המחיר לאישור התקציב: חצי מיליארד ש"ח להקטנת הצפיפות בכיתות

החל משנת הלימודים הקרובה, תשע"ו: תלמידי כיתות א' ילמדו בכיתות קטנות המכילות 34-32 תלמידים בלבד, ובתוך 5 שנים כלל שכבות הגיל ביסודי ילמדו בכיתות קטנות • שר החינוך, נפתלי בנט: "היום הסרדינים יוצאים מהקופסא"

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע היום (ה'), כי החל משנת הלימודים הקרובה, תשע"ו, תלמידי ישראל ילמדו בכיתות קטנות המכילות 34-32 תלמידים בלבד. המתווה החדש יוטמע במערכת באופן הדרגתי החל מ-1.9.2015 עם פתיחת שנת הלימודים תשע"ו.

בשלב הראשון המתווה יחול על כיתות א', ובכל שנה תצטרף כיתה נוספת, כך שבתוך 5 שנים המהלך יושלם מכיתה א' ועד כיתה ו'. יודגש, כי לצד הקטנת הכיתות, ימשיך המשרד להקצות תוספת של שעות לימוד לטובת פיצול כיתות א'-ב' במקצועות שפה ומתמטיקה.

הקטנת הכיתה תעשה באופן דיפרנציאלי, על פי עשירוני הטיפוח: עשירוני טיפוח 10-9: 32 תלמידים בכיתה, עשירוני טיפוח 8: 33 תלמידים בכיתה, עשירוני טיפוח 7-1: 34 תלמידים בכיתה.

כמו כן, "מתווה בנט להקטנת הכיתות" כולל לראשונה גם את יישום התכנית "מורה שני בכיתה". התכנית תחל לפעול משנת הלימודים הקרובה, תשע'ו, בכ-1,000 כיתות לימוד. התכנית כוללת מורה ותיק וומורה צעיר המשתלב בהדרגה בפעילויות ההוראה והלמידה, כחלק מטיוב הכשרתו. בכל שבוע ולמשך שלושה ימים בשבוע, המורים בהכשרה יגיעו לכיתות הלימוד בגני הילדים ובבתי הספר וירכשו מניסיונם של הוותיקים ויעשירו את הלמידה בחשיבה משמעותית, רעננה ועדכנית.

כמיליארד שקלים יוקצו בשנים הקרובות לטובת הקטנת כיתות ושיפור יחס מורה תלמיד בגנים ובבתי הספר.

המתווה מצטרף לרפורמה של סייעת שנייה בגני הילדים, שעליה הכריז השר עם כניסתו לתפקיד. עלות תקצוב שתי הרפורמות מסתכמת בכמיליארד שקלים. שימת הדגש על גני הילדים והיסודי מהווה חלק מהמדיניות אשר מקדם שר החינוך בנט לחיזוק שלבי חינוך אלה. יודגש כי המחקרים בתחום החינוך מראים כי לחינוך בגיל הרך חשיבות רבה בהתפתחותו של הילד בהווה ועל הישגיו הלימודים בעתיד.

שר החינוך, נפתלי בנט: "היום הסרדינים יוצאים מהקופסא – רפורמת הכיתה הקטנה יוצאת לדרך. הבטחתי שאטפל – וקיימתי. כבר בשנת הלימודים הקרובה, נחל ברפורמה שבסופה כיתות הלימוד בישראל לא יעלו על 34 תלמידים בכיתה, ובשכבות האוכלוסייה החלשות יותר לא יעלו על 32 תלמידים בכיתה. זהו מתווה צומח, כשבכל שנה עוד שכבת גיל תיכנס לרפורמת הכיתה הקטנה – כך שבתוך 5 שנים כל תלמידות ותלמידי ישראל בבתי הספר היסודיים מכיתה א' ועד כיתה ו' ילמדו בכיתות קטנות. יש מקום לכולם זאת לא רק אמירה ערכית, מהיום זו מציאות!".

בנט ורפורמת הכיתה הקטנה

אילוסטרציה: נתי שוחט – פלאש 90

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו