בשערי ירושלים: המחבל דקר נוסעים באוטובוס וחטף נשקים מאנשי הביטחון

שני פצועים קל בפיגוע דקירה לאחר שמחבל ערבי דקר את נוסעי האוטובוס וניסה לחטוף נשק מחייל ומשוטר שהוזעק לזירה • כוח משטרה נוסף חיסל את המחבל כשבידו אקדח • מפקד מחוז ירושלים: "נמשיך לפעול בנחישות ובמהירות כלפי כל מחבל"

אירוע חמור נוסף, הסתיים הערב בנס עם מספר נפגעים קל, לאחר שסוכלה מזימת מחבל לפגע בנוסעי האוטובוס בכניסה לירושלים.

מעדויות ראשוניות עולה כי המחבל הערבי ניסה לחטוף נשק מחייל באוטובוס קו 158 סמוך לבנייני האומה, משלא הצליח ניסה לחנוק אותו, שלף סכין ופצע קל את החייל. האוטובוס נעצר תוך שאחד האזרחים מנוסעי האוטובוס נאבק במחבל. כוח משטרה שהיה בסמוך עלה לאוטובוס, שוטר נאבק עם המחבל שככה״נ הצליח לתפוס את נשקו של השוטר. כוח נוסף שעלה הבחין במחבל עם האקדח , ביצע ירי מדוייק ונטרל אותו.

באירוע הקשה בכניסה לעיר הבירה, נדקרו שניים מנוסעי האוטובוס, מהמקום מפונים פצוע אחד בינוני, אחד קל ושני נפגעי חרדה מטופלים במקום. ממד"א נמסר כי חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקים טיפול רפואי ופינו לביה"ח הדסה עין כרם צעיר כבן 20 במצב קל עם חבלה בפנים ונפגע חרדה.

זאב קשש יו"ר איחוד הצלה שהגיע תוך שניות ספורות לזירה סיפר: "מדובר באירוע בתוך אוטובוס. כשהגעתי לזירה עדיין נשמעו קולות ירי. יחד עם מתנדבי איחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני לפצוע מדקירה באוטובוס ולמספר נפגעים קל כתוצאה מחרדה. כוחות הביטחון פעלו בזריזות ומנעו מהמחבל לדקור או לפגוע באזרחים נוספים".

.

מתחקיר המשטרה עולה כי המחבל עלה לאוטובוס שיצא מנווה אילן לכיוון ירושלים, התיישב בחלק האחורי של האוטובוס, קרוב לחייל. בכניסה לירושלים תקף את החייל באמצעות סכין ופצע אותו, קרא קריאות ׳אללה ואכבר׳ ואז ניסה לחטוף את נשקו.

שוטר ממחוז ירושלים שהיה באוטובוס מלפנים, שמע צעקה, הסתובב לאחור הבחין במאבק של החייל עם המחבל, רץ לכיוון המחבל וניסה לרתק אותו לרצפה.

נוסעים שהיו באוטובוס קראו לנהג לעצור ולפתוח דלתות כדי שיוכלו לרדת ובמקביל דיווחו למשטרה. השוטר החזיק במחבל ונאבק בו עם 2 אזרחים באוטובוס כשהמחבל מנסה כל העת לחטוף את נשקו של החייל ולדרוך אותו. כוח משטרה שהיה בסמוך הגיב במהירות ועלה לאוטובוס.

בנסיון להשתלט על המחבל, ככה״נ נפל אקדח של שוטר שהיה מאובטח בשרוך אבטחה. המחבל הצליח לתפוס את האקדח וניסה לדרוך אותו. קצין מתחנת לב הבירה שעלה לאוטובוס, הבחין במחבל כשהוא עם אקדח, ביצע ירי מדוייק וניטרל אותו.

רס״מ ג. ממחוז ירושלים שהיה באוטובוס ״מיד כשהבחנתי במאבק של המחבל עם החייל, זינקתי לעבר המחבל, ראיתי שהסכין שלו נפלה, ניסיתי לרתק אותו לרצפה, הוא נאבק וניסה כל העת למשוך את הנשק של החייל עד שהגיע כוח משטרה נוסף והמחבל נוטרל״.

המחבל עלה לאוטובוס כשסכין מוסלקת על גופו כפי שהגיעו יתר המחבלים היום בירושלים ולא נמצא עליו כל תיעוד מזהה, פעולות המעידות על כוונתו.

מפקד המחוז ניצב צ׳יקו אדרי שיבח את השוטרים והאזרחים ״התגובה הנחושה של השוטרים שפועלים באומץ לב ומסירות נפש הביאה לחיסולו המהיר של האירוע ומניעת פגיעה באזרחים. אנו נמשיך לפעול בנחישות ובמהירות כלפי כל מחבל המנסה לפגוע בחפים מפשע״

קרא עוד:
[postim]

זהו הפיגוע הרביעי מהבוקר, לאחר שלושה פצועים מפיגועי דקירה ושישה נוספים שנפגעו מיידויי אבנים.

בשעות הצהריים, דקרו שני ילדים מחבלים בני 13 ו-15, נער ואברך בשכונת פסגת זאב. הפצועים במצב קשה ובינוני והציבור נקרא להתפלל לרפואתם של הנער שליו בין רות והאברך יוסף חיים בן זהבה. אזרח שהבחין בפיגוע רץ לעברם והם החלו בבריחה לכיוון שדרות משה דיין כשהאזרח רודף אחריהם. מחבל אחד נפגע על ידי רכב חולף והמחבל השני המשיך לרוץ. ניידת של תחנת שפט עם קצין ושוטר של משמר הגבול, הבחינו במחבל רץ לכיוונם עם סכין בידו, קראו לו לעצור ומשלא עצר ירו בו למוות.

כשעה קודם לכן, בסביבות השעה 14:20 הבחין שוטר מג״ב במחבלת שעוררה את חשדו בדרך חיים בר-לב בעיר, ליד הכניסה למטה הארצי, וקרא לה לעצור. המחבלת המשיכה בדרכה וכשהבחינה כי הוא מתקדם לעברה כדי לבצע בדיקה, הסתובבה, שלפה סכין ודקרה אותו. השוטר לא איבד את עשתונותיו, הצליח לדרוך את נשקו ולירות בה. היא פונתה לבית החולים במצב בינוני.

מעט לפני השעה 9 התקרב ערבי לעבר שער האריות, כשידו בכיסו. לוחמי מג”ב המוצבים במקום חשדו בו והורו לו לעצור לבדיקה ולהוציא את ידו מהכיס. המחבל התקרב, שלף סכין מכיסו וניסה לדקור אחד מהם בפלג גופו העליון. הסכין פגעה באפוד המגן והלוחם לא נפגע. השוטרים הגיבו במהירות, ירו במחבל וחיסלו אותו במקום.

(צילום: הדס פרוש – פלאש 90, אברהם צמח-מדברים תקשורת, אורי דייוויס חדשות 24)

.

.

.

.

.

.

.

פיגוע דקירה באוטובוס בסמוך לגשר המיתרים. צילומים אורי דיוויס-חדשות 24 (1)

פיגוע דקירה באוטובוס בסמוך לגשר המיתרים. צילומים אורי דיוויס-חדשות 24 (2)

פיגוע דקירה באוטובוס בסמוך לגשר המיתרים. צילומים אורי דיוויס-חדשות 24 (4)

פיגוע דקירה באוטובוס בסמוך לגשר המיתרים. צילומים אורי דיוויס-חדשות 24 (5)

פיגוע דקירה באוטובוס בסמוך לגשר המיתרים. צילומים אורי דיוויס-חדשות 24 (6)

פיגוע דקירה באוטובוס בסמוך לגשר המיתרים. צילומים אורי דיוויס-חדשות 24 (7)

פיגוע דקירה באוטובוס בסמוך לגשר המיתרים. צילומים אורי דיוויס-חדשות 24 (8)

פיגוע דקירה באוטובוס בסמוך לגשר המיתרים. צילומים אורי דיוויס-חדשות 24 (9)

פיגוע דקירה באוטובוס בסמוך לגשר המיתרים. צילומים אורי דיוויס-חדשות 24 (10)

פיגוע דקירה באוטובוס בסמוך לגשר המיתרים. צילומים אורי דיוויס-חדשות 24 (11)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו