שיפור קל במצבו של פרס: "מזיז את הידיים לבקשת הרופאים"

נשיא המדינה לשעבר מאושפז זה היום השישי בבית החולים והרופאים משדרים אופטימיות זהירה באשר למצבו • מקורביו: "התקווה שלנו היא שאין פגיעה גדולה כפי שהיה חשש בצד השמאלי של הגוף"

המדדים הרפואיים יציבים, נרשמת התאוששות קלה: נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, מאושפז זה היום השישי בבית החולים שיבא שבתל השומר. הרופאים שמטפלים בו מעדכנים הבוקר כי מצבו יציב ואף נרשם שיפור קל באספקטים מסויימים.

מקורבים לפקס דיווחו כי הוא הגיב בתגובות מלאות להוראות פשוטות שניתנו לו על ידי הרופאים, לרבות הזזה של שתי ידיו. ההתפתחות הזאת מעידה שאין פגיעת שיתוק בחלק השמאלי של הגוף.

"רופא בכיר בצוות המטפלים נכנס אתמול בערב לפרס לחדרו של פרס ופנה אליו עם בקשות פשוטות לתנועות מוטוריות. הוא הרם את שתי הידיים גם את יד שמאל. ההוראות שקיבל פרס היו: 'מר פרס בבקשה תלחץ לי את היד', 'בוא תעקוב אחריי כשאני זז' ו'מר פרס אני מבקש ממך להוריד את שתי הידיים'. ברגע שהוא הרים גם את יד שמאל התקווה שלנו היא שאין פגיעה גדולה כפי שהיה חשש בצד השמאלי של הגוף", דברי המקורבים.

צפו: שמעון פרס חושף את הברכה הנדירה שהוא קיבל מהרב שך זצ"ל

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, ביקר את קודמו בתפקיד לפני יומיים ואמר בצאתו מהביקור: "לפני כשעה יצאה השבת, שבת שבו נשאו תפילות מיוחדות בכל בתי הכנסת בישראל לשלומו של שמעון פרס הנשיא התשיעי. באתי לעודד את המשפחה ולהביא את הערצת העולם אליהם – הם עונים לכל שאלה שמגיע אליהם, מהאפיפיור ועד ילד קטן. כולנו תקווה שהנשיא התשיעי יחלים".

ריבלין הוסיף: "אני רוצה להביע הערכתי המתמשכת לבית החולים שיבא תל השומר, לצוות בית החולים בכלל ולצוות של שמעון פרס. נתפלל שנראה את שמעון חוזר לאיתנו. אין לוחם יותר ממנו ואם הדבר תלוי בו הוא ינצח".

צפו: שמעון פרס חושף את הברכה הנדירה שהוא קיבל מהרב שך זצ"ל

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו