לא בגלל ישראל: הסיבה לעלטה והחשיכה ברצועת עזה

הפלסטינים מרבים להאשים את ישראל בהחשכת הרצועה, אך מתברר כי דווקא סכסוך כספי בין הרשות הפלסטינית לחמאס השולטת ברצועה, גורמת לאור לדלוק בבתי התושבים שם רק שלוש שעות ביום • במוקד הסכסוך: תשלום מס הבלו על החשמל

תושבי רצועת עזה סובלים בימים האחרונים משיבושים קשים באספקת החשמל בעקבות משבר בין הרשות הפלסטינית לחמאס, השולט ברצועה. חימום בתים באמצעות מדורות בתוך הבית כבר הפך לתופעה מוכרת בתוך הרצועה וגם השימוש בנרות כתחליף לתאורת חשמל.

אלו גרמו ללא מעט שריפות שבמהלכן גם נספו ילדים. המשבר גרם לתסיסה קשה ברצועה עזה ואתמול יצאו תהלוכות מחאה, בין היתר במחנה הפליטים נוסיראת. היום נציגי הפלגים הפלסטינים בעזה צפויים להיפגש עם נציגי חברת החשמל בניסיון לבחון דרכים לפתרון המשבר.

"אתמול היו לי שלוש שעות וחצי חשמל בבית", סיפר לוואלה! NEWS תושב העיר עזה. "זהו. בכל שאר היום אין כלום". לתושבים לא ברור מי אשם במצב. "פעם אומרים לנו חמאס, פעם אומרים לנו הרשות. ויש תקלות כמובן בקו עם מצרים ויש בעיות עם ישראל. צוחקים עלינו".

האזרח המתגורר ברצועת עזה סיפר על המצב הקשה בשטח. לדבריו, "לפני חודשיים שלושה עוד היו לנו שמונה שעות חשמל, אבל עכשיו כל הרצועה מקבלת שלוש שעות וקצת חשמל ביום. ובמזג אוויר של חורף, זה יכול להיות מסוכן".

המשבר האחרון סביב החשמל בעזה לא פרץ בן לילה. הוא תולדה של מחלוקת מתמשכת בין הרשות לבין חמאס סביב תשלום מס הבלו עבור הדלקים המשמשים את תחנת הכוח של עזה. הרשות קונה מישראל את הדלק שמועבר לעזה, במחיר מלא, כולל מס הבלו.

ואולם, ב-2015 הודיעה הרשות שאינה מוכנה עוד לשאת בתשלום המס לבדה ועל ממשל חמאס להשתתף בהוצאות של קניית הסולר לתחנת החשמל של עזה, שמהווה מקור אנרגיה מרכזי ברצועה, מלבד ישראל ומצרים.

חמאס סירב לכך תחילה והרשות החליטה לתת ארכה של כחודשיים, שבמהלכם תמשיך לשלם את המחיר המלא ולאחר מכן תשקול צעדיה. מאז ידעה הרצועה עליות וירידות באספקת החשמל. בכל פעם שהרשות מפסיקה שוב לשלם את הכסף של מס הבלו, חברת החשמל של עזה קונה פחות דלק ומספקת פחות חשמל.

הפעם נראה שהמשבר חריף במיוחד לנוכח תקלות באספקת החשמל מכיוון מצרים, שנבעו מבעיות טכניות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בחרתם חמאס קיבלתם חושך…אולי יתרחש הפיכה נגד החמאס ???

ישששש שלא יהיה להם חשמל אף פעם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו