בבית היהודי מתכננים להפחית סמכויות מהיו"ר בנט

חברי מרכז מפלגת הבית היהודי מתכננים לפגוע בסמכויותיו של יו"ר המפלגה, שר החינוך נפתלי בנט ולקצץ את מספר האנשים אותם יוכל לשריין ברשימת המפלגה לכנסת הבאה

מרכז הבית היהודי צפוי להתכנס בזמן הקרוב ולהחליט על פגיעה בסמכויותיו של יושב ראש המפלגה, שר החינוך נפתלי בנט. מדובר בסמכויות שנטל לעצמו לפני הבחירות האחרונות לכנסת במסגרת שינוי חוקת המפלגה.

על השינוי הצפוי בחוקת הבית היהודי, הודיע השר בנט עצמו לפני כשנה, אך למרות זאת בחר להתעלם מהצהרתו ולא כינס את המרכז. מספר חברי מרכז שזעמו על העיכוב, הגישו עתירה לבית המשפט. כעת צפויים חברי המרכז לפגוע בסמכויות יושב ראש המפלגה.

אם כיום יכול בנט לשריין שלושה מועמדים בכל עשירייה ברשימה לכנסת, לאחר השינוי יוכל לשריין מועמד אחד בלבד. כמו כן, בבחירות לנשיאות המרכז יכריע בנט על שני חברים מטעמו, בעוד שחברי המרכז יבחרו את החמישה הנותרים.

קרא עוד:
[postim]

גם בהנהלת המפלגה יאבד בנט את הרוב, כאשר חברי המרכז יבחרו ארבעה נציגים, ובנט רק שלושה נציגים. בבחירות המוניציפליות, יאבד בנט את כל סמכויותיו. ההחלטות יפלו על פי החלטת הסניף המקומי של הבית היהודי.

מנכ"ל המפלגה ניר אורבך אמר כי "המהלך יביא לכך שניתן יהיה לחזור ולפעול יחד עם מזכירות המפלגה באופן שוטף, ובכך לאפשר למטה הבית היהודי לעבוד בשטח יחד עם השרים והח"כים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו