הערב: עצרת מספד על מרן הגר"ש וואזנר זצוק"ל

הערב תיערך עצרת מספד והתעוררות לזכרו של מרן פוסק הדור בעל "שבט הלוי" הגר"ש הלוי וואזנר זצוק"ל • בשעה 7:00 בערב בהיכלה של ישיבת חכמי לובלין בבני ברק • חברי הבד"ץ "זכרון מאיר" בראשות ממשיך דרכו מרן הגאב"ד הגרח"מ וואזנר: "מותר להספידו אף שהוא חודש ניסן"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עם ישראל עדיין שרויים תחת אבל עם פטירתו של רבם של ישראל מרן פוסק הדור בעל 'שבט הלוי' הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצוק"ל, הערב, פתיחת ימי האבל תתקיים בהיכלה של ישיבת חכמי לובלין ברחוב דסלר בבני בני עצרת מספד והתעוררות לתלמידי הישיבה ובני קהילת "שבט הלוי".

בעצרת יספידו גדולי תלמידיו של מרן הגר"ש זצ"ל. חתנו הגאון רבי אברהם יעקב איצקוביץ שליט"א, רבה של 'קהל שבט הלוי' בירושלים עיה"ק. הגאון רבי משה שאול קליין שליט"א, הגאון רבי יעקב מאיר שטרן שליט"א, הגאון רבי שלמה זלמן אולמן שליט"א, הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, ונכדו הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר שליט"א.

המודעה כפי שהופיעה בעיתון "המבשר" הבוקר

בעיתונות החרדית מתפרסת הבוקר מודעה מטעם בית ההוראה בראשות בנו הגדול ממשיך דרכו מרן הגאב"ד הגרח"מ וואזנר שיבלחט"א, כי למרות שאנו נמצאים עדיין בעיצומה של חודש ניסן בו לא נוהגים להספיד ולהתאבל הרבנים הגאונים פסק הלכה בו הם מתירים את עצרת המספד.

"הננו בזה לגלות דעתינו", פותחים הרבנים, "שמאחר שמרן פוסק הדור רבינו בעל 'שבט הלוי' זצ"ל נסתלק לישיבה של מעלה במועד, ולא היה ניתן באפשרות להספידו מפני קדושת המועד, מ"מ אחר המועד מותר להספידו אף שהוא חודש ניסן, כמו שכתב במשנה ברורה בשם תשובת עולת שמואל דמותר לעשות הספד על אדם גדול תוך שלושים יום קודם החג אם לא היה שעת הכושר קודם, ואם התירו תוך שלושים שהוא מדינא דגמרא קל וחומר דיש להתיר בסוף חודש ניסן, אחר אסרו חג, שאינו אלא מנהג כמבואר בפוסקים".

אבל בכל תפוצות ישראל

כאמור, עם תום ימי חג הפסח גוברת תחושת האבל הכבד בכל תפוצות ישראל המבכים מרה את גדיעת פתיל חייו של האדם הגדול בענקים, שעמד לדון ולהורות את ישראל קרוב לשמונים שנה ברציפות, בפסיקותיו ההלכתיות שהיו לנכסי צאן ברזל לצבור היראים והחרדים לדבר ה', בקביעת ההלכה הברורה בכל מקצועות התורה.

היתמות והאבל מקיפות את כל שדרות וגווני היהדות הנאמנה, אשר חשים את האבדן הנורא בהלקחו לישיבה של מעלה של המאור הגדול לממשלת התורה, פוסק הדור אשר קבע יתדות איתנים לתורה בעקרונות ההלכה הצרופה שמהם ישקו כל העדרים, והיה קולו נשמע למרחקים כשמאות ואלפי רבנים ומורי הוראה במשך שנות דור הלכו לאורו הגדול עפ"י קביעותיו והכרעותיו ההלכתיות הברורות, ופסקיו הבהירים שהיו להם למורה דרך בהנהגת הכלל.

עם בנו ממשיך דרכו מרן הגרח"מ שיבלחט"א

יצוין כי במשך ימי חול המועד נשמעו דברי הערכה לדמותו של פוסק הדור זצ"ל על ידי מאות רבנים גדולי תורה מכל רחבי תבל, אשר גדלו על ברכיו, בשיעורים ושיחות שנשאו בבתי המדרש והיכלי התורה בכל רחבי העולם היהודי.

בדבריהם ציינו בכאב רב את החלל הגדול שנפער בעלותו בסערה השמימה, בהדגישם את היותו עבורם למגן ולמשען בפסיקה ההלכתית הענפה, בבעיות ושאלות הלכתיות מסובכות שהתעוררו ועלו על שלחנם של מאן מלכי רבנן, כשתמיד ידעו שיש להם על מי לסמוך, כי הגר"ש זצ"ל בגודל עוז תעצומות הנפש שלו ובגאונותו המופלגה והנדירה ידע לנתח את הנושא והסוגיה לפרטיה ולהאיר את עיניהם בדרכי ההוראה לאמיתה של תורה, ועתה גדולה האבידה ואין לה תמורה.

הרבנים שהזכירו פסקי הלכה וחידושי תורה ממרן הגר"ש זצ"ל מספרו שו"ת 'שבט הלוי' על אחד עשר חלקיו ושאר הספרים שיצאו מתורתו, העלו על נס. את הסגוליות המופלאה שבה נתברך בשיטתו הברורה בביצור חומת ההלכה בקביעת גדרים וסייגים לשמרה בטהרתה וקדושתה, כשהיה עומד על משמרתו בעוז ובגאון ללא חת ומורא, בהציבו אזניים לתורה ויסודות הלכותיה. בד בבד נודע בלבו הרחום והחנון שהיה פתוח כפתחו של אולם, במידותיו הנאצלות, ובענוות חן מופלאה שאפפה את מהותו, כאשר בקרני אורו הבהיר חדר וסלל מסילות בלבות הרבים, ורבבות ישראל נהרו לאורו תורתו כל הימים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture