צה"ל הרס את ביתו של מפקד החוליה שרצחה את בני הזוג הנקין הי"ד

בפעולה לילית בשכם, בה השתתפו כוחות גדולים של יחידות קרביות ויחידות הנדסה, נהרס ביתו של המחבל • האיש, ראג'ב אחמד מוחמד עליוה, לא השתתף בפיגוע עצמו, אך הואשם בכך שגייס את חברי החוליה, הנחה והדריך אותם בביצוע הפיגוע ואף סיפק להם את כלי הנשק

כוחות הנדסה ויחידת 'אגוז' של צה"ל הרסו הלילה את ביתו של המחבל ראג'ב אחמד מוחמד עליוה, בשכונת דאחיה שבשכם. ההריסה בוצעה בהתאם להנחיית הדרג המדיני.

עליוה היה ראש חוליית הטרור שביצעה את פיגוע הירי בחול המועד סוכות בין איתמר לאלון מורה, בו נרצחו בני הזוג איתם ונעמה הנקין הי"ד. עליוה הואשם בכך שגייס את חברי החוליה, הנחה והדריך אותם בביצוע הפיגוע ואף סיפק להם את כלי הנשק.

חמשת חברי החוליה וחמישה פלסטינים נוספים שסייעו להם, נעצרו יממה בלבד לאחר הרצח, בפשיטה מסיבית של כוחות הביטחון על העיר שכם. בחקירתם התברר כי בערב הפיגוע ביצעו שניים מהם נסיעה בציר הגישה לאלון מורה ובחרו את הנקודה בה יבצעו את הירי. לאחר מכן אספו את יתר חברי החוליה, כאשר אחד מהם יצא לבצע פתיחת ציר.

קרא עוד:
[postim]

עם קבלת האישור לכך שהציר ‘נקי’, יצאה חוליית הירי לנסיעה, זיהתה את רכבם של משפחת הנקין וביצעה לעברו ירי. לאחר עצירת הרכב, שני חברי החוליה ירדו מרכבם וביצעו ירי נוסף, מטווח קרוב מאוד לעבר יושבי הרכב ווידאו הריגה בשני בני הזוג.

תוך כדי ירי זה נורה בטעות אחד המחבלים בידו על ידי חברו, ואקדח שהיה ברשות נפל ונותר בשטח. אקדח זה נתפס על ידי כוחות הביטחון. לאחר ביצוע הפיגוע נמלטו מהמקום אל העיר שכם. החוליה המסוכנת הייתה מעורבת קודם לכן בשני פיגועי ירי ללא נפגעים.

(צילום ארכיון: מאג'ד השלמון – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו