נתניהו סייר בגדר הגבול עם ירדן: "צריכים להגן על עצמנו מחיות הטרף"

ראש הממשלה הדגיש: התכנית היא להקיף את כל מדינת ישראל בגדרות ביטחון • בהתייחסו לנושא המנהרות הבוער אמר נתניהו: ."במקומות שחופרים מנהרות עושים דברים אחרים. נגן על הווילה" • תכנית סגירת הפרצות בגדר ההפרדה ביו"ש תצא לדרכה בעלות של מיליארדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום בגדר המזרחית בגבול ישראל-ירדן.

ראש הממשלה קיבל סקירות על התקדמות בניית הגדר וערך סיור במקום. לראש הממשלה נלוו שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, הרמטכ״ל רא״ל גדי אייזנקוט, אלוף פיקוד דרום אייל זמיר, מפקד אוגדה 80 תא״ל רפי מילוא וראש מנהלת הגדר תא״ל ערן אופיר.

בסיור לאורך הגדר אמר ראש הממשלה: "אנחנו מכינים תוכנית רב שנתית, בעצם להקיף את כל מדינת ישראל בגדרות ביטחון, כדי להגן על עצמנו במזרח התיכון כפי שהוא וכפי שהוא שצפוי להיות. בנוסף לזה אנחנו גם מכינים תוכנית לסגור את הפרצות בגדר הביטחון ביהודה ושומרון. הדבר הזה עולה מיליארדים רבים של כסף, זה יהיה פרוס על שנים, אנחנו עכשיו עובדים על תעדוף, על מנת לבנות את זה בהדרגה, אבל להשלים את התוכנית הזאת לטובת ביטחון מדינת ישראל.

קרא עוד:
[postim]

"היתרון של הבנייה כאן והבנייה לאורך גבול מצרים, שאין מבנים צמודי גדר, לא במרחק של קילומטר ולא שני קילומטר, שיכולים להוות פירים" אמר נתניהו. במענה לשאלת כתבים: מה עושים במקומות שחופרים מנהרות? השיב נתניהו: עושים דברים אחרים, אבל אנחנו לא נתאר את זה כאן.

ראש הממשלה אמר כי בסופו של דבר, אחרי השלושים קילומטר הללו, במדינת ישראל תהיה גדר כזאת שמקיפה את כולה. "יגידו לי: זה מה שאתם רוצים לעשות, להגן על הווילה? התשובה היא כן. מה, אנחנו נקיף את כל מדינת ישראל בגדר, במכשול? התשובה היא כן, חד משמעית. בסביבה שבה שאנחנו גרים אנחנו צריכים להגן על עצמנו מפני חיות הטרף".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בגבול ירדן. צילום - קובי גדעון לע''מ 3

הגדר המזרחית עתידה להגן על שדה התעופה הנבנה בתמנע ויש בה מרכיבי תצפית. עלות בניית 30 הקילומטרים של הגדר, מאילת עד חולות סמר, ומיגון שדה התעופה תמנע- 288 מיליון ש״ח.

לאחר מכן ביקר ראש הממשלה בנמל התעופה הבינלאומי הנבנה בתמנע. שם הציגו בפניו ראשי רשות שדות התעופה את התקדמות הפרוייקט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בשדה התעופה החדש בתמנע. צילום - קובי גדעון לע''מ 5 (1)

ראש הממשלה בנימין נתניהו בשדה התעופה החדש בתמנע. צילום - קובי גדעון לע''מ 5 (2)

(צילומים: קובי גדעון לע"מ)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו