נתניהו: ישראל רואה בחמאס אחראי לכל ירי משטח הרצועה

בפתח ישיבת הממשלה אישר נתניהו כי נבחנת אפשרות של הגליית משפחות מחבלים במקום גירושם לעזה • נתניהו הנחה את משרד החוץ לפעול נגד העובדה שאיראן הפירה את ההסכם מולה כאשר ערכה ניסוי בטילים הבליסטיים

בפתח ישיבת הממשלה השבועית אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "המדיניות שלנו ביחס לרצועת עזה ברורה – ישראל לא תקבל ירי רקטות כלשהן מהרצועה לשטחה. צה"ל מגיב לכל התגרות כזאת. ישראל רואה בחמאס אחראי לכל ירי שמתבצע מרצועת עזה לעבר ישראל, וחובתו של החמאס למנוע ירי זה".

בהתייחסות לגירוש משפחות המחבלים אמר נתניהו, "אני מצפה לתשובתו של היועץ המשפטי לממשלה לפנייתי בדבר גירוש משפחות מחבלים לעזה. במקביל, אנחנו בוחנים העתקה של מגורים בתוך יהודה ושומרון למשפחות מחבלים".

נתניהו אמר בדבריו: "אנחנו מקדמים השבוע חקיקה מהירה של חוק שיעניש את אלה שמעסיקים שוהים בלתי חוקיים בישראל וגם מסיעים או מלינים אותם. צריך להבין שחלק גדול מהמפגעים הם שוהים בלתי חוקיים שנמצאים בישראל או חדרו לישראל בדרך לא חוקית".

לדברי נתניהו, "אנחנו עומדים גם מול שאלות של הפרות איראניות בתחום של הטילים הבליסטיים. אני הנחיתי את משרד החוץ לפנות לכל המעצמות שחתמו על הסכם הגרעין עם איראן, וביקשתי מהן לממש את ההתחייבות שלהן למנוע מאיראן להפר את החלטות מועצת הביטחון בנושא הטילים – לא ייתכן שאיראן לא תיענש על כך. אני חושב שהדבר חשוב בפני עצמו, אבל הוא גם חשוב כמבחן של הנחישות של המעצמות לאכוף את הסכם הגרעין עם איראן, ואנחנו מצפים כמובן לתשובותיהן".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו