הקבינט יאשר: 'סגר נושם', חיילים ברחובות וסנקציות על משפחות המחבלים

ראש הממשלה נתניהו הביא היום לדיון בקבינט המדיני ביטחוני, שורה של צעדים להגברת תחושת הביטחון של אזרחי ישראל וחיזוק הרתעתם של מחבלים פוטנציאליים ממעשי טרור • בין השאר, יבוצע חיפוש בכל רכב ערבי המבקש לעבור ממזרח ירושלים למערבה

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אחר הצהריים לישיבה דחופה בעקבות גל הטרור, שהגיע היום לשיאו בסדרה של פיגועים רצחניים בירושלים וברעננה, בהם נרצחו שלושה יהודים ונפצעו כ-20.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העלה בישיבה סדרה של הצעות לחיזוק הביטחון ברחבי הארץ ולהרתעת מחבלים פוטנציאליים ממעשי טרור. בין השאר, הוצע להטיל 'סגר נושם' על מזרח ירושלים – במסגרתו תותר התנועה בין שני חלקי העיר אולם יבוצע חיפוש מדוקדק בכל רכב ערבי המבקש לעבור ממזרח ירושלים למערבה. יש לציין כי כבר היום, לאחר הפיגועים בגאולה ובארמון הנציב, ניתן היה לראות הידוק משמעותי של פעולות הבידוק לאורך קו התפר.

צעד דרמטי נוסף עליו יורה הקבינט ככל הנראה, הוא פריסת יחידות צבא סדירות (שאינן קרביות) במרכזי הערים כדי לתגבר את המשטרה ומשמר הגבול אשר כוח האדם שברשותם מופנה כמעט כולו לירושלים הבוערת.

קרא עוד:
[postim]

פריסת חיילים חמושים ברחובות ערי הארץ היא צעד דרמטי ביותר, אשר מבטא את חוסר המענה של כוחות הביטחון לתופעת 'המחבלים הבודדים' ואת הצורך המידי להרגיע מעט את הפאניקה שאחזה בתושבי ישראל, לאחר סדרת הפיגועים בשבוע האחרון גם בערים מרוחקות מאזורי העימות – כמו עפולה, קריית גת, תל אביב ורעננה.

נתניהו מבקש לאשר גם את הוצאת הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק בתוך מספר ימים, לאחר גיבוש התשתית הראייתית לעיסוקה של התנועה הקיצונית בהסתה ובעידוד הטרור. היום נאם מנהיג התנועה, השיח' ראאד סלאח, בעצרת ענק בעיר סחנין, בה השתתפו למעלה מעשרת אלפים מערביי ישראל. סלאח נחשב בעיני מערכת הביטחון כגורם המרכזי להתססת השטח והפצת התפיסה לפיה ישראל מנסה לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית ו"להרוס את מסגד אל-אקצה".

צעדים נוספים עליהם דובר הם זירוז ההליכים להריסת בתי מחבלים לימים ספורים בלבד – מה שכיום אורך במקרה הטוב מספר חודשים; ושלילת 'מעמד התושב' ממשפחות המחבלים המזרח-ירושלמיים. המעמד המיוחד מוקנה לערביי ירושלים המזרחית, אשר סופחה לישראל לאחר מלחמת ששת הימים, ובמסגרתו הם מחזיקים בתעודות זהות כחולות ונהנים מכל שירותי הממשל הישראלי, אך אינם זכאים להצביע בבחירות לכנסת.

(צילום: הדס פרוש – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו