"חדל אש": עימות קולני בין שטייניץ לדרעי בישיבת הממשלה בעניין מתווה הגז

שר האנרגיה שטייניץ: "בגללך הגז תקוע באדמה, אתה תוקע הכול" • דרעי בתגובה: "חמש שנים היית שר אוצר ולא עשית כלום" • לפני כשבועיים איים שטייניץ כי נתניהו ישקול לנקוט ב”צעדים דרסטיים” נגד שר הכלכלה, המסרב לחתום על המתווה

מתווה הגז התקוע מסרב לרדת מהכותרות: בישיבתה השבועית של הממשלה היום בצהריים נרשם עימות פומבי חריג בין שר האנרגיה, יובל שטייניץ, לשר הכלכלה, אריה דרעי.

במהלך דיון שעסק בנציבות שירות המדינה ובו התלוננו מספר שרים כי הפקידים במשרדיהם "תוקעים להם מקלות בגלגלים", העיר דרעי כי "לא צריך לפחד מהרגולטור או מאף אחד אחר". שטייניץ השיב לו בתגובה כי דווקא בעניין מתווה הגז מי שמעכב את קידומו אינו פקיד או יועץ משפטי: "בגללך הגז תקוע באדמה, אתה תוקע הכול", אמר בזעם.

מאוחר יותר העלה שוב שטייניץ את הנושא ואמר כי בשל התנגדותו של שר אחד מתעכב יישום החלטת הממשלה בעניין הגז. דרעי לא שתק והשיב לו "גם כאן הצלחת להכניס את זה? מה זה עניינך החתימה שלי? חמש שנים היית שר אוצר ולא עשית כלום"…

קרא עוד:
[postim]

בשלב זה נאלץ ראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב ולהרגיע את הרוחות: "חדל אש!" קרא לעבר השרים ודפק עם פטישו על השולחן, בניסיון להמשיך את הדיון, לאחר שבקשותיו הקודמות לא הועילו.

לפני כשבועיים, לאחר הכישלון השני בכנסת להעביר את סמכותו של דרעי לממשלה ולאשר את המתווה, הזהיר שטייניץ כי אם דרעי יתמיד בסירובו העיקש ולא יסכים כבר בימים הקרובים להפעיל את סמכותו ולאשר את המתווה, ישקול ראש הממשלה לנקוט ב”צעדים דרסטיים” נגדו. “לא יתכן שכולם מחכים לחתימת דרעי. ללא חתימה אין לנו גז. הוא חייב לחתום”, אמר שטייניץ, אשר מוביל את המתווה יחד עם נתניהו.

דרעי עצמו הבהיר אז כי הוא אמנם תומך במתווה, אולם לא יסכים שכובד האחריות ייפול עליו לבדו. "אמרתי כבר מתחילת הדרך, מעולם לא הפעילו את סעיף 52 (המקנה לשר את הזכות לבטל את החלטת הרגולטור. ד”ג). נכון שהמחוקק נתן לי את הסמכות, אבל אני לא חשבתי וגם היום אני לא חושב, שמן הראוי ששר אחד ייקח את זה על עצמו, זה דבר תקדימי ולכן ביקשתי שהממשלה תיקח על עצמה את הסמכות, שכל הממשלה תחליט ביחד”.

(צילום ארכיון: מרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו