החשאיות סביב פרשת נתניהו – "החוקרים נדרשו לבדיקות פוליגרף"

היועה"מ מנדלבליט והמפכ"ל אלשיך, קבלו החלטה משותפת וחסרת תקדים על שמירת איפול ומידור לכל אורך חקירת רה"מ • החוקרים והצוות העוסק בתיק נדרשו לחתימה על התחייבות לסודיות ועל הסכמה לבדיקות פוליגרף ככל שיידרשו

החשאיות האופפת את חקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו טורדת את שלוותה של התקשורת ועדר העיתונאים והפרשנים שבעקבותיה, כאשר לא זכור תקדים שכזה בה אישיות בכירה נמצאת תחת חקירה וגם וותיקי העיתונאים אינם יודעים לספק הדלפות מינימליות שניתן יהיה לפתוח בהם את מהדורות החדשות.

אל מול אותם 'תחקירנים' הממתינים מזה שנים לרגע בו יחלוף נתניהו את מפתן דלת חדר החקירות, אל מול אותם הוגי דעות הזועקים מרה נוכח רמיסת "זכות הציבור לדעת", טוענת רוח המפקד ואומרת, וכי לשיבוש החקירה פניכם מועדות, האם כנים אתם ברצונכם שרה"מ יעודכן מבעוד מועד על פרטי החקירה ועל ה'אקדח המעשן' שבידי רשויות החוק, ויביא בהמשך לשיבוש החקירה?

העיתונאי והתחקירן יואב יצחק מ"ניוז 1", מגלה מספר אנקדוטות המתאפיינות סביב חקירה אפופת מיסתורין זו, כאשר בראש ובראשונה מגלה יצחק, כי היועה"מ מנדלבליט והמפכ"ל אלשיך, עשו יד אחת בהחלטה לשמור על איפול ומידור וכי עד כה הם די מצליחים בכך.

השניים דרשו מהחוקרים ומהצוות העוסק בתיק, דרישה לחתימה על התחייבות לסודיות ועל הסכמה לבדיקות פוליגרף ככל שיידרשו.

לדבריו, כמה סבבי פוליגרף כבר נערכו, ומספר חוקרים חשודים הוזזו.

אלשיך הבהיר לחוקרים, "מי שידליף יועמד לדין ויסולק מהמשטרה, גם פרקליטיו של נתניהו נדרשו לסודיות, שמא ייחשב הדבר שיבוש הליכי חקירה".

מתברר עוד, כי בניגוד לשמועות ולדעה שרווחה עד כה, הרי שהמליארדר רון לאודר, כלל אינו חשוד בפרשה, מקורביו אף אישרו אמש כי "הוא לא אמר בעדותו במשטרה שנתן מתנות לנתניהו".

עד כה נחקר ראש הממשלה רק בתיק הראשון המכונה, "תיק 1000", וכי בחקירתו מחר צפוי להיות מתושאל לראשונה גם בפרשה הנוספת המכונה "תיק 2000".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו