ההטרדה שמסכנת חיים: קנסות יוטלו על מבצעי פניות שווא אל מוקדי החירום

הכנסת אישרה כי קנסות בגובה של עד 75,300 שקלים יוטלו על מטרידי מוקדי החירום בפניות שווא • "ריבוי של פניות שווא עלול להוביל לשיבוש עבודתם של כוחות החירום וההצלה במתן מענה לפניות אמתיות הדורשות את התערבותם או לחילופין להביא לבזבוז משאבים וכספי ציבור בהקפצת הכוחות לשווא", נאמר בדברי ההסבר להצעת החוק

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת התיקון לחוק העונשין, המטילה קנסות גבוהים על מטרידי מוקדי החירום. מדובר בשלוש הצעות שונות של הח"כים עמר בר-לב ומירב מיכאלי (המחנה הציוני) וניסן סלומינסקי (הבית היהודי).

התיקון מבקש לקבוע כי פנייה בקריאת שווא לעזרה למוקדי החירום וההצלה, תיחשב לעבירה פלילית, שעונשה קנס עד 14,400 ₪. פנייה שכזו שתבוצע במטרת זדון לשם שיבוש עבודת כוחות החירום וההצלה, תישא קנס עד גובה של 75,300 שקלים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מוקדי החירום וההצלה נאלצים להתמודד עם עומס רב של פניות, ומספר לא מבוטל מהן מוגדרות כהטרדות וקריאות שווא לעזרה. על פי פרסומים מהתקופה האחרונה כ-45% מהפניות המתקבלות במוקד החירום של המשטרה מוגדרות כהטרדות וקריאות שווא לעזרה. מצב עניינים זה מקשה על תפקוד המוקדנים ומביא לבזבוז זמן יקר.

קרא עוד:
[postim]

"ריבוי של פניות שווא עלול להוביל לשיבוש עבודתם של כוחות החירום וההצלה במתן מענה לפניות אמתיות הדורשות את התערבותם או לחילופין להביא לבזבוז משאבים וכספי ציבור בהקפצת הכוחות לשווא. כך למשל, האירוע שבו מוקדני המשטרה פירשו את פנייתו של החטוף גיל-עד שאער הי"ד כפניית שווא, הוא דוגמה מצערת להשפעתן השלילית של פניות השווא המתקבלות במוקד המשטרתי.

"לדאבוננו, סיווגה של הפנייה כפניית שווא ותו לא גרמה לכך שלא ניתן מענה מידי לקריאת המצוקה והביאה לעיכוב משמעותי שמנע תגובה בשעות הקריטיות לאירוע. הדבר כמובן עלול לקרות גם במוקדי חירום אחרים כמו מגן דוד אדום או מוקד שירותי כבאות והצלה".

39 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים. הצעת החוק תועבר לוועדת חוקה לשם טיפול והכנה לאישור סופי – בקריאה שנייה וקריאה שלישית במליאת הכנסת.

(אילוסטרציה: מרים אלסטר – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו