פרופסור היס מאשים: "נתיחת הגופה לא בוצעה נכון, חסר מידע"

לדברי המנהל לשעבר של המכון לרפואה משפטית באבו כביר, המידע שחסר יכול היה להשפיע על המסקנות • בכיר במד"א העיד: קיבלנו דיווח ששני המחבלים הרוגים

צוות ההגנה במשפט שנערך לחייל אלאור אזריה אותו מנסים להפליל בהרג מחבל פלסטיני שביצע פיגוע דקירה בחברון, כאשר על פי הטענה המחבל היה מנוטרל, הביא היום מספר הוכחות לכך שהמחבל כבר היה מת בעת הירי של אזריה. זאת, בנוסף לטענתם כי היה חשש שיש מטען על גופו.

הפתולוג פרופ' יהודה היס, לשעבר מנהל המכון הפתולוגי, טען היום במהלך עדותו במשפט הממשיך להתנהל, שהנתיחה שבוצעה על ידי גורמי מצ"ח, שעליה הוא התבקש להתבסס, לא נעשתה בצורה נכונה. לדבריו חסר מידע שיכול היה להשפיע על המסקנות.

בחוות הדעת שהגיש פרופ' היס מטעם ההגנה נטען שלא ניתן לקבוע שהכדור שירה אזריה הרג את המחבל. לדבריו, המחבל מת כתוצאה מהירי המרכזי לנטרולו, שכלל שישה כדורים שהובילו לקריסת ריאה ולפגיעה מוחית.

לפי הדוח של היס, אזריה אינו אחראי ישירות למותו של המחבל. "פגיעת הקליע בראשו של המחבל נגרמה, קרוב לוודאי, לאחר המוות". המסמך של ראש המכון לרפואה משפטית לשעבר נכתב על בסיס נתיחת גופת המחבל, שביצעה ד"ר הדס גיפס, ונראה כי היא סותרת את מסקנותיה.

כפי שפורסם לראשונה בערוץ הראשון, בחוות הדעת כתב היס כי "על סמך הנתונים מנתיחת הגופה ובהתחשב במסקנות חוות דעתו של פרופסור דב שמעון, סביר להניח שמותו של המנוח נגרם מכשל נשימתי חריף בשילוב עם תסחיף אוויר ללב ולמוח בעקבות פגיעה בריאה הימנית על ידי שני קליעים".

מוקדם יותר היום, רונן בשארי, סגן ראש אגף מבצעים במד"א, שחיבר את תחקיר הארגון על האירוע. בעדותו אמר כי בדיווח שהגיע למד"א נמסר על חייל פצוע ועל שני מחבלים מנוטרלים. לדבריו, נהג האמבולנס, עופר אוחנה, סבר שהמחבלים הרוגים ועל כן העניק טיפול רק לחייל.

כמו כן טען כי מפקדי הרפואה בשטח אמרו שמלבד החייל לא היה למי להעניק טיפול. "הוא חבר לחובש הפלוגתי, העניק טיפול לחייל ולאחר שהעלו אותו לאמבולנס נגמר תפקידו בזירה. אף גורם צבאי לא הפנה לפצוע נוסף. מנוטרל זה הרוג", אמר. הדברים למעשה מסייע להגנה להוכיח שהמחבל לא נהרג מהירי של אזריה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו