פרוש ננזף ע"י וועדת האתיקה בגלל נאום חריף נגד נשות הכותל

וועדת האתיקה של הכנסת נזפה בסגן שר החינוך לאחר שבנאום שנשא במליאת הכנסת קרא לנשות הכותל "קבוצת לכלב תשליכון אותו" • פרוש בתגובה: "גם במחיר נזיפה, אני סבור שיש להוקיע את הרפורמים שגורמים להתבוללות הנוראה של עשרות אחוזים בארה"ב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה לנזוף בסגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש על התקפותיו נגד נשות הכותל במליאת הכנסת. הועדה קבעה כי פרוש חרג באופן קיצוני מאופן ההתבטאות בכנסת ולכן קיבל נזיפה.

בנאום במליאת הכנסת, הבהיר פרוש כי אין כל מקום להכיר בתנועה הרפורמית. “אנחנו התנגדנו להצעה הזאת. אנחנו לא שם, כי אסור לתנועה הרפורמית והקונסרבטיבית מקום ודריסת רגל. הרפורמים אחראים ואשמים להתבוללות הנוראה שאנו עדים לה בארצות הברית. הם, הרפורמים, גם עורכים טקס נישואים עם כומר ורבאיי. החלטת הממשלה הזאת נותנת תמונת ניצחון לאותן תנועות שמאמללות את העם היהודי.

“אנחנו השבוע בשבת נקרא ב”פרשת משפטים” את הפסוק –, כתוב בפסוק: “ואנשי קודש תהיו לי”. וההמשך הוא: “לכלב תשליכון אותו”. אני רוצה לומר לכם. רש”י אומר: “ואנשי קודש תהיו לי”. אם אתם קדושים ופרושים משיקוצי נבלות וטרפות, הרי אתם שלי. אני אומר את זה כאן: מי שהוא קדוש ופרוש משיקוצי נבלות וטרפות, הקדוש ברוך הוא אומר תהיו לי.

קרא עוד:
[postim]

“ואלה שהם לא רחוקים משיקוצים ונבלות וטרפות, הם לכלב תשליכון אותו. את נשות הכותל, את הקבוצה הזאת שמו בקצה המחנה, ליד שער האשפות, שם בפינה הנידחת, שם המקום שלכם. לכלב תשליכון אותו”. בתגובה לנאום זה הוגש נגדו תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת. במכתב ששלח ליו"ר הועדה, הסביר פרוש כי על רקע מעשי החילול הנוראיים בחר לצטט את רש”י הקדוש המדבר בחריפות נגד הפוגעים בליבת היהדות.

“אני מבקש להסביר את תפקידו של נציג יהדות התורה בנאומים מסוג זה”, פתח פרוש את מכתבו. “בנאומי, הקראתי את הפסוק בפרשת משפטים, הפרשה של אותו השבוע, “ואנשי קודש תהיון לי ובשר בשדה טרפה לא תאכלו, לכלב תשליכון אותו”. במכתבו סירב להתנצל בפני נשות הכותל, דבר שהביא עליו את הנזיפה.

בהמשך המכתב, הוסיף סגן השר כי “מאחר שלא שמעתי שנשות הכותל מתנזרות ממאכלים שאינם כשרים ומבשר שאינו כשר, הרי שהתורה ורש”י הקדוש פסקו את פסוקן, אך בוודאי שאם הן תקפדנה על שמירת כשרות, ויוצהר כי אינן אוכלות פיגולים וטריפות, אז אתנצל בפניהן. איני חושב שיש מקום לבוא בטענות על רש”י או דבריו הקדושים, המקובלים מזה מאות שנים בכל העם היהודי".

פרוש המשיך ואמר כי “בכדי לשבר את האוזן, דומה הדבר לאדם שאינו משתייך לעם היהודי ויטען שאסור לומר בכנסת את הפסוק, “אתה בחרתנו מעל העמים, אהבת אותנו ורצית בנו ורוממתנו מכל הלשונות”, בטענה שמדובר בדברי הסתה ואפליה. אני בן העם היהודי ואני גאה בכך, אין דבר יותר לגיטימי ומכובד בעיני, מאשר לצטט את דברי רש”י הקדוש בנאום מעל בימת הכנסת”.

בהודעת וועדת האתיקה היום נכתב כי "דבריו של ח"כ פרוש חרגו באופן קיצוני ובוטה מאופן ההתבטאות המקובל בכנסת וראוי לחבר כנסת. אין זה לגיטימי להשתמש בביטויים מהסוג שבו השתמש ח"כ פרוש. לאור האמור החליטה ועדת האתיקה כי ח"כ פרוש הפר את כלל האתיקה הקובע כי חבר כנסת ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה וינהג בדרך הולמת את מעמדו ואת חובותיו כחבר כנסת. הואיל וזוהי הפעם הראשונה בכנסת הנוכחית שוועדת האתיקה מקבלת החלטה מסוג זה בעניינו של פרוש החליטה הועדה להטיל על ח"כ מאיר פרוש נזיפה".

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש אמר בתגובה: "גם במחיר נזיפה, אני סבור שיש להוקיע את הרפורמים שגורמים להתבוללות הנוראה של עשרות אחוזים בארה"ב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture