אייכלר יוזם: איסור על הפצת פרטי נפגעים לפני אישור רשמי

"מידה אכזרית לפגוע בנפגעים ולהוסיף כאב למשפחות, מתוך יצר פראי לצלם ולהפיץ תמונות זוועתיות", אמר אייכלר

בעקבות גלי שמועות ופרסומים שגויים על שמות ההרוגים והנפגעים בתקופה האחרונה, הגיש ח"כ ישראל אייכלר הצעת חוק לאיסור פרסום שמו של נפגע, בטרם ניתן האישור הרשמי לכך מטעם הרשויות המוסמכות.

"בעידן הרשתות החברתיות, הפגיעה היא המונית ולעיתים בלתי ניתנת לתיקון", אמר אייכלר והוסיף כי המקרים החמורים ביותר הם דווקא שמועות נכונות שמגיעות למשפחה מתוך באמצעים לא רשמיים בעתות מלחמה, פיגועים ואירועים מצערים.

אייכלר דרש משרת המשפטים, איילת שקד, תשובה לתהייתו מדוע לא מוגשים כתבי אישום נגד מפרסמי תמונות זוועה בלי טשטוש זהות הנפגע – מעשה המנוגד לתיקון לחוק הגנת הפרטיות, אותו יזמו בעבר חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב.

קרא עוד:
[postim]

בשאילתה שהגיש היום בכנסת ביקש אייכלר לדעת מדוע אין אכיפה של החוק נגד מפרסמי תמונות וסרטונים שאינם מצונזרים הפוגעים בפרטיות הנפגע. ואם כן, כמה תיקים נפתחו בחמש השנים האחרונות, כמה פסקי דין ניתנו ומה העונשים שהוטלו על עוברי החוק.

"מידה אכזרית לפגוע בנפגעים ולהוסיף כאב למשפחות, מתוך יצר פראי לצלם ולהפיץ תמונות זוועתיות, המוזילות את ערך חיי האדם בעיני הצופים בתמונות, מקהה את רגשי הרחמים והחמלה ומשחיתה את עדינות נפש האדם", אמר ח"כ ישראל אייכלר.

(צילום ארכיון: יונתן זינדל – פלאש 90)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודק בהחלט! חויתי את הסיפור הזה אמש על בשרי, מתקשר אלי אדם ואומר ששמע ממקור מוסמך שקרובי נהרג, כל המשפחה נכנסת ללחץ, מתחילים לגשש בזהירות עד שמתקשרים להרוג עצמו והוא עונה לטלפון ברוגע כשהוא יושב בביתו…
זו ממש סכנה!
אפשר להבהיל אנשים ולגרום חלילה למוות מתוך בהלה!

יש לי בקשה אליך הרב אייכלר היקר! אנא טפל גם בענין שיחות הנהגים בניידים, ובכל הכינויים שיש להם, צריך לתת לנהג ברכב ציבורי מאסר לשנה לפחות! רק כך ירתיעו אותם, תכה על הברזל כשהוא חם ותצליח, כולם רוצים לחיות, גם החילונים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו