נציג רה"מ למשפ' מנגיסטו: אם תתקפו את נתניהו לא תהיה לו מוטיבציה לסייע

שיחה מכוערת מאוד התקיימה אמש בין נציגו של רה"מ לענייני שבויים ונעדרים, אל"מ (במיל') ליאור לוטן, לבין בני המשפחה שבנם חצה את הגבול לעזה ונעלם • "מי שהעמיס על אברה את עניין אפליית העדה האתיופית השאיר אותו עוד שנה בעזה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ככל שחולפות השעות מתבררים עודו ועוד פרטים על נסיבות מעברו של אברה (אברהם) מנגיסטו לרצועת עזה, כמו גם על ההתעלמות הבוטה מצד הממשלה והזלזול במשפחה האתיופית האומללה והתמימה שאינה מקושרת לחוגי השלטון.

היום פורסם בחדשות 10 תיעוד של שיחה קשה ומכוערת שערך עם המשפחה אל"מ (במיל') ליאור לוטן, המשמש כמתאם מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא השבויים והנעדרים. בין השאר הזהיר לוטן את אביו של אברה ואת אחיו כי קמפיין שיקשר בין עובדת היותו בן העדה האתיופית לבין הטיפול הלקוי בו, ישאיר אותו בעזה לתקופה ממשוכת נוספת.

לוטן הגיע אמש לבית המשפחה באשקלון, שעות ספורות לפני הסרת צו איסור הפרסום על הפרשה, כשבמשרד ראש הממשלה ידעו כבר על הפרסום הצפוי הבוקר. לוטן סיפר בתחילה כי "המידע החזק שלנו הוא מהיומיים הראשונים – אנחנו יודעים שהוא נתפס על ידי ארגוני ביטחון של חמאס ומאז אין לנו אות חיים ואין לנו קשר ישיר עם מקומו".

קרא עוד:
[postim]

נציגו של ראש הממשלה פירט באוזני בני המשפחה את המאמצים השקטים שנעשו להשיבו, וטען כי מדובר במצב מוזר מאוד, כשבניגוד לכל היגיון, ארגון חמאס מכחיש מכל וכל שהצעיר מוחזק בידיו: "זה דבר חדש, זה שונה. כל פעם שהיה לו מישהו ביד הוא שם אותו ואמר לו 'זה מה שאני רוצה'. זה היה עם גלעד שליט, זה היה במקרים אחרים. העובדה שהוא מכחיש את זה גורמת לנו במשך כל כך הרבה זמן… ופנינו אליו בהרבה דרכים והפעלנו מנופים. כשאנשים קרובי משפחה של מנהלים בחמאס, בכירים! כשרצו להיכנס לישראל לטיפול רפואי בישראל אמרנו להם: 'לא, תביאו לנו מידע על אברה', וזה לא עבד".

האב המודאג לראש הממשלה: "מדוע לא ענית למכתבים שלי במשך 10 חודשים?"

בשלב מסוים קישר לוטן טלפונית בין בני המשפחה לבין ראש הממשלה נתניהו. האב, איילין מנגיסטו, שאל את נתניהו מדוע הוא לא הגיב למכתבים הרבים ששלח אליו במשך עשרת החודשים שחלפו מאז היעלמותו של בנו. ראש הממשלה לא השיב ובמקום זאת הוא הביע את צערו על עובדת פרסום הידיעה והבטיח כי יעשה הכול כדי להשיב את אברה.

עם סיום שיחת הטלפון החל לוטן להתקיף את המשפחה, ואיים עליהם כי ההאשמות שהפנו כלפי נתניהו רק יעכבו את שובו של הבן האובד. הוא הוסיף בזעם כי "מי שהעמיס על אברה את הסיפור בין העדה האתיופית למדינת ישראל השאיר אותו עוד שנה בעזה", וטען כי כל טענה שתופנה נגד טיפולה של המדינה רק תסייע לחמאס.

"אני מתלבט אם לענות, כי מה שקרה פה עם ראש הממשלה זה חמור מאוד. כל כך חמור שאין לי איך לתאר אותו", תקף אל"מ לוטן בבוטות. "הדבר היחיד שראש הממשלה שומע מכם זה שלא החזיר לכם את המכתבים? אני לא יודע אם אני רוצה לענות לכם את התשובות, תלכו למי שאתם רוצים. גם ראש הממשלה הרי בן אדם, מה אתה חושב שהוא יחטוף, יחטוף, יחטוף וזה יהיה הדבר הכי חשוב לו בעולם?".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture