חרפת המעונות: "ההורים עוברים שבעה מדורי בירוקרטיה"

כך אמר ח"כ אורי מקלב במליאת הכנסת במסגרת הצעה לסדר שהגיש ושעסקה במצבם הקשה של מעונות היום שבאחריות אגף המעונות במשרד הכלכלה • דיון נרחב בנושא יתקיים השבוע בוועדת החינוך של הכנסת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"מצבם הקשה של מעונות היום בעקבות טיפולו הכושל של משרד הכלכלה אינו מחדש דבר לכנסת ולחבריה, אשר חלק ניכר מהוועדות דנות כבר שנים בנושא המעונות על כל רבדיה ולא רק שאין התקדמות בנושא, אלא להיפך – הבירוקרטיה הולכת ומסתבכת משנה לשנה ועל ההורים יש עול כבד מאוד בהתנהלות מול אגף המעונות במשרד הכלכלה, וכבר כשל כוח הסבל". כך אמר במליאת הכנסת ח"כ אורי מקלב במסגרת דיון בהצעה לסדר שעסקה במצב הרישום ותחזוקת מעונות היום לגילאי 0-3.

"ההורים עוברים שבעת מדורי בירוקרטיה ברישום למעונות וחווים עיכוב בלתי סביר כשלבסוף נקבעת להם דרגה שונה מזו שמגיעה להם  על פי הכללים אותם טווה משרד הכלכלה. זו הסיבה שהתנהלות אגף מעונות היום היא כשל בכל הפרמטרים המקעקעים את מטרת אגף מעונות היום שלשמו הוקם האגף. גם דו"ח מכון 'ברוקדייל' העוסק במצבת המעונות שפורסם לאחרונה אינו משאיר סעיף אחד עם ציון חיובי, כך שמדובר בכשל קולוסאלי רוחבי בכל הפרמטרים", אמר.

ח"כ מקלב חידד את העובדה שהיינו מצפים לכל הפחות שמצבת המעונות יהיה בפריסה רחבה בכדי לענות על הצרכים הקיימים בשטח אך גם בזה קיים כשל מערכתי.

מלבד זאת ציין כי אין כיום האחראי על משרד הכלכלה ומשכך מן הראוי להעביר את כל נושא מעונות היום למשרד החינוך. "היו שניסו להניא את המהלך וטענו שמשרד החינוך אינו מבין בתעסוקת ההורים – שהוא השיקול המנחה בנושא של המעונות – אבל אפשר לומר בבירור שדווקא בנושא הזה משרד הכלכלה כשל לנוכח הבירוקרטיה והקשיים שמערימים על ההורים", אמר.

קרא עוד:
[postim]

"באגף מעונות היום מפעילים רגולציה על רגולציה, ואם לא די בכך, מינו משרד רואה חשבון שיהיה ועדת הקבלה, ומעכבים את קביעת הדרגות משיקולים כלכליים ולא משיקולים אמתיים" הוסיף ח"כ מקלב.

כיוון שבמשרד הכלכלה אין כיום שר מכהן, להצעה השיב בשם הממשלה השר יריב לוין שטען כי "האגף למעונות יום פועל לטיפול מיטבי בחינוך עד גיל שלוש". לדבריו, "האגף עוסק בקביעת סטנדרטים מתאימים בקביעת עלויות המאזנות בין האיכות הנדרשת לבין המשאבים הכספיים והרצון להימנע מהטלת עלות גבוהה על ההורים, נותן סבסוד חלקי לאותם מעונות, פועל להרחיב את היצע המסגרות, לרבות בינוי מעונות-יום בשיתוף עם הרשויות המקומיות בעלות של מיליוני שקלים כדי לענות על הצרכים".

לדבריו, "שכר הלימוד קבוע בצו מחירים המפוקח על ידי ועדת מחירים במשרד האוצר, אך משרד הכלכלה מסבסד את העלויות ואף פעל בשנים האחרונות להגדיל את הסבסוד שהוא מציע להורים. משרד הכלכלה היה מעוניין לסייע יותר, אך הדבר כפוף למסגרת התקציב".

בתום הדיון במליאה הצביעו חברי הכנסת בעד העברת ההצעה לסדר לדיון מורחב בוועדת החינוך של הכנסת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הבירוקרטיה הזויה ברמות מטורפות.
מנהלת אמרה לי שמעל 7 חשבים וכל הפקידות טעו בתיק שלי ושלא הייתי צריכה לקבל דרגה בכלל (דבר שלא היה נכון)… פורסמה הכתבה בתקשורת על המעונות והבירוקרטיה וקיבלתי דרגה… כל ההתנהלות שלהם ממש הזויה וחסרת אנושיות.. ביקשתי לדבר עם מנהלת והעבירו אותי לפקידה… ביקשתי שיחת מנהל (מנהל חייב לחזור אחרי 24 שעות אם הורה ביקש שיחה כזו) ואף מנהל לא חזר פעמיים. אומנם פעמיים כן חזרו אבל פעמיים לא חזרו… ובשביל לשבר את האוזן יש לי בתיק מעל 80 מסמכים…!!! וילדה אחת קטנה בת שנה וקצת…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture