שגרירי אירופה מודים: 150 מיליון אירופאים חושבים שישראל היא מדינה נאצית

שגרירים מאירופה וארה"ב הודו: האנטישמיות גואה בארצותיהם • שגריר האיחוד האירופי טען: "יש להבדיל בין אנטישמיות לביקורת לגיטימית על המדיניות הישראלית". פרופ' גוסטבו פרדניק השיב לו: "מדובר ביודופוביה, הממשלות שטוענות שהן נלחמות באנטישמיות שותפות בעצמן לעלילות דם נגד ישראל" • נציגי ישראל דרשו ממדינות העולם לפעול במעשים ולא להסתפק בהצהרות

כתבות נוספות בנושא:

ביטול הצעד של טראמפ: ישראל הסירה את התנגדותה לחזרת ארה"ב לאונסק"ו
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

נתונים קשים על תקריות אנטישמיות בעולם נחשפו היום (רביעי) בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה הזהיר כי "בחלק ממדינות אירופה ובקמפוסים בארה"ב ניכר גידול מדאיג בתופעות אנטישמיות ודה-לגיטימציה למדינת ישראל. יסוד הדה לגיטימציה לישראל הוא באנטישמיות. יש גידול בתקריות אנטישמיות ובהסתה, ושבענו מהצהרות ומהבטחות של ממשלות – הן חייבות לנקוט בפעולה מעשית".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין מתח קו ישיר בין האנטישמיות לחרם על ישראל. "האזרחים במדינות המערב צריכים להיות בעלי כושר הבחנה מיוחד, להבדיל בין מתקפה טרוריסטית על מוסדות יהודיים לבין מתקפה דיפלומטית מגובה בעלילות דם. עצם ההשוואה הנוכחית בין צה"ל לחמאס היא מקוממת, ודו"ח האום מתעלם מההבדלים המוסריים בין הצבא שלנו לארגון הטרור".

פרופ' גוסטבו פרדניק, מרצה לאנטישמיות באוניברסיטאות בדרום אמריקה, האשים כי "לא מדובר באנטישמיות אלא יודופוביה, ומקורה בדמוניזציה של ישראל. הממשלות שטוענות שהן נלחמות באנטישמיות שותפות בעצמן לעלילות דם נגד ישראל – ולא ניתן להפריד בין הדברים. סקר שנעשה לאחרונה, מגלה כי קרוב ל- 150 מיליון אירופאים סבורים היום, שישראל היא מדינה אפרטהייד ופועלת בשיטות נאציות".

קרא עוד:
[postim]

מוניקה לוורסן, סגנית שגריר גרמניה, הודתה כי התקריות האנטישמיות גדלו בארצה ב-25% "והדבר כואב לנו במיוחד. אנו פועלים ע"י המשטרה והצבא כדי לדכא ביטויים אנטישמיים, הגנה פעילה על מוסדות יהודיים, מניעת הסתה אנטישמית ע"י לימודים על השואה ומתן כבוד לאחר. לממשל הגרמני מחויבות ברזל לשלומו של העם היהודי ולביטחונה של מדינת ישראל".

ביל גרנט, סגן שגריר ארה"ב, הודה אף-הוא כי "ב-2013 יותר מ 50% מפשעי השנאה, כוונו נגד יהודים, אך אנו מנסים להיאבק כאשר ביקורת גולשת לדה-לגיטימציה, ע"י פעילות שירותי הביון ורשויות החוק שקשובים ומחפשים פשעי שנאה".

.מליונים לאבטחת מוסדות יהודיים (אילוסטרציה: -פלאש 90)

רוב דיקסון, סגן שגריר בריטניה, הודה בתורו כי "מספר התקריות האנטישמיות עולה בשנתיים האחרונות, ואנו נחושים להילחם בכך. הקהילה היהודית בארצנו היא חלק בלתי נפרד מהחברה הבריטית, ואנו מחויבים לחייהם. אנו פועלים בהצהרות המנהיגים הבריטים עד כמה האנטישמיות לא מתקבלת, אישרנו חקיקה נוקשה ביותר נגד גילויים כאלו והקמנו שיתוף פעולה הדוק עם המוסדות והקהילות היהודיות בבריטניה, תוך השקעת 13 מיליון ליש"ט לאבטחת המוסדות. בשום אוניברסיטה בבריטניה אין חרם על ישראל, והולך ומתרחב שיתוף הפעולה המדעי והמסחרי עם ישראל".

שגריר האיחוד האירופי: בעד ביקורת לגיטימית על ישראל

שגריר הולנד, ולדקמפ כספר, הבטיח מנגד כי ממשלתו מתנגדת לחרם על ישראל, ואילו שגריר האיחוד האירופאי לארס פבורג-אנדרסון, טען כי "האיחוד האירופאי דוחה כל גילוי שנאת זרים וגזענות בכל צורותיה, ובכלל זה אנטישמיות. לצערנו האנטישמיות ממשיכה להרים את ראשה בצורות שונות. אנו מחויבים להילחם בתופעות אלו ע"י חקיקה ותקצוב. אנו מונעים הזרמת כספים לארגוני טרור, אך אני רוצה עם זאת להבדיל בין האנטישמיות שהיא מגונה ולא מקובלת בשום צורה ובין ביקורת לגיטימית על מדיניות מדינת ישראל".

ג'יל פיקאסו, סגן שגריר צרפת, השיב כי "אנו גאים בכך שיש לנו את הקהילה היהודית השלישית בגודלה ואחת העתיקות בעולם. אירועים אנטישמיים רבים לא מקבלים תשומת לב מהתקשורת. חשוב להיאבק באנטישמיות, ואנו עוסקים בכך רבות, ברמה לאומית ומקומית, ואנו נלחמים בהסתה האנטישמית באינטרנט". לעומתו, גדעון בכר, מנהל המחלקה למאבק באנטישמיות במשרד החוץ האשים כי "רוב האנטישמיות נמצאת בעולם דווקא במדינות הדמוקרטיות. ההצהרות להילחם באנטישמיות חשובות, אך ללא פעילות מצד הממשלות המצב לא ישתנה. הגענו לרגע האמת, ויש לפעול בצורה מעשית כיוון שהקהילות היהודיות באירופה מאבדות את אמונן בממשלי המדינות בהם הם חיים".

2"ישראל נאצית!". עובד עירייה מוחק כתובת אנטישמית בטולוז

ח"כ ענת ברקו הזהירה את השגרירים כי "אם לא תעמדו לצדינו במאבק בטרור – הוא יגיע גם אליכם".

מנכ"ל הליגה נגד השמצה, אייב פוקסמן, אמר כי "כל תומכי ישראל חווים יום יום מתקפות דה לגיטימציה על המדינה, ולמעשה ישראל מתמודדת עם ניסיונות לחסלה וחסל את זכות קיומה – מאז היוולדה. מה שמדאיג הוא ההתפשטות של התופעה ל-25 אוניברסיטאות בארה"ב, תמיכת כנסיות פרוטסטנטיות בחרם – והאיום של ממשל אובמה שלא להמשיך ולתמוך בישראל. ההתנגדות לישראל הופכת להיות יותר ויותר פופולריות, והרוב השקט הופך להיות יותר ויותר שקט".

נשיא מכון המחקר NGO Monitor הפרופ' ג'ראלד שטיינברג הזהיר כי דו"ח האו"ם מוסיף לאווירת האנטישמיות מבלי לאפשר לעם היהודי להגן על עצמו, ולדו"ח שותפים ארגוני זכויות אדם כמו בצלם, אמנסטי ועוד כשהמימון לארגונים האלה מגיע ממדינות אירופה.

אילוסטרציה ראשי: נתי שוחט – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture