בג"ץ קבע: גופת הנרצחת בפיגוע הירי בת"א לא תנותח

בגופתה של אחת מנרצחות הפיגוע הנוראי בתל אביב, לא נמצאו קליעים. בעקבות כך, בקשה המשטרה לנתח את הגופה אך המשפחה התנגדה. בתום דיון לילי פסק בגץ כי אין לבצע את הניתוח האסור על פי ההלכה

בתום דיון שנמשך שעות ארוכות הוחלט הלילה בבג"ץ שלא תבוצע נתיחה שלאחר המוות בגופתה של אילנה נבעה ז"ל, שנהרגה בפיגוע הרצחני במתחם שרונה בתל אביב.

מבדיקות שנעשו עלה כי בגופתה של אילנה לא נמצאו סימני פגיעה של קליעים ועל כן טענו במשטרה כי מותה לא נגרם מירי המחבלים – אלא ככל הנראה מדום לב.

הוויכוח בין המשטרה למשפחה עיכב עד כה את קבורתה. בני המשפחה מתכוונים לערוך את ההלוויה בהקדם האפשרי עוד הבוקר. כך דווח בחדשות 2.

גיא נוף, עורך הדין שייצג את המשפחה מסר כי כי בני המשפחה בכו מאושר כששמעו על החלטת בג"ץ, וכי הם אסירי תודה על הרגישות שגילה ועל כך שהסאגה נגמרה.

"אני משתומם מהסיפור כולו", הוסיף פרקליט המשפחה. "ההתדיינות בטלה ולא חשובה. היא מתה כתוצאה מהפיגוע בוודאות. היא רק לא נפגעה מקליעים, מערכת בגופה כשלה בו במקום". הוא הוסיף כי "הגיעו מחבלים עם כוונה לרצוח אנשים, הם גרמו לאירוע ובמהלכו היא מתה. זה רצח פר אקסלנס. יש לנו פה משפחה דתית שלא רוצה ולא מוכנה לנתיחה – מה יש לכפות?".

ליאור, קרוב משפחה, חלק את התחושות הקשות בבית המשפחה טרם ההחלטה: "לא ראוי לפגוע ככה בכבוד המת, פוגעים במשפחה", אמר. "אנחנו מחכים יותר מ-24 שעות לעשות שבעה. זה לא משנה אם זה דום לב או ירייה, היא בכל מקרה מתה בפיגוע, היא לא ישבה בבית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו