עם הפנים לצפון: "למה לרכז את כל המדינה בקטע צר בין חדרה לגדרה?!"

בטקס חתימת הסכם "מחיר למשתכן" בעפולה, הצהירו ראש הממשלה ושר האוצר על השקעות ענק שיובאו לצפון: נמל תעופה בינלאומי, רכבות, וכביש רב מסלולי עד אילת, ללא רמזור אחד! • שר האוצר כחלון: "הדירות במחיר למשתכן ייבנו תוך שנתיים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר האוצר משה כחלון, הצפינו לעפולה לחתימה על הסכם 'מחיר למשתכן' וסקרו את תכניות הממשלה לגבי הצפון.

כחלון אמר כי "אחרי ההשקעה המאסיבית של המדינה בדרום – הגיע זמן הצפון". שר האוצר חשף כי סיכם עם ראש הממשלה ושר הביטחון כי המחנות הצבאיים הבאים שיפונו ממרכז הארץ יועברו לצפון.

ראש הממשלה סיפר: "בצעירותי, כאשר הלכתי בשדות האזור בתוך הבוץ, בתוך הקישון, בדרכו לגלבוע, או לגבעת המורה, או לתבור, או להרי צפת, הגעתי פתאום לאיזו סוללה קטנה, הייתי מסתכל במפה, והייתי אומר: 'אהה, התוואי של הרכבת מימי הטורקים'. אמרתי: 'לטורקים הייתה פה רכבת, ולנו, למדינת היהודים אין רכבת? תהיה פה רכבת יום אחד'.

"למה אנחנו צריכים לרכז את כל מדינת ישראל בקטע הצר הזה בין חדרה לגדרה, ואיזה בליטה קטנה לירושלים? הצפון והדרום צריכים להיות חלק אמיתי של מדינת ישראל. הכוח צריך לעבור לשם, התנופה, האנרגיה, הכל – זה חזון אמיתי.

נתניהו בעפולה. צילום קובי גדעון-לעמ (2)

"עכשיו, אנחנו עשינו את זה בגדול בדרום, אתם כבר יודעים את זה. באר שבע עוד מעט, עוד שתים-עשרה שנה, תהיה עיר של חצי מיליון תושבים. בדימונה אי אפשר למצוא דירות. אותו הדבר בדיוק אני מחויב, אנחנו מחויבים, לעשות כאן בצפון. אנחנו מחויבים להזניק את הצפון מעלה מעלה – ואנחנו עושים את זה. אנחנו עושים את זה בתוכניות הדיור, אנחנו עושים את זה ברשת התחבורה, שגם עיניכם הרואות אותה מתפתחת. לא רק הרכבת כמובן, הצמתים, המחלפים, הכבישים המהירים. אנחנו נחבר גם את עפולה, כולם יהיו מחוברים, אגב, מצפון, מקריית שמונה עד אילת, רב מסלולי, אין רמזור אחד, ורכבות. אנחנו רוצים גם לחבר את הרכבת הזאת. ראש העיר שאל אותי, ביקש ממני ונעניתי לו, אבל לפני שהוא ידע אפילו, אנחנו לא נעשה את סיבוב הברך של הרכבת לחיפה. אנחנו נחתוך את זה בוואדי מילק, ויהיה כאן חיבור מהיר מאוד. המרכז יוכל להגיע הנה מהר מאוד ולהיפך.

נתניהו חזר על האמירות כי יוקם שדה תעופה שני, כחלופה לנתב"ג, בצפון. היוזמה להקים נמל כזה ברמת דוד, דווחה כספין, ולעת עתה אין תכניות ממשיות לביצועה. עוד אמר ראש הממשלה כי תוקם אוניברסיטה בגליל שתתן תנופת פיתוח אדירה בעמק יזרעאל.

.ראש הממשלה נוחת לסיור בצפון. (צילומים: קובי גדעון - לע"מ)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו