אזריה: אני מרגיש נבגד. גינו לפני ששמעו אותי

בחלקו השני של עדותו היום, טען אלאור אזריה כי אין לו אימון במפקדיו אשר בגדו בו • הוא האשים את שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון שהוציאו הודעת גינוי לפני ששמעו את הסברו למה שאירע

החייל שנאשם בהריגת מחבל פצוע בחברון, אלאור אזריה, הגיע היום כדי להשמיע את גרסתו מעל דוכן העדים בבית הדין הצבאי ביפו. בחלק השני של עדותו, אמר אזריה כי הוא חש בגידה ושאין לו אמון במערכת.

"אני מרגיש בגידה מהמפקדים שלי. אני מנסה להסביר ולא נותנים לי להסביר. המג"ד שומע מהמ"פ חצאי דברים וכשאני מסביר למג"ד הוא לא מקשיב בכלל וישר תוקף. שר הביטחון לשעבר משה יעלון והרמטכ"ל שומעים את מה שהם שומעים ויוצאים בהודעת גינוי. אני מרגיש שלקחו אותי כקורבן כדי לנקות את הצבא בלי להבין באמת מה היה באירוע".

אזריה האשים: "בדרך הזאת אני כבר מאבד את כל האמון גם במפקדים ובכל צמרת צה"ל". בנוסף לכך, התייחס למשפט "מגיע למחבל למות", שנטען כי אמר, והעיד: "למיטב זיכרוני לא אמרתי את זה ואם אמרתי, אז יש משפט חסר".

לגבי ההיכרות עם פעיל הימין ברוך מרזל, אמר אזריה כי הוא בן אדם טוב שתמיד דאג ופינק. "כשהגענו לחברון, ברוך מרזל כל שבת בצהריים מזמין אותנו לאכול. המ"פ, המג"ד היו גם אוכלים אצלו הם ידעו ולא הייתה בעיה". לגבי הטענה שחייך אליו לאחר התקרית: "הסרטון לא מציג באמת את המציאות, יכול להיות שלחצתי לו יד".

בהמשך דיבר על עניין הטיפול בפצוע בשטח. "התפקיד שלי הוא חובש פלוגתי, נשבעתי לשבועת החובש, לכן לכל פצוע גם אם הוא אויב, הייתי מעניק לו טיפול ראשוני", אמר. עם זאת, הסביר: "אני לא יכול לטפל באף פצוע כל עוד נשקפת לי סכנה. היו כל הזמן צעקות בשטח לגבי מצבו של המחבל – לכן השלב הראשון הוא להסיר את הסכנה". לפי אזריה, "באף שלב במהלך האירוע המ"פ לא אמר לי להעניק טיפול למחבל".

"התרעתי מיד על המטען. המ"פ סטר לי בשטח מספר פעמים"

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו