סערת המיצג: סטודנטית מבצלאל נחקרה באזהרה

בעקבות הסערה שחולל אמש מיצג אומנותי בו נראתה דמותו של ראש הממשלה נתניהו על רקע חבל תליה לצד תמונתו של רה"מ המנוח יצחק רבין, נחקרה הערב באזהרה הסטודנטית שאחראית ל״יצירת האמנות״ השנויה במחלוקת

התפתחות בפרשת 'מיצג ההסתה' באקדמיה לאומנות ועיצוב 'בצלאל' בירושלים.

הערב דווח כי לאחר שהיועה"מ לממשלה נתן את אישורו לענין, הסטודנטית שיצרה את המיצג בו נראית דמותו של רה"מ בנימין נתניהו על רקע חבל תליה, זומנה לחקירה במשטרה.

לא נמסרו פרטים נוספים בענין, אלא שמקורביה של אותה סטודנטית מציינים כי מדובר בתלמידה בעלת השקפת עולם המצטיירת על ציר הימין מרכז, וכי ביצירת המיצג האמנותי ביקשה בסה"כ להתריע ולעורר נגד אלימות משני צדי המתרס הפוליטי.

כראיה לכך מציינים חבריה את העובדה כי לצד דמותו של נתניהו במיצג, הופיעה בנוסף דמותו של רה"מ המנוח יצחק רבין, שבא מתוך כוונה לעורר את השטח אל מול ההסתה נגד רה"מ. אי לכך סבורים אותם מקרובים, כי בעקבות ההתפתחות הסוערת בפרשה שיצאה מכלל פרופורציות והודעות הגינוי ששחררו בכירים משני צדי הקשת הפוליטית, נעשה עוול משמעותי לאותה תלמידה בכך שכביכול דבריה הוצאו מהקשרם.

הפרשן המשפטי משה נוסבאום מציין כי, "כמו שזה נראה כעת מדובר בתמימות, וכי מערכת אכיפת החוק תסתפק בהרתעה וכל סיום אחר לפרשה ייתפס כלא מידתי".

המסיתים משמאל משתוללים: תמונת נתניהו עם חבל תלייה


כזכור, אמש עם פרסום הפרשה בכלי התקשורת פרסמה 'בצלאל' הבהרה ולפיה, "מדובר בעבודה פרטית של סטודנט אשר בחר להביע עצמו בצינורותיו האישיים. איגוד הסטודנטים בבצלאל לא מכיר או שותף לעבודה הנ"ל. אנו כמובן לא מחזקים מסרים הקוראים לאלימות ולהסתה מכל סוג שהיא ואף מתנגדים לכך. עם זאת, כמוסד לעיצוב אנו מאמינים בחופש הביטוי והאומנות, ובעד מתן ביטוי לכל קשת הדעות, בגבולות החוק".

הבוקר האשים מנהל המכללה כי יש מי שמבקש לצייר את 'בצלאל' ולשייך אותו לארגוני השמאל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו