יו"ר האופוזיציה לממשלה: "ניהול הסכסוך" בידי נתניהו, הפך לסכין בגב האזרחים

"כשלתם, הטרוריסטים הרימו ראש במשמרת שלכם" הטיח הרצוג בנתניהו וממשלתו, וסנט בהם: "לו הייתי אני ראש הממשלה הייתם ניצבים כעת על המרפסת בכיכר ציון ומדליקים הפגנות ענק בכל רחבי הארץ" • הרצוג קרא לכינוס ועידה אזורית ולהטלת סגר על השטחים למספר ימים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
"תחזור למטוס בצלאל": מתקפה חסרת תקדים בבריטניה נגד סמוטריץ'
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן

"הדמגוגיה והצביעות עלולים להשפיע ולהסית את ההמון. בעת הזו, קול ההיגיון וקור הרוח הם הציווי העליון. הדם רותח והיצר בוער ומי שמשלם את המחיר הם אזרחים תמימים" אמר יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, בדברים שנשא בפתיחת מושב ה חורף של הכנסת.

"שומה עלינו, מכאן, מהבמה והמליאה הזו לתת את הדוגמא. להפסיק להסית, להדיח, להפסיק לשקר. עלינו לעקור משורש כל מרים סכין, אלה ואבן כנגד אזרח יהודי ובאותה מידה עלינו למנוע מצעירים שטופי חימה וזעם להפליא מכותיהם באזרח ערבי רק בשל היותו אזרח ערבי.

הרצוג קרא לפרק את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית וגם את לה פמיליה ולהב"ה. "עלינו להסכים כי גבולות הויכוח לא מתירים ולא מתפשרים על איזשהו סוג של הסתה ואלימות".

יו"ר המחנה הציוני תקף את ראש הממשלה ושר הביטחון: "הסכסוך שאתם מנהלים בשנים האחרונות בדרככם, על פי אמונתכם, על פי האידיאולוגיה שלכם, הפך לסכין בגבם של אזרחי ישראל. סכין בגבם של אזרחי ישראל בכל חלקי הארץ הזו. אתם, שהבטחתם להיות מר ביטחון ושר ביטחון. כשלתם. הטרוריסטים השפלים, הרימו ראש במשמרת שלכם.

הרצוג הזכיר כי לפני מס' חודשים נפגש עם אבו מאזן, "הוא רחוק מלהיות ידיד ישראל. יש לו אמירות חמורות ואחריות גדולה לסערה הגדולה ולדליקה הגדולה שמתרחשת כאן. גם ידיו לא נקיות. אבל הוא שם. והוא, כפי שקובעים ראשי מערכת הביטחון, אולי המחסום האחרון.

"עדכנתי אותך ואת הציבור , שאבו מאזן מודאג ומזהיר מפני האפשרות להתפרצות של אינתיפאדה חדשה, שלישית, צעירה, מוסתת באמצעות הרשתות החברתיות. הוא אמר לי "אני חושש מאובדן שליטה על הדור הצעיר שלי שאיבד כל תקווה לשינוי".

"לו הייתי אני ראש הממשלה הייתם ניצבים כעת על המרפסת בכיכר ציון ומדליקים הפגנות ענק בכל רחבי הארץ" האשים הרצוג, "הייתם מכנים אותי בכינויי גנאי ומדביקים לי ולחברי פרובוקציות זולות. לא שכחנו ולא סלחנו אבל אנחנו לא נוהגים כמותכם. אל תלמדו אותנו כיצד להיות פטריוטים של ישראל. כולנו מאוחדים במלחמת חורמה בטרור אבל זו איננה סיבה להיכנס לממשלתכם הכושלת. ממשלה שהביאה כישלון חמור בהתמודדות עם נושא הגרעין האירני, לבידוד בינלאומי, לקיפאון ואפס אחוזי צמיחה בכלכלה הישראלית ויצאה למלחמת חורמה על חופש הביטוי והתקשורת הישראלית. כדי להיאבק בטרור ולגבות את כוחות הביטחון אני לא צריך להיות מיניסטר בממשלת האין מוצא ואין חזון שלכם.

"אתה מר נתניהו, מוביל כבר למעלה מתשע שנים כראש ממשלה את מדינת ישראל, במעשה ובמחדל, אל עבר התהום הזו, ואני אעשה הכל. הכל. כדי לעצור את המסע ההרסני הזה. מדיניות "ניהול הסכסוך" שאתה מוביל בכל שנות כהונתך נכשלה. התרסקה. התפוצצה לכולנו בפרצוף. הייאוש בשני הצדדים רק גדל. הביטחון האישי של אזרחי ישראל קרס. הקיצוניים רק התחזקו. ואתה מסרב בתוקף להתייחס לאלטרנטיבה.

לו אני הייתי ראש הממשלה מזמן הייתי מכנס וועידה אזורית כדי לשנות את המצב. לו אני הייתי ראש ממשלה העולם היה ניצב לצידנו והיינו יודעים להרגיע את המצב.לו אני הייתי ראש הממשלה הייתי מקבל את ההחלטה על הרחקת מחרחרי הריב והמדון מהר הבית כבר לפני שלושה חודשים, כי הכתובת כבר הייתה על הקיר. לו אני הייתי ראש ממשלה היה מוטל סגר על השטחים לימים ספורים עד יעבור זעם ויירגעו הרחובות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרצוג המוזר, את האמת לומר לך אני לא יודע מה הדעות שלך לא בגלל שאני לא מקשיב לדבריך אלא שכשאני רואה אותך מדבר אתה נראה ונשמע כמו דמות קריקטורית המככבת בסדרה בדיונית בעולמם של חנונים שיצאה מהמסך ונהפכה לאדם אמיתי!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture