פלסטיני נעצר לאחר שהעליל כי יהודים הציתו את ביתו

פלסטיני טען שיהודים הציתו את ביתו וריססו עליה כתובות גרפיטי "מוות לערבים" • במהלך חקירת המשטרה התגלו סתירות בגרסת הפלסטיני המתלונן • בחקירתו התברר כי תלונתו שקרית והחומר הועבר לפרקליטות לקראת הגשת כתב אישום

פלסטיני תושב חירבת שו שחלה הסמוכה לישוב נווה דניאל הגיש תלונה במשטרה על הצתת ביתו. הפלסטיני טען כי מדובר במעשה של יהודים.

בתלונתו הוסיף ואמר כי הבחין במתנחלים שזיהה אותם על פי הציצית והם ברחו ושאביו ראה יום קודם כתובת גרפיטי "מוות לערב" כ 150 מ' מביתם ושחמישה מתנחלים קיללו וזרקו על המתלונן אבנים וקיללו אותו.

בעקבות התלונה נפתחה חקירה במפלג לפשיעה לאומנית ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י במהלך החקירה המאומצת תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים הגיעו חוקרי המשטרה למסקנה כי קיים חשש שלא מדובר באירוע פשיעה לאומני וכי צריך להעמיק בחקירת המתלוננים.

קרא עוד:
[postim]

במהלך החקירה עלו סתירות מהותיות בין גרסאותיהם של המתלונן והעדים בנוסף עלה מבדיקת פוליגרף שהמתלונן נמצא דובר שקר וכן ממצאי המעבדה של הזיהוי הפלילי קבעו כי אין ממצאים לחומרים דליקים.

כנגד המתלונן נפתחה חקירה והוא נחקר בחשד לשיבוש מהלכי חקירה, ידיעה כוזבת על עבירה מסוג פשע ועבירה נגד קיום הסדר הציבורי. הפלסטיני המתלונן נעצר ומעצרו הוארך פעמיים. תיק החקירה הועבר לפרקליטות הצבאית לצורך בחינת החומר להגשת כתב אישום על העבירות שנחקרו.

במשטרה מדגישים כי בחקירת אירוע הצתת הבית בכפר דומא מתאריך 20.3.16 מראה כי בכל אירוע בו יש חשד לפשיעה לאומנית הוא נחקר במקצועיות, בנחישות ותוך הפעלת כלל המשאבים שעומדים לרשות משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי כך גם תוצאות החקירה שמביאות לגילויים ומעצר המבצעים.

בחקירת האירוע בשיתוף כיבוי האש מחוז יו"ש עולה כי מדובר בהצתה אך עם זאת בעדויות המעורבים לא עולות בקנה אחד עם ממצאי החקירה. בחקירות האירועים האחרונים עולה חשד כי אותם מתלוננים מדווחים דיווחים כוזבים ומנסים לגרום לאירועי השריפות להיות לאומנים ובכך פוגעים במרקם החיים העדין בדגש על תקופה ביטחונית מורכבת.

לסיום, הדגישו במשטרה ישראל: "אנו רואים בחומרה את הדיווחים הכוזבים ונמצא את הדין עד תום עם אותם חשודים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו