התובע הצבאי: הירי על המחבל בחברון בוצע ללא צורך מבצעי

בדיון על הארכת מעצרו של החייל שירה למוות במחבל בחברון טענו בתביעה הצבאית כי התגלו סתירות ותמיהות בגרסתו של החייל

בית הדין הצבאי דן היום בהארכת מעצרו של החייל שירה למוות במחבל פלסטיני בעודו שרוע על הקרקע בעיר חברון. התביעה מבקשת להאריך את מעצרו בתשעה ימים.

הפרקליט לענייני מבצעים, סא"ל אדורם ריגלר, אמר בפתח הדיון כי "החשד שעולה עד כה שירי זה שביצע החשוד ובמכוון, בוצע ללא צורך מבצעי". עוד הוסיף התובע כי "עולים סימני שאלה משמעותיים ביחס לטענה של החשוד לפיה פעל מתוך סכנת חיים. הם עולים מכמה היבטים, הדרך שבה התנהג החשוד בזמן אמת, כפי שניתן לראות בסרטונים שנאספו".

לדבריו, "התנהגותו זו אינה נראית התנהגות של מי שפועל מתוך סכנת חיים". התובע הזכיר כי הדבר גם בא לידי ביטוי מתוך אמירותיו של החשוד לאחר ולפני הירי. "יש סתירות ותמיהות בדבריו של החשוד עצמו, והן מחייבות העמקות נוספות בחקירה".

הוא הוסיף כי "יש כללי פתיחה באש, הוראות, ופעולות שאסורות בתכלית. כאשר מתקיים חשד לפעילות בניגוד לאותם כללים, ודאי כזו שהביאה לפגיעה באדם, מותו במקרה הזה, אנו נדרשים להפוך אבן על אבן ולבדוק חשד זה".

.

מנגד, אחד מעורכי דינו של החייל, אייל בסרגליק, אמר כי מדובר ב"סעיף אישום ערטילאי", והוסיף: "הוא נמצא במצב של סכנה ממשית לחבריו, ולחייו, במהלך אירוע חבלני שאין לתביעה מחלוקת עליו, שברקע קיים מחבל שלא נתנו להתקרב אליו בגלל החשש למטען".

עורך דין נוסף של החייל, אילן כ"ץ, אמר: "רשויות החקירה ורשויות המשפט במדינת ישראל כפופות לאותו מערכת נורמות וחוקים. לא ייתכן שעניינו של חייל צה"ל יהיה חמור יותר משוטר או סוהר. היו מקרים רק באחרונה ששם היה חשד לירי שלא כדין, ואנשים שוחררו, או לא נעצרו, כמו האירוע ביפו. אנחנו לא נגד חקירה, אנחנו נגד החזקתו של החייל במעצר".

בזמן הדיון בבית המשפט הצבאי, התאספו למעלה מאלף איש מחוץ לכותלי בית המשפט והפגינו בדרישה לשחרר את החייל ולהעניק לו חנינה. בין המשתתפים שבאו לחזק את ידי החייל, היו גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ח"כ אורן חזן מהליכוד ופעיל הימין ואיש חברון ברוך מרזל. המפגינים קראו בין היתר "כהנא צדק", ודרשו מהפוליטיקאים לגבות את החייל.

(תמונות: פלאש 90. וידאו: באדיבות המצלם)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו