. "אני מצפה מהלוחמים לפעול, כפי שפעלו חבריהם ברצועת עזה לפני מספר חודשים. התהליך המקצועי הארוך שעברו ביחידה, יאפשר להם להתמודד באופן מלא מול האתגרים המבצעיים הקיימים בגזרות השונות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו