המטרה: למנוע הכרה ברפורמים ושליטתם בעזרת ישראל

חברי הכנסת החרדים דורשים חקיקה מידית נגד הרפורמים • החוק יהיה נגד הכותל הרפורמי, ההכרה בהם כזרם ביהדות ופסיקת בג"ץ כי הם יכולים להשתמש במקוואות • מסתמן: עזרת ישראל תישאר פתוחה אך לא בשליטת הרפורמים • "נקדם חקיקה שיעמוד במבחן בג"ץ ונמנע הכרה ברפורמים"

ראשי הסיעות החרדיות הגיעו להבנה עם נתניהו כי כבר השבוע יקודם חוק שיקבע מפורשות שהממשלה מתנגדת לכל הכרה בתנועה הרפורמית.

לאחר פגישת כל ראשי סיעות הקואליציה עם נתניהו בנידון, זימן אליו ראש הממשלה את השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן לפגישה אליה הצטרף ח"כ משה גפני במהלכה הבהירו לנתניהו כי היהדות החרדית לא תסכים לכל פשרה.

החרדים דרשו לקדם כבר השבוע חקיקה נגד ההכרה בתנועה הרפורמית כזרם ביהדות. החוק יכלול אמירה נגד שליטה רפורמית ברחבת עזרת ישראל בכותל המערבי ונגד אישור בג"ץ לרפורמים להשתמש במקוואות של המועצות הדתיות.

קרא עוד:
[postim]

ממידע שהגיע למערכת JDN עולה שחברי הכנסת החרדים אינם דורשים את סגירת עזרת ישראל – המקום בקשת רובינסון בו נכנסים גברים ונשים יחד – אלא מבקשים למנוע את שליטת הרפורמים במקום זה של שריד בית מקדשנו.

גורם חרדי בכיר הסביר לנו כי המקום כבר פעיל שנים רבות. "דרישה לבטל לחלוטין את עזרת ישראל לא יעבור את מבחן הבג"ץ", הסביר. עמדת החרדים כעת מתבססת על הכלל הידוע של 'תפסת מרובה – לא תפסת'.

המטרה של החקיקה כעת היא בעיקר למנוע את ההכרה בתנועה הרפורמית כזרם רשמי ביהדות. "לא ייתכן שהרפורמים יהיו בעלי דעה בעיצוב דמותה היהודית של המדינה". החוק צפוי לעבור עוד השבוע בקריאה ראשונה בכנסת.

עם זאת, מראש אומרים במפלגות החרדיות כי ייתכן והחוק יעלה להצבעה ראשונית רק בשבוע הקרוב, זאת בשל אילוצים טכניים שעוד לא יודעים כיצד להתמודד איתם, אך לדבריו כבר בתקופה הקרובה תכריז המדינה רשמית כי היא אינה מכירה בתנועה הרפורמית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו