יו"ר הכנסת לשר החוץ הפולני: "מעריכים ידידים שמסייעים לבלום מהלכים נגד ישראל"

אדלשטיין אמר לשר גְזֶ'גוֹז' סְכֵטִינָה כי בעניין המשא והמתן עם הפלסטינים הוא "פסימי לטווח הקצר ואופטימי לטווח הארוך. לא חייבים לגשת ישר לנושאי הליבה כמו ירושלים אלא עלינו קודם לבנות צעדים בוני אמון בדמות שיתופי פעולה בנושאים כמו מקורות אנרגיה ומים, מה שיגביר את האמון בין שני הצדדים".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אירח במשכן הכנסת את שר החוץ של פולין גְזֶ'גוֹז' סְכֵטִינָה, המבקר בישראל, ונועד אתו ועם חברי המשלחת מפולין בנושאים שונים שעל סדר היום. פולין נחשבת לאחת מגדולות ידידותיה ותומכותיה של ישראל בעולם בכלל ובאירופה בפרט.

אדלשטיין אמר לאורחו: "אנו מערכים את החברות בין מדינותינו בעשורים האחרונים, ויש להמשיך ולחזק את שיתוף הפעולה בין הפרלמנטים בנושאים כמו מדע, חינוך, אנרגיה ירוקה ועוד". אדלשטיין ציין עוד כי "לצערי ישנם כאלה המנסים לפגוע בישראל ואנחנו מעריכים את ידידותינו שמנסות לבלום את המהלכים המבקשים לפגוע בנו".

בתשובה לשאלתו של שר החוץ הפולני בנוגע למשא ומתן עם הפלשתינים, אמר אדלשטיין: "אני פסימי לטווח הקצר ואופטימי לטווח הארוך. לא חייבים לגשת ישר לנושאי הליבה כמו ירושלים אלא עלינו קודם לבנות צעדים בוני אמון בדמות שיתופי פעולה בנושאים כמו מקורות אנרגיה ומים, מה שיגביר את האמון בין שני הצדדים". אדלשטיין הוסיף כי הוא מוטרד מכך שמאבק בדאע"ש דחק את הנושא האיראני והזהיר ממצב בו איראן תפרוש מטרייה גרעינית על חמאס וחיזבאללה.

קרא עוד:
[postim]

שר החוץ הפולני הודה ליו"ר הכנסת ואמר כי הוא מודע לכך שמדובר בתפקיד לא קל, היות וגם הוא כיהן בעבר כיו"ר הפרלמנט הפולני. כמו כן הודה השר הפולני ליו"ר הכנסת על הדברים שנשא במליאה לזכרו של חסיד אומות העולם, השר הפולני ולדיסלב ברטושבסקי, שמת לאחרונה. "אנו מעריכים מאוד את הדברים שנאמרו לזכרו מעל בימת הכנסת, דמותו של ברטושבסקי חשובה מאוד עבורנו ומהווה סמל להיסטוריה שלנו ולשיתוף הפעולה בינינו".

השר סכטינה ציין כי הוא הגיע לישראל עם משלחתו לא רק לנושאים פוליטיים אלא גם על מנת לקיים פגישות כלכליות ולחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי והתיירותי בין המדינות.

ראש קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל פולין, ח"כ חיליק בר, אמר: "פולין חשובה לנו מאוד ונעשה הכול על מנת להדק את הקשרים, גם בעקבות ההיסטוריה וגם מכיוון שפולין נעשית למדינה חשובה יותר ויותר באירופה". ח"כ בר התייחס לתנועת ה-BDS, ואמר כי מדובר בתופעה נוראה שרק פוגעת בסיכוי לשלום.

בנושא איראן הזכיר ח"כ בר כי בעבר נשמעו אמירות כי לא יאפשרו לצפון קוריאה להשיג נשק גרעיני ובסופו של דבר יש להם נשק כזה, "איראן היא לא צפון קוריאה" אמר בר והוסיף: "אנחנו קודם כל ישראלים ורק אחר כך קואליציה ואופוזיציה".

PolishFM0615

ריבלין: "שיתוף פעולה מוצלח מאפשר לשתי המדינות ליהנות מפרותיו"

שר החוץ הפולני נפגש היום גם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. הנשיא ברך את שר החוץ על הגעתו וסיפר כי הביקור הראשון שערך בתפקידו היה לרגל חנוכת המוזיאון היהודי שנחנך בוורשה ואמר: "המוזיאון הוא נדבך חשוב בהיסטוריה של פולין ושל יהודייה", וביקש למסור דרישת שלום חמה לראש הממשלה, לנשיא הנבחר ולנשיא לשעבר, החולקים יחסי ידידות חמים עם מדינת ישראל. הנשיא הוסיף ואמר: "אנו רואים כיצד שיתוף פעולה מוצלח מאפשר לשתי המדינות ליהנות מפרותיו ועל כך אני שמח".

שר החוץ סכטינה הודה לנשיא על הברכות ואמר: "בביקורי כאן אני מבקש לחזק את שיתוף הפעולה בין הארצות. שיתוף הפעולה הזה איננו מילולי בלבד אלא מעשי. אנו רואים בגאווה רבה כיצד למעלה ממאה אנשי עסקים פולנים משתתפים בכנס מיוחד הנערך כעת בישראל. אנו נוסיף ונחזק את היחסים לטובת אזרחי שתי המדינות".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו