הבריחו ונתפסו: שני אחים מחברון העבירו לעזה חומר המשמש לייצור רקטות

בודקי מעבר כרם שלום גילו משלוח של פוליאסטר שיועד לרצועת עזה והוסווה כחומר אחר, לו ניתן היתר העברה • בחקירתם של הסוחרים המבריחים התברר כי ניסיון קודם שלהם להבריח את החומר, הושלם בהצלחה

פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום נגד שני אחים פלסטינים מחברון, חוסאם וצאדק זלום, שהעבירו לרצועת עזה ללא היתר, חומר המשמש לייצור רקטות, תוך ידיעה שהמוצרים האסורים עשויים לשמש את ארגוני הטרור.

על פי העובדות המפורטות בכתב האישום, שני האחים עבדו בחברה משפחתית בשם 'אלצאדק חומרי בניין וצבע' בחברון. לפני כחודשיים, פנה סוחר עזתי לנאשמים והזמין מהם חומרים שונים, בהם טינר, פילר ופוליאסטר, שהינם חומרים מפוקחים ולשם העברתם לעזה יש לקבל היתר מיוחד.

הנאשמים פנו למנהל האזרחי באיו"ש וביקשו היתר רק בנוגע להעברת הטינר והפילר, אך החליטו שלא להגיש כל בקשת היתר להעברת הפוליאסטר. השניים מילאו מכלי מתכת גדולים בפוליאסטר והדביקו עליהם מדבקות עם הכיתוב "מדלל", כדי שהבודקים במעבר הגבול יחשבו שהם מכילים טינר בלבד.

קרא עוד:
[postim]

גם בחשבונית שהציגו במעבר כרם שלום, נכתב כי הסחורה כוללת 480 מכלי טינר בלבד והפוליאסטר שלא אושר, לא הוזכר. בודקי המעבר גילו את התרמית, החרימו את הסחורה כולה ועצרו את שני הסוחרים.

בחקירתם התברר לשב"כ ולמשטרה כי זו אינה הפעם הראשונה בה מבצעים השניים תרמית שכזו, אשר עשויה לסכן את ביטחון המדינה. במהלך הקיץ האחרון העבירו בהצלחה משלוח של פוליאסטר לרצועת עזה ללא היתר, מבלי שנתפסה במעבר הגבול.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של העברת חומר דו שימושי ללא רישיון, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועוד. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

(צילום אילסוטרציה: עבד רחים ח'טיב – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו