אהרן יסייב, ראובן אבירם, יעקב דון ועזרא יחיאל שוורץ – ה' ינקום דמם

שלוש אלמנות ועשרה יתומים הצטרפו היום למעגל משפחות השכול, נפגעות הרצחנות הפלסטינית • בחור צעיר הסתלק מן העולם מבלי שזכה להותיר אחריו זרע של קיימא • סיכום נוגה של נפגעי יום הטרור הקשה ביותר מאז תחילת ההסלמה הביטחונית

ביום הקשה ביותר מאז תחילת גל הטרור הנוכחי, נרצחו בתוך ארבע שעות ארבעה יהודים ופלסטיני אחד, בשני פיגועים שכללו דקירה, ירי ודריסה, בתל אביב ובגוש עציון. שמונה בני אדם נפצעו, בהם אחד באורח בינוני.

בפיגוע הדקירה בצהריים בבית הכנסת בבניין 'פנורמה' בדרום תל אביב, נרצחו שני יהודים בעת שהתכוננו לתפילת מנחה. אחד מהם הוא ר' אהרן יסייב, בן 32 מחולון, אשר עבד בחנות סמוכה. ר' אהרן הי"ד היה בעל תשובה שלזכותו נזקפת גם התחזקותם והתקרבותם של בני משפחתו יבלחט"א. הוא הותיר אחריו אלמנה וחמישה יתומים.

אביו של אהרן, יוסף יסייב, התקשה לעכל את גודל האסון: "הוא היה בן תורה, הוא החזיר אותנו בתשובה", אמר בדמעות. "הילדה הגדולה שלו עלתה השנה לכיתה א' ובתו הקטנה נולדה לפני ארבעה חודשים. אלוקים לוקח אנשים טובים". הלווייתו תתקיים היום בשעה 23:30 בבית העלמין חולון.

.זירת הרצח בבית הכנסת (צילום: מוטי קרליץ - זק"א תל אביב)

ההרוג השני הוא ראובן אבירם, בן 51 מרמלה – גם הוא עבד לפרנסתו באחת החנויות בבניין. הוא הותיר אחריו את יבלחט"א אשתו ובנו בן ה-24. "אשתי שמעה על הפיגוע", סיפר גיסו של אבירם. "היא מאוד פחדה והרגישה רע. היא חייגה אליו והוא לא ענה. אחרי כמה שעות באו הביתה ואמרו לנו שרצחו את ראובן".

קרא עוד:
[postim]

בפיגוע נפצע מתפלל שלישי. המחבל, ראאד אל-מסאלמה (36) מהכפר דורא הסמוך לחברון, נלכד בידי אזרחים שהשתלטו עליו ונעצר על ידי המשטרה.

מספר שעות לאחר מכן, רצח מחבל נוסף שני יהודים ופלסטיני אחד בעת שהמתינו בפקק תנועה בכביש 367, בין היישוב אלון שבות לצומת גוש עציון.

.מיניבוס תלמידי הישיבה שנפגע מירי המחבל (צילום: גרשון אלינסון - פלאש 90)

אחד הנרצחים הוא ר' יעקב דון, בן 49 מאלון שבות. ר' יעקב הי"ד היה איש חינוך שעסק כל ימיו בחינוך ילדי ישראל בארץ ובתפוצות ונחשב לאחד הדמויות המרכזיות בקהילות יישובי גוש עציון. הוא הותיר אחריו את יבלחט"א רעייתו, שלושת בניו (בני 17, 19 ו-22) ובתו הצעירה (בת 13). הלווייתו תתקיים מחר בשעה 10:30, בבית העלמין בכפר עציון

הנרצח השני הוא עזרא יחיאל שוורץ, בן 18, תלמיד ישיבת 'אשרינו' בבית שמש ואזרח ארצות הברית. עזרא הי"ד היה בסיור מאורגן עם חבריו לישיבה באזור גוש עציון ונפגע מהיריות שפגעו במיניבוס שלהם. כמה מהם נפצעו קל וכמה נוספים לקו בחרדה.

בפיגוע נהרג גם שאדי ערפה, פלסטיני בן 40 תושב חברון. שבעה בני אדם נפצעו והמחבל נורה ונלכד בידי כוחות הביטחון. שמו מוחמד עבד אל-באסט חרוב, בן 24 מהכפר דיר סאמת ליד חברון.

20151119110123שאדי ערפה מחברון, הפלסטיני שנרצח 'בטעות'

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו