היום הרביעי למצוד: זהו נתיב הבריחה המשוער של המחבל מדיזנגוף

החשש: הרוצח המסוכן מסתתר בדירה באזור רמת אביב וייתכן שאף מחזיק בבן ערובה • בשנים האחרונות עבד בחנות ירקות באזור ולאחר מכן הועסק בשיפוץ דירה • התושבים מתפלאים: מדוע לא פורסמו תמונות נוספות של המחבל, כפי שהבטיח ראש הממשלה?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשאת מלחם, המחבל המסוכן שביצע ביום שישי את פיגוע הירי הקטלני ברחוב דיזנגוף בתל אביב, עדיין לא נתפס וכוחות הביטחון מרכזים משאבים עצומים במאמץ ללכדו, בטרם ינסה לרצוח שוב חפים מפשע.

ככל שחולפים הימים, מתבררים פרטים נוספים על האיש ועל מעשיו בשנים האחרונות. הוא עבד כשליח בחנות ירקות ברמת אביב ולאחר שהיא נסגרה, החל לעבוד בשיפוצים, גם כן באותה השכונה. במשטרה ובשב"כ חושדים כי הוא תכנן היטב את הפיגוע והכין לעצמו מקום מסתור באזור.

בבדיקה מעמיקה שביצעו בחנות הירקות בה עבד, אף העלו גורמי הביטחון את החשש כי המחבל 'סימן' את אחד הלקוחות, קשיש אלמוני שגר לבדו וכעת הוא מסתתר בדירתו, כשהוא מחזיק בו כבן ערובה. המאמץ המשטרתי מתמקד עתה בחיפוש דקדקני מבית לבית בצפון תל אביב, אך במקביל נבדקים כיווני חקירה נוספים, אשר פרטיהם לא פורסמו.

לאחר הפיגוע ברחוב דיזנגוף 130, נמלט המחבל בריצה וככל הנראה 'חתך' לרחוב אבן גבירול, דרך הרחובות גורדון, ריינס ופרישמן. על פי החשד, שם עלה על מוניתו של אמין שעבאן והתקדם עמו צפונה, לכיוון היציאה מתל אביב.

קרא עוד:
[postim]

גופתו של שעבאן נמצאה בחולות ברחוב יוניצמן שבאזור גלילות – מקום צדדי בפינה הצפון-מערבית של תל אביב, ליד חוף הים. לאחר שרצח את נהג המונית והשליך אותו בצד הדרך, ככל הנראה המשיך המחבל ויצא עם המונית לדרך נמיר הסמוכה (כביש החוף), שם נטש אותה ונעלם. חשוב לציין כי המשטרה עדיין אינה מאשרת כי רצח שעבאן קשור לפיגוע בדיזנגוף, אך זוהי התפיסה הרווחת במערכת הביטחון.

הטלפון הנייד של מלחם נמצא עוד לפני הפיגוע, מושלך על מדרכה בשכונת רמת אביב. ילדה מצאה אותו ביום שישי בשעה 2 בצהריים והביאה אותו לביתה ורק במוצאי השבת העלה בדעתו אב המשפחה את האפשרות כי מדובר בטלפון של המחבל. המכשיר נמסר לשב"כ והמידע שהיה בו מסייע בחיפושים אחרי בעליו.

בינתיים, תושבים רבים מעלים תמיהות קשות על אופן הטיפול בפרשה, החל מכך שהמחבל הצליח להימלט ללא הפרעה מהאזור ההומה, בשל זמן התגובה הארוך של המשטרה ועד לעובדה שתמונתו ופרטיו פורסמו לציבור באיחור רב, שעות רבות לאחר שזהותו נודעה למשטרה.

.(צילומים: תומר נויברג ואסתר רוביאן - פלאש 90)

במוצאי שבת הבטיח בזירת הרצח ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי "תמונות נוספות של המחבל יפורסמו", אך דבר זה עדיין לא התרחש, מסיבה שאינה ברורה.

"עדיין אין לנו מושג היכן הוא נמצא, הוא יכול להיות בתל אביב כמו בכל מקום אחר בארץ", צוטט גורם ביטחוני בכיר ב'מאקו'. "גם תפיסת המכשיר הסלולרי וגם חקירת בני המשפחה עדיין לא קידמו אותנו והביאו אותנו לפריצת דרך. עכשיו אנחנו מתמקדים במקביל למישור המודיעיני בפעילות גלויה וסמויה, כולל הרבה כוחות שנמצאים בשטח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture