טראמפ נגד ה-FBI: "לא ניתן לסקור 650.000 מיילים בזמן כה קצר"

התקווה שנגוזה? בנאומו אמש האשים טראמפ: "טיפול רשלני במידע מסווג זהו פשע. בידי העם האמריקני לעשות צדק בקלפי" • סגנו המיועד, פנס: "מחנה טראמפ מתחייבים לקבל "תוצאה ברורה" של הבחירות לנשיאות"

האם מדובר בתרגיל מבריק של ה-FBI או במהלך שהחל והסתיים מתוך שיקולים מקצועיים גרידא ולא מתוך ניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות לטובת מועמד כזה או אחר בבחירות בארה"ב?.

בעוד בשבוע שעבר הביעו במטהו של המועמד הרפובליקני תקווה אופטימיות, לנוכח הודעתו של ראש הFBI ג'יימס קומי על פתיחתה מחדש של חקירת קלינטון תוך שהוא מציין כי בידי הבולשת 650.000 תכתובות מיילים שמצאו את דרכם מהשרת הפרטי של קלינטון אל אנשים שאינם מוסמכים לכך, הרי שאמש התקווה נגוזה כאשר קומי הודיע לחברי הקונגרס כי הגב' לא תועמד לדין.

אמש, התייחס טראמפ להודעת ראש האף.בי.איי ובדברים שנשא בעצרת בפרברי דטרויט, מישיגן, אמר כי הוא תוהה ואינו רואה כל אפשרות כיצד ניתן לסקור 650 אלף מיילים, מספר ההודעות שדווח כי נמצאו, בזמן כל כך קצר.

טראמפ האשים את ה-FBI בהתנהלות בלתי הולמת ואמר כי "הילרי קלינטון אשמה, היא יודעת זאת. ה-FBI יודע זאת והעם האמריקני יודע זאת – עכשיו זה בידי העם האמריקני לעשות צדק בקלפי". הוא חזר על דבריו כי אסור היה לאפשר לקלינטון להתמודד על הנשיאות בשל פרשת ההדלפות.

סגנו המיועד של טראמפ, מייק פנס, הביע גם הוא חוסר שביעות רצון מהודעת ראש ה-FBI, בנאומו בעצרת בצפון קרוליינה האשים כי "טיפול רשלני במידע מסווג זהו פשע".

עוד אמר פנס, כי הבוחרים יכולים לגרום לכך שקלינטון לעולם לא תהיה נשיאה. "זה נגמר פה, זה נגמר עכשיו. בעוד יומיים העם האמריקני יכול לסגור אחת ולתמיד את הפרק של הקלינטונים בספר ההיסטוריה".

הוא הדגיש כי מחנה טראמפ מתחייבים לקבל "תוצאה ברורה" של הבחירות לנשיאות, יחד עם זאת הוא הוסיף כי שני הצדדים במרוץ שומרים על זכותם להיעזר בכלים משפטיים במקרה של תוצאות שנויות במחלוקת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו