בכיר בליכוד: "נתניהו מחויב למתווה הכותל הרפורמי; זה סוף פסוק"

"הייתה החלטת ממשלה. היו מתנגדים והיו תומכים, אבל כשהתקבלה החלטה צריך לכבדה", אמר הגורם המעורב בפרטי הנושא • לדבריו, המתווה הוא המונע את התערבות בג"ץ בסדרי התפילה בכותל המערבי • אתמול דרשו הנציגים החרדים מרה"מ להוביל חקיקה נגד הרפורמים

יממה לאחר שנדחתה הפגישה המשותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והרבנים הראשיים, בעניין הדרישה החרדית לבטל את הקמת הכותל הרפורמי בקשת רובינסון, מבהיר מקורב לראש הממשלה כי המתווה לא יבוטל וכי מבחינת נתניהו, "החרדים צריכים לכבד את ההחלטה".

דברי הבכיר המעורב בפרטי הנושא צוטטו ב'ישראל היום': "הייתה החלטת ממשלה. היו מתנגדים והיו תומכים, אבל כשהתקבלה החלטה צריך לכבדה". הוא הוסיף כי בכוונתו של נתניהו להקשיב לטענות, אך הוא מחויב למתווה.

"ברור שיש לחץ ציבורי פנים חרדי שמוביל לפעילות חברי הכנסת מטעמם בנושא, אך ברור כי על בסיס הפשרה בנושא, שמגשרת על מחלוקת בת שני עשורים עם רוב יהדות ארצות הברית, היא סוף פסוק", אמר. לדבריו, המתווה הוא המונע את התערבות בג"ץ בסדרי התפילה בכותל המערבי.

קרא עוד:

[postim]

אתמול נפגשו ראשי המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה ודרשו ממנו לקדם צעדים אשר יבהירו באופן חד משמעי כי המדינה אינה מכירה בתנועה הרפורמית כ'זרם ביהדות'. בפגישה השתתפו השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני.

הנציגים החרדים דרשו להוביל כבר השבוע חקיקה שתבלום את חדירת הרפורמים לישראל. החוק יכלול אמירה נגד שליטה רפורמית ברחבת עזרת ישראל בכותל המערבי ונגד אישור בג”ץ לרפורמים להשתמש במקוואות של המועצות הדתיות.

(צילום: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו