אנדרטת גוש קטיף הוצבה בכנסת; בשמאל הגיבו: "מחכים למיצג של עופרה ובית אל"

"הכנסת קיבלה את ההכרעה הקשה על פינוי גוש קטיף; תפקידה לזכור זאת" אמר היו"ר אדלשטיין • בשמאל תמהו מדוע אין הנצחה גם לרצח רבין

בכניסת 'קדמה'׳ בכנסת, הוצב היום העתק ברונזה מוקטן להנצחת יישובי גוש קטיף שאותו פיסל האמן אהרון שבו.

יושב ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר בטקס: "ראוי שהכנסת, שהיא זו שקיבלה את ההכרעה בנושא, תדע לזכור ולהזכיר למבקרים בה את יישובי גוש קטיף וצפון השומרון. את ההתיישבות, שהיתה, את החקלאות, את המתיישבים. כולי תקווה שהיצירה תעורר עניין בקרב המבקרים בכנסת. לא הייתה לי כוונה פוליטית בהצבת היצירה וכול עוד אני יושב ראש הכנסת היא תהיה במשכן. אני מקווה שגם יושבי הראש שיבואו בעתיד, יבינו שהמקום בו התקבלו הכרעות והחלטות קשות, הוא גם זה שחשוב שידע והזכיר ולזכור את ההכרעות שהתקבלו".

גם הפסל אהרון שבו נשא דברים ולאחר מכן הוסר הלוט מעל העתק הברונזה המוקטן של היצירה המוצבת במרכז קטיף בניצן. במרכז היצירה מגן דוד מתוכו צומח עץ דקל המהווה ביטוי לשבר העקירה וליכולת לצמוח מתוך השבר. על דופן היציאה חקוקים שמותיהם של 21 יישובי חבל קטיף וארבעת יישובי צפון השומרון שנעקרו.

אנדרטת גוש קטיף בכנסת 4שבו בתיקונים אחרונים

יו"ר ועידת מרצ, אורי זכי, אמר בתגובה: "אני מקווה כי בעתיד יהיו מיצגים גם לפינויים מעופרה ובית אל. מפעל ההתנחלויות הוא נזק עצום למדינת ישראל הריבונית ולצד החמלה למי שאיבדו את בתיהם בגוש קטיף עלינו לעשות הכל על מנת להמשיך לפעול לסיום הכיבוש".

אנדרטת גוש קטיף בכנסת 3

מרכז קטיף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו