הרמטכ"ל האמריקני: "לא יכול לדמיין עולם בו לא היו לנו כאלו יחסים עם ישראל"

ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, גנרל מרטין דמפסי, מבקר בישראל לקראת סיום תפקידו בהנהגת הצבא החזק בעולם • בפגישה עם שר הביטחון יעלון הדגישו השניים את "השותפות, הידידות והמחויבות שקיימת בין ארצות הברית לישראל"

שר הביטחון משה יעלון נפגש היום בלשכתו בתל אביב עם ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, גנרל מרטין דמפסי. זהו ביקורו האחרון של דמפסי כרמטכ"ל. במהלך הפגישה דנו השניים בהמשך חיזוק הקשר בין הממסדים הביטחוניים של ארצות הברית וישראל, ובמצב במזרח התיכון.

שר הביטחון יעלון אמר לרמטכ"ל דמפסי: "זהו ביקורך האחרון בישראל כרמטכ"ל. אני מבקש להדגיש כמה אנחנו מעריכים את עשייתך, שחיזקה את הידידות ושיתוף הפעולה בין הממסדים הביטחוניים".

יעלון הוסיף ואמר כי לישראל ולארה"ב מטרות ואתגרים זהים במזרח התיכון, "כולנו מאותגרים על ידי ג'יהאדיסטים באזור, בסוריה, בלבנון, הציר השיעי הרדיקלי, בידי תשתיות של דאעש בסיני וכמובן תשתיות הטרור בעזה. אנו מאמינים שנוכח ההתפתחויות בכל הקשור לטלטלה האזורית, ישראל וארצות הברית נמצאות על אותו עמוד להתמודד עם האתגרים הללו", אמר שר הביטחון.

יעלון דמפסי צילום אריאל חרמוני משרד הביטחון (1)(צילומים: אריאל חרמוני - משרד הביטחון)

קרא עוד:
[postim]

לדבריו, "הטלטלה במזרח התיכון היא עצומה, ורק בסוריה יש כיום 30 ארגוני טרור שעלינו להתמודד איתם. הם לא מתעסקים אתנו כרגע, ואיננו מתערבים בנעשה שם, אבל יכול להגיע הרגע שזה ישתנה. במצב כזה יהיה עלינו להכות בהם בעוצמה".

"הנושאים והאתגרים מחייבים יחסים שכאלו"

שר הביטחון שיבח את גנרל דמפסי ואת ההנהגה הצבאית של ארצות הברית והודה להם על המחויבות העמוקה לביטחון ישראל: "שיתוף הפעולה בין ארצות הברית לישראל הוא עמוק ויוצא דופן. אנו מעריכים מאוד את מחויבותה של ארצות הברית לביטחוננו. מחויבותך האישית, מחויבותו של מזכיר ההגנה ומחויבותו של הנשיא אובמה לביטחוננו".

ראש המטות המשולבים דמפסי השיב לשר הביטחון יעלון, "קיבלתי היום אות מצה"ל. זהו אות שקיבלתי בשם מאות אלפי משרתים ומשרתות אמריקניים, אשר חשים את השותפות, הידידות והמחויבות שקיימת בין ארצות הברית לישראל".

דמפסי סיפר כי הרמטכ"ל הישראלי והוא משוחחים כמעט כל חודש. "הייתי כאן חמש פעמים. הנושאים והאתגרים מחייבים יחסים שכאלו. אני לא יכול לדמיין עולם בו לא היו לנו כאלו יחסים. אני גאה להיות חלק מהם, ואני בטוח לחלוטין שמחליפי ימשיך אותם ואף יחזק אותם עוד יותר".

יעלון דמפסי צילום אריאל חרמוני משרד הביטחון (3)

יעלון דמפסי צילום אריאל חרמוני משרד הביטחון (4)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו