לראשונה: בית המשפט הטיל קנס כספי על 4 מסתננים בנוסף לעונש מאסר

תקדים משפטי: ביהמ"ש בב"ש פרסם גזר דין בעניינם של 4 מסתננים המאמץ את עמדת המדינה להטלת קנס כספי בנוסף לעונש מאסר • השופטים הדגישו את כוונתם ליצור איזון מול השיקול הכלכלי אשר מניע את הנאשמים לבצע את העבירה ולהסתנן לארץ

בית משפט השלום בבאר שבע התיר לפרסום גזר דין בעניינם של ארבעה תושבי עזה, בינהם קטין, שהסתננו לישראל משיקולים כלכליים, לצורך פרנסה, נוכח המצב הקשה בעזה.

לראשונה, אימץ ביהמ"ש את עמדת המדינה והטיל על המסתננים קנס כספי, בנוסף לעונשי מאסר בפועל.​

​על פי עובדות כתב האישום, ביום י"ג שבט תשע"ה ( 2.2.15), הגיעו הנאשמים אל גדר הגבול שבין עזה לישראל, בסמוך ליער בארי, שם טיפסו על הגדר, ירדו בצד השני בשטח ישראל והחלו להתרחק מהגדר לתוך שטח ישראל. כוח צה"ל אשר הוזעק למקום איתר את הנאשמים ואלה נעצרו במקום.

הנאשמים הודו והורשעו בעבירה של הסתננות והמדינה ביקשה להטיל על הנאשמים מעבר לעונש מאסר בפועל, גם קנס כספי, לאור העובדה כי מטרת הכניסה לישראל הייתה כאמור לצורך פרנסה בישראל, נוכח המצב הכלכלי הקשה בעזה.

קרא עוד:
[postim]

גזר הדין, הדגיש ביהמ"ש את השיקול הכלכלי אשר מניע את הנאשמים לבצע את העבירה ולהסתנן לארץ. על הנאשמים הבגירים נגזרו עונשים בין 19-17 חודשי מאסר בפועל וכן, כאמור, בהמשך לעמדת המדינה, הוטלו קנסות על כל הנאשמים.

אילוסטרציה: עבד רחים ח'טיב – פלאש 90

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו