הישג: חוק כשרות השרצים של ח"כ שטרן נדחה

הדרישה למתן תעודת כשרות בהתחשב אך ורק במידת כשרותו של המזון ותוך התעלמות מחילולי שבת וכדו', נדחתה • שר הדתות: "תעודת כשרות אינה חובה למי שאינו מעוניין בכך"

במאמצים פרלמנטריים נרחבים ותוך הפעלת אמצעים קואליציוניים סוכל ניסיון לפירצה חמורה בחומת הדת.

חבר הכנסת אלעזר שטרן המרבה לפגוע בהלכה המסורה מסיני, הרים ידו על חוק איסור הונאה בכשרות ותבע להעניק כשרות גם למסעדות הפתוחות בשבת ומחללים את קדושתה, זאת כאשר ברור כי אין אפשרות להכשיר אוכל שבושל בשבת רח"ל.

שטרן טען כי מאחר שהגדרת המונח "דיני כשרות" אינה ברורה, בפועל נמתח הגבול, וכתוצאה מכך, נשקלים שיקולים אשר אינם קשורים לכשרות המזון המוגש או הנמכר במקום, כגון: הצגת מופעים לא צנועים במקום, עריכת טקסים לא לפי ההלכה היהודית ועוד. התיקון שהציע לחוק בא לקבוע כי תעודת ההכשר תינתן לבית אוכל בהתחשב אך ורק במידת כשרותו של המזון, ברוח פסיקתו של בית המשפט העליון.

שר הדתות דוד אזולאי השיב כי תעודת כשרות אינה חובה למי שאינו מעוניין בכך. "אם בעל עסק כן רוצה תעודת כשרות, עליו לעמוד בתנאים שנקבעו בחוק".

קרא עוד:
[postim]

לגבי פתיחת בית האוכל בשבת, הציע שטרן להטיל סייגים כך שתעודת ההכשר תתייחס לימי החול בלבד. שר הדתות ציין למי שאינו מבין זאת לבדו, כי בעבר הרבנות ניסתה לבחון באופן מעשי את האפשרות להשתמש בשבת בכלים חלופיים אבל הניסיון הוכיח שיש קושי לבצע את זה ולהפריד בין כלים של יום חול לבין כלים של שבת.

36 חברי כנסת תמכו בחוק הבעייתי, ו-43 התנגדו. כאמור, הצעת החוק נפלה כבר בקריאה טרומית.

(אילוסטרציה: נתי שוחט – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו