מלחמות העתיד כבר כאן: דיון בוועדת המדע בנושא מתקפות הסייבר

על רקע תקלות המחשוב בארה"ב והתרעת המטה ללוחמת סייבר יזם יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ח"כ אורי מקלב, דיון מקיף אודות היערכות ישראל בהגנה מפני מתקפות סייבר • "ישראל נמצאת תחת מתקפות טרור קיברנטי יומיומי על מגוון תשתיות חיוניות ועלינו להיערך לכך", הסביר

על רקע תקלות המחשוב החמורות שהתרחשו אתמול בניו יורק, במסגרתם הושבת לשעות ארוכות המסחר בבורסת NYSE וקורקעו טיסות בחברת התעופה 'יונייטד איירליינס', יכנס בקרוב יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), דיון מקיף בנוגע להיערכות ישראל למתקפות סייבר אפשריות והחשיבות על הגנה על תשתיות ומערכות וממוחשבות לאומיות.

היום פרסם המטה ללוחמת סייבר התרעה לכל משרדי הממשלה וארגוני הביטחון שנקראים לגלות ערנות לכל שינוי במערכת המחשבים. מדובר בהתרעה מידית המתייחסת לאיומים על מערכות המחשבים והטלפונים הניידים, וגורמי הביטחון הונחו "להיערך לכל תרחיש אפשרי".

קרא עוד:
[postim]

בדיון בוועדת המדע ישתתפו נציגי המטה הקיברנטי הלאומי, המוביל את היערכות משרדי הממשלה להגנה על המרחב הקיברנטי ולוחמת סייבר, נציגי כוחות הביטחון ומומחים טכנולוגיים המסייעים להגנה על מרחב הסייבר והתשתיות הלאומיות החיוניות והביטחוניות של ישראל.

"איום לוחמת הסייבר קיים כל העת והאירועים האחרונים הם תזכורת לכך שצריך לבדוק את היערכות ישראל למתקפות סייבר", אומר יו"ר הוועדה ח"כ מקלב, "זירת הסייבר בישראל נמצאת תחת מתקפות טרור קיברנטי יומיומי על מגוון של תשתיות אזרחיות וצבאיות חיוניות וחשוב להיערך לכך שלא יתרחשו כאן מקרים דוגמת מה שהתרחש השבוע בארה"ב".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו