ועדת הכספים אישרה העברת 2.5 מיליארד ₪ תוספת לתקציב הביטחון

בהתאם לסיכום בין שרי האוצר והביטחון ערב אישור תקציב המדינה יעמוד תקציב הביטחון המתוקן לשנת 2015 על כ- 59.5 מיליארד ₪ • יו"ר ועדת הכספים גפני: "כולם מבינים שהתוספת חיונית לעמידת מערכת הביטחון ביעדיה"

בהתאם לסיכומים בין משרדי האוצר והביטחון עוד מיום אישור תקציב המדינה לשנים 2015– 2016, אישרה הבוקר ועדת הכספים העברת תוספת של 2.5 מיליארד ₪ לתקציב הביטחון לתקציבו בשנת 2015. המקורות הכספיים הם מעודפים תקציביים בכלל משרדי הממשלה משנת 2014 שהועברו תחילה לרזרבה הכללית ומשם לביטחון.

תקציב הביטחון ל- 2015 שאושר יחד עם תקציב המדינה ל- 2015 עמד על 57 מיליארד ₪. עתה לאחר אישור ההעברה התקציבית יעמוד תקציב הביטחון ב- 2015 על כ- 59.5 מיליארד ₪. התוספת סוכמה בעקבות טענות מערכת הביטחון שהתקציב המקורי לא יאפשר לה לעמוד במשימותיה וכן לאחר שהוועדה המשותפת לתקציב הביטחון הצביעה נגדו.

חברי האופוזיציה מתחו ביקורת על התוספת הנוספת לביטחון, בטענה שהתוספות החוזרות ונשנות לביטחון "עושות צחוק מהוועדה והופכות את התקציב השנתי שמאושר במליאת הכנסת לפיקטיבי". נציגי האוצר והיועץ הכלכלי לרמטכ"ל השיבו, כי תקציב הביטחון ל- 2015 אושר לאחר שהושגו הסיכומים על התוספות בין האוצר למערכת הביטחון ובידיעת חברי הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, מה שיאפשר בסופו של דבר את ההצבעה על התקציב. עוד טענו חברי האופוזיציה, כי את "כספי העודפים יש להעביר לכיסוי החוב הלאומי של ישראל עפ"י חוק".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "מלכתחילה הודיעו לנו שתקציב הביטחון שאושר בסך 56.9 מיליארד ₪ לא יהיה סופי, אלא שאז עוד לא הגיעו להסכמה בין שרי האוצר, הביטחון וראש הממשלה והוועדה המשותפת התנגדה לסכום המקורי. עקב כך לא הסכמתי להביא לכאן לדיון תקציב שהוועדה המשותפת התנגדה לו. לא נמנעה אלא הצביעה נגד ואמרה שצרכיי הביטחון של ישראל לא יכולים להתמלא עם הסכום הזה. ורק אחרי שהגיעו להסכמות אישרנו תקציב מדינה כשבאופן תקדימי, אחד ממרכיביו המרכזיים לא סוכם וידענו שיגיעו ההעברות כי זה לא היה תקציב ריאלי לדעת כולם. הוויכוח על ועדת לוקר ממשיך גם עכשיו אך על זה צריכים להשיב משרדי האוצר והביטחון בהמשך. כעת, עלינו לאשר את מה שידענו כולנו שנידרש לאשר ושכולנו מבינים שחייבים לאשר על-מנת לאפשר למערכת הביטחון לעמוד ביעדיה".

קרא עוד:
[postim]

היועץ הכלכלי של הרמטכ"ל, ששון חדד: "התקציב שהובא מלכתחילה, 56.9 מיליארד ₪, לא כיסה את המחויבות המינימלית שלנו ולכן הוועדה המשותפת הצביעה נגד. ובלילה של אישור התקציב ראש הממשלה אמר שיוסיף לביטחון מתוך הבנה שהתקציב המקורי לא יספיק. הסיכום נחתם ב- 24 בנובמבר ולא בא לידי ביטוי בספרי התקציב 2015 ו- 2016, כי הודפסו לפני-כן. זה הצעד הראשון לקבל את התקציבים הללו לסיום ההסכמות על תקציב 2015 ולעמוד במחויבויות שלנו על-מנת להתחיל ברגל ימין את 2016. זה קריטי מבחינתנו מבחינה ביטחונית לקבל את ההעברות הללו. יש לנו תכנית רב שנתית 'גדעון' ואנחנו פועלים על-פיה".

רפרנט מאקרו באגף תקציבים באוצר, איליה כץ: "הבקשה להעברה תקציבית כוללת בקשה מעבירים עודפים לא מחוייבים 2.5 מיליארד ₪ למשרד הביטחון. בעקבות סיכום תקציבי בין שר האוצר לשר הביטחון הוחלט להשתמש בעודפים הללו לסעיפי ביטחון. מדובר בכספים שלא השתמשו בהם ב- 2014, אחרת ישמשו לכיסוי חובות, אך השנה התקבלה החלטה שהעודפים הללו ישמשו לטובת צרכים ביטחוניים. לכן מעבירים לתכניות הרזרבה במשרדים השונים ומשם לסעיף רזרבה הכללית 47, ומשם לתקציב הביטחון".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו