ח"כ ינון מגל מהבית היהודי הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים

במקומו ישוב לכנסת ח"כ לשעבר אבי וורצמן, שכיהן כסגן שר החינוך בממשלה הקודמת • מדובר במכה פוליטית קשה לבית היהודי, אשר ניסתה באמצעות איש התקשורת החילוני מצפון תל אביב, לשנות את תדמיתה כמפלגה דתית-מתנחלית ולפנות לגרעין הקשה של הימין החילוני, במטרה לכבוש את השלטון

בעקבות פרסומים שונים לגבי טוהר מידותיו, הודיע הבוקר חבר הכנסת ינון מגל מהבית היהודי על פרישתו המידית מהכנסת ומהחיים הפוליטיים. ההתפטרות באה ימים ספורים לאחר שסיכם עם יו"ר מפלגתו, השר נפתלי בנט, על סיום תפקידו כיו"ר הסיעה בכנסת.

במקומו של מגל ישוב לכנסת ח"כ לשעבר אבי וורצמן, שכיהן כסגן שר החינוך בממשלה הקודמת.

מגל אמר הבוקר לבנט, כי למרות שהוא בטוח שאין במעשיו היבט פלילי, הוא מבין שיש שנפגעו מהתנהלותו בעבר, ולכן הוא מבקש לפרוש מהכנסת. בהודעתו הרשמית של בנט נאמר, "קיבלתי את הודעת ההתפטרות של ינון מגל. זהו מעשה ראוי. אני מקווה שההליך בו הוא נמצא יסתיים מהר ככל האפשר ויוכל להתמסר להמשך דרכו".

מדובר במכה פוליטית קשה לבית היהודי ולבנט אישית. מגל היה מינוי אישי של היו"ר, אשר שריין אותו במקום השישי והמכובד ברשימה לכנסת לקראת הבחירות האחרונות ומינה אותו לאחריהן ליו"ר הסיעה בכנסת. שלישיית בנט-שקד-מגל, קיבלה למעשה את כל ההחלטות החשובות במפלגה.

קרא עוד:
[postim]

קודם כניסתו לפוליטיקה, שימש מגל כמגיש בכיר בתקשורת החזותית וכעורכו של אחד משני אתרי החדשות המובילים בישראל. הוא התפרסם בעיקר בימי מבצע 'צוק איתן', כאיש תקשורת ימני נלהב, אשר אינו מהסס להתנגח בשמאל ולהתוות קו פטריוטי נוקשה. כמה חודשים מאוחר יותר הוא הוצב בחזית קמפיין הבחירות של הבית היהודי לכנסת, כסמל ה'לא מתנצל' וכפניה של המפלגה הדתית-מתנחלית שעברה שינוי עמוק ופונה מעתה אל הימין החילוני במרכז הארץ.

מגל הוא הח"כ השישי המתפטר מהכנסת ה-20, אשר עד עתה מילאה 8 חודשים כהונה בלבד. קדמו לו השר לשעבר דני דנון מהליכוד, שמונה לשגריר ישראל באו”ם, שי פירון מיש עתיד, שמאס בישיבה באופוזיציה, שרון גל מישראל ביתנו שסבל כנראה מאותה הבעיה וקיבל משרה של מגיש בכיר באחת מרשתות התקשורת, שר החינוך נפתלי בנט, שפינה את מושבו במסגרת ‘החוק הנורבגי’ ודני עטר מהמחנה הציוני, שנבחר ליו"ר קק"ל.

(צילום ארכיון: מרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו