כ״א כסלו בסאטמאר: "מעודדים חרדים להתגייס לצבא שמטמא במגע ובמשא"

האדמו״ר מסאטמר בהדרכת השנה במעמד האדיר: "האנטישמיות מרימה את הראש בכל העולם בעזרתם הנדיבה של יהודים העומדים לצידם" • על אישור חוק הגיוס: "כדי בזיון וקצף' שח״כים חרדים נותנים הכשר על זה" • על ההתנחלויות: "הפקירו נשיהם וטפיהם על התאווה הלאומית של ציונות" • צפו בתיעוד מהמעמד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

כא כסלו בסאטמאר (3)

כ"ק מרן האדמו"ר מסאטמאר שליט"א נשא מדברות קדשו בפני רבבות החסידים שנאספו לחגיגות כ"א כסליו באולם הענקי של צבא ניו יורק, ה'ארמערי' בקראון הייטס, והתייחס לנושאים הבוערים שעל סדר יומה של היהדות החרדית כשהוא תוקף את "מהרסייך ומחריבייך ממך" הן בארה"ב והן בארץ הקודש.

בעקבות ריבוי מקרי התקיפה על רקע אנטישמי בארה"ב, אמר האדמו"ר כי לאחרונה האנטישמים אינם מתביישים לומר בגלוי שהם מקיימים את ה'הלכה בידוע' והם שונאים בגלוי את היהודים בכל מקומות מושבותיהם, בכל רחבי ארה"ב בכלל ובניו יורק בפרט, גם בניו יורק סיטי גם במונסי ובקרית יואל…

"הם עושים את זה בעזרתם הנדיבה של יהודים שעומדים לצידם" האשים האדמו"ר והצביע על פרשייה שאירעה בזמן האחרון כאשר ארגון של יהודים סייע לגופים אנטישמים לסגור את כל מוסדות החינוך, תלמידי תורה וישיבות בכל רחבי ניו יורק, ובשלהם מרחפת גזירה קשה מאוד על יהדות ניו יורק.

כא כסלו בסאטמאר (5)

במהלך דבריו במעמד, התייחס האדמו"ר מסאטמאר בין השאר, גם לחוק הגיוס שנחקק בימים אלו. האדמו"ר אמר כי אמנם קשה לפרט בדרשה את פרטי החוק "אבל היוצא מכל החוק הוא שמעודדים חרדים להתגייס לצבא הטמא שמטמא במגע ובמשא!" זעק בכאב. "ההולכים לצבא לא רק מבטלים תורה אלא הם מבטלים כל מצוות התורה וכל באיה לא ישובון 'וכדי בזיון וקצף' שח"כים חרדים נותנים הכשר על זה" אמר האדמו"ר ונתן במה פומבית לדעת גדולי ישראל שהתנגדו להעברת חוק הגיוס.

במישור המעשי שלאחר העברת החוק, אמר האדמו"ר מסאטמאר כי "צריכים להכריז כאן שחייבים לעשות הכל למנוע מכל אחד ואחד להתגייס רח"ל, בלי שום פשרות בין דם לדם, וכל מי שיש לו יד ומחזק את החוק הוא בוגד בתורה והם עתידים ליתן את הדין על זה על כל העבירות שהמתגייסים יעברו בגללם".

כא כסלו בסאטמאר (1)

האדמו"ר התייחס לסערת המתנחלים שעלו להר הבית והצית את סערת הרציחות: "הם הפכו את כל הארץ לנהרות של דם בעיקר על ידי ההתגרות שלהם ברוצחים. צריכים לומר להם שחוץ מאיסור כרת שיש בעליה להר הבית, ידיהם של המתנחלים מלוכלכים בדם ורגליהם מלאה בדם, וזה חוץ מהפקרת נשיהם וטפיהם על התאווה הלאומית של ציונות".

בפנותו אל תוככי מחנהו אמר האדמו"ר "בימים אלו שצריכים עין פקיחא מהשמים כאשר בחוץ תשכל חרב ובכל העולם מפחדים, צריכים לעבוד במיוחד על שמירת העיניים כמו שכותב האמרי נועם שבזכות שמירת עניים הקב"ה שומר על עם ישראל ולכן כל אחד חייב לשמור את העניים ואין זה משנה היכן הוא נמצא, ברחוב או במשרד". מענין לענין באותו ענין הזכיר האדמו"ר מסאטמאר את גדר הקהילה ואמר כי מי שצריך להשתמש עם מחשב חייב בחיוב גמור לגדור 'גדר' על המכשיר שלו ומי שלא צריך את זה בצורך גדול אסור לו להשתמש בו בכלל!

עוד ביקש האדמו"ר לחזק את חשיבות קיבעות עתים לתורה: "כל יהודי חייב להשתתף בשיעור תורה כל אחד לפי דרגא דיליה, אברך כולל לפי מדרגתו, בעה"ב לפי מדרגתו, "כיום יש כאן בקהילה שלוש חבורות לימוד: לימוד של דף ביום במסגרת חבורת 'תורתך שעשועי', לימוד של עמוד ביום בחבורת 'יסודי התורה' ולימוד הלכה במסגרת חבורת 'שונה הלכות'. חובה על כל אחד ללמוד את השיעורים האלו בכל יום ויום ומי שביכולתו לקחת גם בסוף החודש מבחנים על הלימודים צריך לעשות את זה כיון שזה מחייב יותר ללמוד בכל יום חוק ולא יעבור".

צילומים: מערכת בחצרות
כא כסלו בסאטמאר (2)

כא כסלו בסאטמאר (4)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איפה אפשר להשיג את דברי התורה שאמר אדמו"ר מהר"א מסאטמאר שליט"א בסעודת הודיה כ"א כסלו תשע"ח בלילה וביום?
אשמח ואודה לכם אם תכוונו אותי למקום הנכון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture