31 לקו בחרדה בפיגוע הדקירה ליד התחנה המרכזית בי-ם; אישה נפצעה בינוני

כוחות מג"ב גדולים מאד פשטו על בנין התחנה המרכזית מחשש להימצאות מחבלים, לאחר שמחבל ניסה לעלות לאוטובוס בקו 68 של 'אגד' ברחוב יפו תוך כדי שהוא דוקר אישה מבוגרת כבת 70 שעמדה לפניו. שוטר יס״מ שהיה בזירה ירה לעברו מיד וחיסל אותו • 31 עדי ראייה לקו בחרדה, חלקם בעת פינוי הבניין מחשש למחבל נוסף

(צילומי הווידאו: קבוצת 'מדברים תקשורת')

פיגוע דקירה בסמוך לתחנה המרכזית בירושלים. מחבל ניסה לעלות לאוטובוס בקו 68 של 'אגד' ברחוב יפו תוך כדי שהוא דוקר אישה מבוגרת כבת 70 שעמדה לפניו. שוטר יס״מ שהיה בזירה ירה לעברו מיד וחיסל אותו.

האישה שנפצעה קיבלה טיפול רפואי ראשוני בזירת האירוע ופונתה אל בית החולים שערי צדק, כשהיא סובלת מפצע דקירה בפלג גופה העליון. כמה אנשים נוספים שהיו עדים לפיגוע נתקפו בחרדה וטופלו אף הם במקום על ידי כוחות ההצלה.

קרא עוד:
[postim]

במשך זמן ארוך לאחר הפיגוע, שררה בהלה גדולה באזור התחנה המרכזית, לאחר שהתקבלו דיווחים על אפשרות שבשטח מסתובב מחבל נוסף. כוחות גדולים של משטרה ומשמר הגבול פינו את בניין התחנה המרכזית וסרקו את כל האזור, עד לשלילת החשש.

אל חדרי המיון של בתי החולים פונו 31 נפגעי חרדה מאירוע הדקירה. 14 פונו לביה"ח שערי צדק, 11 לביה"ח הדסה עין כרם, ו-6 לביה"ח הדסה הר הצופים. כולם ללא פציעות גוף מלבד אחת עם חבלות קלות. כל המטופלים במצב קל.

לוי לוין, פרמדיק איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בגברת שנדקרה בפלג גופה העליון בחלק הקדמי של האוטובוס. הענקתי לה טיפול רפואי ראשוני, תוך כדי שלמקום הגיעו מתנדבים נוספים שהעניקו טיפול רפואי ראשוני למספר נפגעי חרדה. כוחות הביטחון פעלו בזריזות ומנעו מהמחבל לדקור ולפגוע באזרחים נוספים".

זאב קשש, יו"ר איחוד הצלה, סיכם את האירוע: "טופלה נפגעת מדקירה בפלג גוף עליון בתוך האוטובוס וכמו כן טופלו על ידי המתנדבים מספר אזרחים במצב קל לאחר שעקב קולות ירי נמלטו בבהלה לתוך התחנה המרכזית וחנויות סמוכות. המתנדבים ערכו סריקות לאיתור נפגעי חרדה והעניקו סיוע ראשוני לאזרחים שחלקם אף פונו לבתי החולים".

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, אמר "קיבלנו את הדיווח רצנו רגלית מהמטה של זק"א הממוקם בבניין סמוך לתחנה מרכזית. נכנסתי עם צוות זק"א לזירה טיפלנו בנפגעים. המחבל חוסל במקום ע"י לוחם מג"ב. לאחר פינוי הנפגעים, צוות זק"א ירושלים פינו את גופת המחבל בשקית שחורה".

.יו"ר זק"א בעת פינוי גופת המחבל (צילום: פלאש 90)

מסיכום האירוע עולה כי המחבל הוא אחמד שעאבן, בן 23 מראס אל עמוד שבמזרח העיר אשר היה כלוא מאז 2012 ועד לפני חודשים ספורים בגין פעילות 'טרור עממי'. הוא דקר ופצע באורח בינוני-קשה אישה כבת 70. האישה נמלטה לדלת האוטובוס שהיה במקום ונהג האוטובוס בתושייה רבה אפשר את עליית הפצועה לאוטובוס, נעל את הדלתות ומנע את כניסת המחבל לאוטובוס.

המחבל נמלט תוך כדי שאזרחים קוראים ׳מחבל׳ 'מחבל'. שוטר מיס״מ ירושלים שהיה במרחק קטן ממקום האירוע הבחין במחבל כשהוא עם סכין, ביצע ירי מדויק לעברו ונטרל אותו.

סגן מפקד המחוז, תת ניצב אבשלום פלד שיבח את השוטר ואמר ״שוב התגובה המהירה, המקצועית והנחושה הביאה לסיומו המהיר של האירוע ומניעת פגיעה בחפים מפשע. תוצאות הפריסה המבצעית לצד נחישות ומסירות הנפש של השוטרים ניכרת בכל אירוע, בין אם במניעת הפיגוע כפי שקרה שעתיים קודם בשער שכם ובין אם שניות ספורות מקרות האירוע וניטרול המחבל״.

צילומים: הדס פרוש – פלאש 90, אורי דייויס ויוסי אייזנשטיין – חדשות 24

.

.

.

פיגוע דקירה סמוך לתחנה מרכזית. צילום חדשות 24 (1)

פיגוע דקירה סמוך לתחנה מרכזית. צילום חדשות 24 (2)

פיגוע דקירה סמוך לתחנה מרכזית. צילום חדשות 24 (3)

פיגוע דקירה סמוך לתחנה מרכזית. צילום חדשות 24 (4)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו