המדינה לבג"ץ: "לרכבת ישראל יש היתר לעבוד בשבת"

הפרקליטות השיבה היום לעתירה שהגישה ח"כ זהבה גלאון נגד ביטול העבודות בשבת האחרונה • בתשובה מודגש כי לרכבת יש היתר לעבודה בשבתות גם בשבועות הקרובים - כשרק בידי שר העבודה הסמכות למנוע זאת

המדינה השיבה היום לעתירה שהגיש יו"ר מרצ, זהבה גלאון, בענין ביטול עבודות הרכבת בשבת האחרונה. "ההיתר לא בוטל או הותלה והינו בתוקף, ומשכך רשאית רכבת ישראל לעשות בו שימוש כל עוד לא הותלה או בוטל", נאמר בתשובת המדינה.

כזכור, גלאון דרשה להוציא צו ביניים שימנע את ביטול העבודות. בתשובת המדינה נאמר: "דין העתירה להידחות על הסף שכן העתירה כולה מתייחסת לעבודות שבוצעו בסוף השבוע שחלף, ומשכך כל הסעדים המתבקשים בגדרה אינם אקטואליים עוד ולפיכך הם תיאורטיים לחלוטין…לרכבת ישראל ניתן היתר מיוחד להעסקת עובדים במנוחה השבועית. מדובר בהיתר לכלל חודש ספטמבר וביכולתה של רכבת ישראל להחליט באילו שבתות לנצל את ההיתר".

המדינה מדגישה כי "בשל אירועי הימים האחרונים – בהם ההאשמה הפומבית מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו כלפי שר התחבורה ישראל כ"ץ – צפויות ישיבות עבודה בעניין הנדון, לרבות פגישה הקבועה להיום בהשתתפות גורמים רלוונטיים מן המשיבים ומרכבת ישראל".

כזכור, אמש השיבה הרכבת לעתירה כשבין היתר היא טוענת כי לא קיבלה מסמך רשמי על ביטול העבודות, אך הורתה לפועלים לעצור על מנת שלא להפר חוק. תשובת הרכבת אף הביכה את רה"מ מאחר שנחשף בה שהוא עצמו אישר לחברה לעבוד בשבת כאשר שימש כשר הכלכלה לפני כשנה, לאחר התפטרותו של אריה דרעי מהמשרד.

משבר השבת: שר הרווחה הורה לבטל את כלל היתרי העבודה שניתנו לרכבת

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו