מהומה בהר הבית: עשרה יהודים השתחוו במקום ונעצרו • צפו

צפו: עשרה פעילי ארגון 'חוזרים להר' עלו הבוקר להר הבית והשתחוו בו. הם נעצרו ע"י השוטרים בשטח ונלקחו לחקירה. פרקליטם: "רק בישראל לא מאפשרים ליהודים להתפלל במקום המקודש להם"

מהומה גדולה הבוקר בהר הבית: כעשרה פעילי 'חוזרים להר' עלו והשתחוו בהר בדרישה להתיר תפילת יהודים במקום. הם עוכבו על ידי שוטרים ונלקחו לחקירה.

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי 'עוצמה יהודית' ופרקליטם של העצורים, מעריך שעד שלא תותר תפילת יהודים בהר הבית יימשיכו ניסיונות התפילה בהר ללא אישור. "רק בישראל לא מאפשרים ליהודים להתפלל במקום המקודש להם. זו מדיניות של אפרטהייד", הוא אומר.

צפו בתיעוד

הבהרה: אין בהבאת הידיעה משום תמיכה בעליה להר הר הבית, דבר שנאסר ע"י רוב מנין ובנין של פוסקי ישראל בדורות האחרונים

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
44 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ילדים קטנים וכבר חייבים בכרת.

אשריהם ואשרי חלקם, יהי חלקי עמהם, צדיקים שמקדשים שם שמיים!

חבל שהדתיות הציונית מלמדת את הנוער לפעול בכח על מנת להשיג את מבוקשם ולא לומדים מאבינו יעקב לברוח ממריבות ומלחמות

ישר כח על ההבהרה החשובה. תזכו למצוותת

משוגעים תרדו מההר

אמנם הם קטינים,
אך אם רק יעשו להם נו נו נו וישחררו אותם,
למה שלא יעשו את זה שוב.
הם צריכים להיענש בצורה כזו,
שלא הם ולא אחרים יעשו זאת שוב.

צרכים לכניס לכלא ל 5 שנים

משוגעים

מישהו מהמגיבים מוכן להסביר לי בבקשה למה אסור לעלות להר הבית עם טיעונים הלכתיים? ניסיתי להתווכח עם איזה ד"ל אחד אבל הוא הביא לי מלא הוכחות שאין בעיה לעלות להר הבית ולא ידעתי מה לענות לו

אויבער חכם

לשמואל
כשאתה כשהרופא נותן לך הוראות ואתה לא מבין, ובכל זאת אתה מציית
כנ"ל כאן אתה לא מכיר את השלחן ערוך עם כל זאת ציית,
ועשית ככל אשר יורוך מבלי שאלות

משוגעים שיעצרו את כולם ותודה רבה על ההבהרה

יהודה בר זאב, אבל הוא מביא לי הוכחות הלכתיות מהרמב"ם והרדב"ז ועוד פוסקים רבים שלפיהם מותר לעלות וגם הוכחות היסטוריות שיהודים כשרים עלו להר בכל הדורות (הוא הזכיר ספר "ימי שמואל" של חסידות ברסלב). לכן התשובה שלך מספקת אותי, אך לא מספקת אותו. לכן אשמח להוכחות הלכתיות מבוססות ולא טענות של ציות עיוור

לשמואל-
דבר ראשון הוא צודק, בפשטות אין בעיה למי שטבל לעלות להר הבית, יש כאן המון "עמרצות", אנשים בטוחים שזה כרת, ולא היא, טומאה הותרה בציבור…
מה שכן יש בעיה חמורה, זה התגרות באומות שזה סכנת נפשות כפשוטו!

ולרב יהודה בר זאב-
לידיעתך יש לאו דאורייתא להיות טיפש… (תעשה שיעורי בית קצת..), היהדות תמיד בלטה בשוני שבינה לבין הנצרות ודתות אחרות להבדיל אלף אלפי הבדלות, ששם מרכינים את הראש וביחד איתו אוטמים את המוח ומקבלים בהכנעה את האפיקורסות והשטויות, שהכומר החליט שנאמר לו בנבואה. אצלנו להבדיל ב"ה קיבלנו הוראה להשתמש בשכל ולא ללכת כפתי אחרי כל נביא או חולם חלום, ולכן אין מקום לגיבובי שטויות מעין אלו..
ואם הסתבכת אתה מוזמן ללכת ללמוד בהרחבה את גדרי ופרטי מצוות "ועשית ככל אשר יורוך"…

לא הבנתי מה הקטע עם הכרת:
הרי ברור שעל עליה להר הבית אין כרת, אם טבלו במקווה כראוי.

הבעיה היא עם הציות לגדולי ישראל (שוודאי אין כרת על הפרתו).
והרי בדין העלייה נחלקו הרבנים.

אז מילא אם עולה להר הבית אדם 'חרדי', הרי רבותיו אסרו עליו.
אבל כאשר עולה אדם מהפלג הדתי לאומי, איך אפשר לבוא אליו בטענות? הרי לשיטת רבותיו יש בעלייה מצווה, ולא שמץ של איסור?!

לבעלי האתר אמנם האתר הוא אתר אינטרנטי על כל המשתמע מכך,
אך למרות ההבהרה [שללא ספק אני מעריך] עדיין יש בסרטון מסוג זה דירבון בצורה גורפת לעלות להר הבית,
אחשוב שיש בכך משום חילול השם, ולפני עור לא תתן מכשול, ומחטיאי הרבים לא מזכים אותם לעשות תשובה,
עם כל הכבוד והיקר והערכה על רוב הדברים הטובים להבא יש לכם אפשרות לתקן,
ובטוחני שזכות זו תעמוד לכם,
מעריץ ומוקיר על הדברים הטובים
בכלל ובפרט

לחרדי קרית ספרניק
דין טומאה הותרה בציבור הוא בקרבן ציבור שבא בזמנו וגם בקרבן פסח ולא בטיול של מזרחניקעס. תמיד כדאי ללמוד את הסוגיא לפני שמאשימים את הציבור עם 'המון עמרצות' כלשונך

לחרדי קרית ספרניק, אתה טועה ומטעה.
א. טומאה לא הותרה בציבור, אלא דחויה בציבור. יש נפק"מ בזה.
ב. זה נכון לגבי הקרבת קורבן פסח וכו', לא סתם לעלייה להר הבית
ג. מה שכן, העולים בטהרה טובלים כדין לפני כן ולכן מותר להם לעלות עד החיל, ששם מותר לטמאי מתים להיכנס גם מדרבנן ורק צריך לטבול כדי להיטהר מטומאות היוצאות מן הגוף
ד. אין שום איסור בתורה להתגרות באומות מלבד באומות מסויימות שלא קיימות היום
ה. ההיפך הוא הנכון – הויתור על הר הבית הוא הגורם לשפיכות דמים שאין כדוגמתה. אם מדינת ישראל הייתה עומדת על שלה ומחריבה את השיקוץ מיד לאחר מלחמת ששת הימים, אף אחד לא היה פוצה פה. עכשיו זה הרבה יותר מסובך אבל עדיין זה הדבר שצריך לעשות, וזה יגרום לפלסטינים להבין שלעולם לא תהיה מדינה פלסטינית ושעדיף להם לחיות איתנו בשלום לפי התנאים שלנו או להתחפף מפה למדינות אחרות

מרן רבינו הגדול רבי עובדיה יוסף זצ"ל דן בזה בספרו שו"ת יביע אומר חלק חמישי (יורה דעה סימן כו) ובספרו חזון עובדיה (תעניות עמוד תנד), ושם דן באורך וברוחב, והביא כמה ראיות מדברי הפוסקים, שאין אנו בקיאים בזמן הזה לדעת היכן הוא מקום המקדש בדיוק, ולפיכך רוב ככל שטח הר הבית נמצא בספק אם הוא מקום המקדש, (וגם אם יש איזה מקום היוצא מן הספק, עדיין הוא קדוש בקדושתו ולא כל אדם רשאי להיכנס שמה). ובדבריו הביא את לשון הגאון רבי דוד מקרלין בשו"ת שאילת דוד (בקונט' דרישת ציון וירושלים די"ד סע"ג), שכתב, שאי אפשר לנו בשום פנים לכיוון מקום המזבח, ויש לחוש בזה באיסור כרת. ולכן בודאי שיש להתרחק ולהישמר שלא להיכנס להר הבית אפילו לאחר טבילה ולצורך מצוה, כי יבאו ההמון לפרוץ ולהיכנס בטומאה לשטח העזרות וההיכל, וכעת כבר נמנו וגזרו והסכימו גדולי הדור בכל תוקף לגדור גדר ולהזהיר באזהרה חמורה לבל יהין שום אדם להיכנס לשטח הר הבית, עד כי יבא שילה, שאז יקוים בנו, "וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם", והסכימו על האיסור בזה הגאונים: רבי יצחק ויס, רבי שלום משאש, רבי אליעזר יהודה ולדנברג, רבי יחיאל מיכל טוקצינסקי, ועוד ועוד רבים ועצומים, השווים בחומר האיסור להיכנס להר הבית בזמן הזה מפני חשש איסור כרת.

ולכן אותם הנתלים בדברי מי שיהיה, ואומרים שיש מעלה מיוחדת לעלות להר הבית, לא כדין הם עושים, ונוגעים באיסור כרת, וכלשון הגאון בעל מנחת יצחק (ח"ה סימן א), "כל דבריהם מהבל ימעטו". ואף שיש מפרשים בדעת הראב"ד שאין איסור כרת בכניסה לשטח בית המקדש בזמן הזה, מכל מקום סברת הראב"ד בזה דחויה מההלכה, וכן פסק רבינו הרדב"ז, שלהלכה בוודאי שאנו פוסקים כדעת הרמב"ם ושאר הפוסקים האוסרים כניסה לשטח בית המקדש גם בזמן הזה, וכל הנכנס לשם חייב כרת. ובפרט שלדעת הרבה פוסקים גם הראב"ד סובר שיש בדבר איסור מן התורה, כמו שכתב הגאון הרא"יה קוק בשו"ת משפט כהן (סימן צו). ועוד, שאף שלדעת הראב"ד אין בזה איסור כרת, מכל מקום איסור לאו מן התורה בוודאי שיש בזה.

לבקי, טומאה לא הותרה בציבור גם לא בקרבן פסח או קורבן ציבור. היא רק דחויה בציבור ויש בזה נפק"מ. אבל בכל מקרה הטעות של החרדי קרית ספרניק היא טעות הרבה יותר קטנה מאשר של רוב הציבור החרדי, שחושב שיש איסור כרת לכניסה לכל שטח הר הבית.
איסור כרת הוא רק לשטח העזרה ממש, ומסביב יש את שטח החיל שהוא אסור מדרבנן לטמאי מתים אך זה לא כרת, ובמסלול שהולכים המזרוחניקעס כפי שכינית אותם (למרות שהם מזוקנים עם פיאות ולא נראים מזרחוניקעס) מותר לטמאי מתים להיכנס לכל הדעות, ורק צריכים לטבול לפני כן במקווה כשר (לא מים שאובין) משום טומאות היוצאות מן הגוף. ואכן צדק המגיב שמואל שאמר שבספר "ימי שמואל" של החסיד רבי שמואל הורביץ ז"ל מגדולי חסידי ברסלב בדור העבר, מסופר בכמה מקומות שהיו עולים להר הבית עד המקום שמותר לטמאי מתים להיכנס וגם אז הוואקף לא נתנו להם להתפלל כאז כן היום. וידוע שחסידי ברסלב (האמתיים, לא חסידי שובו בנים) לא זזים מההלכה כהוא זה

המזרוחניק שיש לו רב שמתיר לעלות להר הבית, באמת מותר לעלות, לצערינו מותר לו עוד דברים שלעם ישראל אסור.
אבל הציבור החרדי אסור לו, כי כך פסקו רבותיו.
הפולמוס הזה מיותר, היות ולא מצאתי את אותו שואל מובהק ששוכנע ע"י מזרוחניק, שידע לענות על מה ולמה צריך להכין נאגעל וואסער.

הרדב"ז מביא מידות ברורות ואף אחד לא חולק שאבן השתיה היא מתחת לשיקוץ וכל מי שעולה להר ממילא לא יכול להתקרב יותר מידי כי הערבים לא נותניםולפי כל המפות הם אפילו לא מתקרבים ליד המקום הקדוש…… חוץ מזה היום אין שכינה שם מצד שאין מקדש
2. הכותל המערבי איננו של בית המקדש ולא של העזרה כי כתלים נבלעו באדמה
3.איך אנחנו מצפים שירד לנו מהשמים בית מקדש וכי מגיע לנו שיירד מלמעלה רשעים כמונו???????????????? אם לא נבנה לא נקבל לפחות נתחיל……..

איסור העליה להר היא מפני אי ידיעת גבולות העזרה ובעזרה קיים איסור כרת ודאי ואין שום מסורת אמיתית עד איפה מותר לעלות ולכן לא עולים וגם אם אחד מנסה לשכנע אותך אל תסכים כי יש להם כושר שיכנוע גבוה וכמו שלא תתוכח אם נוצרים בעניני דת גם על תתוכח אם המיזרוחניקים בענין עליה להר הבית וכל חרד לדבר ה' לא יעז לעלות להר

גם הרב קוק אסר את העליה להר

ל

הדימוי שאמרת עם ביקורת גדולה לדמות בין נוצרים ליהודים, אך הדבר ברור שבענין זה יש לכך מקום גדול וחשש כפירה במה שעולים ולא חוששים לספק איסור כרת, שהרי אם היו מאמינים בבירור באיסור כרת ספק עד בטוח שלא היו עולים, ואם תגיד שאם היו מאמינים המשוג… שבהם עדיין היו עולים אתה צודק כי הם אלו שעולים גם עכשיו…. וזה עצמו הראיה שהם לא מאמינים, ודו"ק.
איך שלא יהיה ברור שאין עם מי לדבר………

אסור לישראל להיכנס לעזרה בטומאה! וכידוע כיום כולנו ספק טמאים,ולכן אסור להיכנס לעזרה! ואם יגידו לך שהיום לא יודעים איפה העזרה ולכן מותר לעלות,ולהסתכן בכרת, תשאל אותו: ואם אתן לך 10 מעדנים, ובאחד מהם יש רעל האם תאכל?…

גם אני מצטרפת לתשובה המקוצרת.

אין שום ספק שבמקום כיפת הסלע שם קודש הקדשים,
ומי שחושש – שלא ילך גם לכותל המערבי, מחשש שזה כותל העזרה.
הרב עובדיה אחרי מלחמת ששת הימים ברר אצל הוואקף כמה מטר יש מכיפת הסלע ולפי זה התיר ללכת לכותל, זאת אומרת שבוודאי מי שמתרחק כשיעור מכיפת הסלע= מותר!
וכך אני נוהג, לאחר שהתיעצתי עם רבותי החרדים!!!

ולנחמן: אני מאוד נהנה מתשובותיך בד"כ, אך הפעם הגזמת עם הסוגריים לשלול קהילה קדושב בישראל, ובפרט שאני מכירם אישי שהם אפי' מקפידים יותר. אנא היזהר בעתיד.

לכל המגיבים היקרים, הראתי לד"ל ששאל אותי את תגובותיכם והוא כתב תגובה: כל מה שאתם אומרים זה ידוע אבל זה סיסמאות, כי זה לא כתוב בהלכה בשום ספר, לא בשו"ע לא ברמב"ם לא בטור וכו'. יש את שו"ת הרדב"ז שכותב במפורש שנהגו לעלות והוא כותב שהדבר ברור בלי כל ספק שאבן השתייה תחת כיפת הסלע, יש את רבי שמואל הורביץ מחסידי ברסלב בדור הקודם שהעיד בספרו ימי שמואל (בכמה מקומות בספר) שבכל חג היו עולים להר הבית המון רב מישראל עד מקום שמותר לטמאי מתים להיכנס, יש את הרמב"ם שעשה יום טוב לדורות ביום שנכנס להתפלל בהר הבית.
אם תיתן לי 10 מעדנים שבאחד מהם יש רעל וודאי שלא אוכל אבל אם תיתן לי 10 מעדנים שב9 מהם אולי יש רעל ובאחד וודאי אין רעל, לא אוכל מהתשע אך כן אוכל מהאחד שאין בו רעל! מי שלא יודע את הגבולות שלא יעלה, אך מי שיודע וכל מי שבדק יודע, שמי שהולך בהר הבית במסלול ההיקפי, שבו הולכים העולים בטהרה, אין שום חשש כרת ולא צל ספק ספיקא של חשש כרת. עד כאן דבריו

אני לא מבין על מה כל הפולמוס הזה, מה בוער לכם לעלות להר הבית ?
זה מוסיף משהו ליידישקייט שלכם או של ילדיכם?
יש בזה קיום רצון ד'?
חוץ מציונות לשמה אין בזה שום ענין.

רוצחים ימ"ש

ונחמן נמאס לנו מהערות שלך עם כל הכבוד אתה נמצא באתר חרדי שלא מעונין לשמוע את דעות הדל"יות שלך

ליענקלע
אני חרדי לא פחות ממך, אני חסיד ברסלב, וילדיי לומדים במוסדות חרדים ב"ה, אלא שאני ב"ה גם זכיתי ללמוד אצל תלמידי חכמים אמיתיים שמקיימים "לא תגורו מפני איש" ויודעים להביע את דעת ההלכה הצרופה גם אם אינה תואמת אוזניים של כל מיני עסקנים שמחליטים לגדולי הדור מה לומר. אני נמצא באתר חרדי, בגלל שגדולי הדור הורו למי שמשתמש באינטרנט לפרנסתו ע"פ שאלת חכם, להשתמש בסינון היותר טוב וב"ה הסינון היותר טוב הוא נטפרי וזה האתר החדשות היחיד שפתוח לי ב"ה. אם נמאס לך מההערות שלי אתה מוזמן לעזוב את האתר ולשוטט באתרים כמו בחדרי חרדים או כיכר השבת, שם לא תמצא אותי אלא רק חרדים למהדרין כמו דוב הלברטל.

שאלה ליענקלע
אם יש יהודי שח"ו פרק עול תורה ומצוות, אוכל חזיר ביוה"כ ועובר על כל התורה כולה – ואותו יהודי מת ללא בנים. האם אחיו החרדי פטור מלייבם את אשתו או לחלוץ לה, בשל העובדה שהתורה אמרה שמצוות ייבום בשביל שלא יימחה שמו מישראל, ואדם כזה לפחות לפי שיטתך צריך לומר עליו ימח שמו (או שרק מי שעולה להר הבית בטהרה על פי כל דקדוקי ההלכה כפי שנהגו בדורות הקודמים רק הוא יימח שמו)

לנחמן האוהב ישראל קודם כל לא ראיתי את אותה אהבת ישראל על אלו שהולכים גם בדרכם של גדולי ישראל שלהם שכן! דעתם של רוב גדולי ישראל שאסור לעלות בהרלא קשור לשום עסקנים
מאד מעניין כי רק גדולי ישראל החרדים הם נשמעים על ידי העסקנים שלהם ואלו שהחזו"א אמר עליהם כי מי ששמח ביום אידם הוא אפיקורס הם לא ממשומעים על ידי עסקנים ופוליטיקאים מתועבים די לצביעות,,,,,,,,,,,, ואני חוזר ואמר כבר זמן רב שאני עוקב אחרי התגובות שלך ואתה היחיד שמגונן כל הזמן על אותם מטורפים שהמצוה היחידה שהם הקנו לעצמם הוא מצוות ישוב ארץ ישראל שגדולי ישראל שאתה אפילו לא עפר תחת כפות רגליהם אמרו שכל המצווה הזאת נמצאת בספק גדול ומאידך הם דורכים על כל מצוות התורה ברגל גסה, מעננין מאד שבתקופת עמונה הוזלת מעל הבמה הזאת כמה פעמים דמעות תנין על אותם 'צדיקים' הנלחמים על מצוות ישוב ארץ ישראל במסירות נפש, ומאידך השמעת זלזול בוטה באלו שהפגינו בצורה הרבה יותר עדינה על גזירת הגיוס שבת וכו' לא יעזור לך אם תקח את שיטתם של רוב גדולי ישראל שהם נשמעים רק לתורת משה ולא לתורת הרב דרוקמאן ולמעלה ב……. ותהפוך אותה לשיטת הלברטל ואני חוזר שוב אם אתה מזרוחניק כלך לך מפה אל אותם רוצחים מטורפים שמסכנים במעשיהם את כל עם ישראל בארץ הקודש…. לפחות אל תשמיע את הגיגך הנוגדים את דעת תורתנו הק' מעל במה זו שמקומו הוא רק לחרדים יראים ולא לחרדים ולחרד"לים לאומנים…..

אני פשוט המומה ממכם יהודים שנקראים חרדים כלה מזלזלים באחיכם לא נראה לי שאתם יותר מדי מבינים בהלכות הללו ועוד יותר שאתם מסתכלים באתר אינטרנט קדושה איןמבכם הרבה וגם בי כולנו פה צריכים לחזור בתשובה אז מי אנחנו שנקטלג על יהודים וכל אחד המלך לפי אבותיו וכנראה שיש חלקים שמותר אבל זה לא הקטע הקטע שהם יוצרים את האנשים הללו בהר הבית ליד טיול הערבים שהערבים מועלים ברקע והם אומללים מושפלים השוטרים בארץ ישראל כל אחד שם לפחות חייב להיות בכלא בוז להם הם אחים שלהם ואחר כך הם מתפלאים למה יש פיגועים כי האפילציה שלהם גבוה הם חשים מוגנים מהשוטרים הערבים באמת אני תמיד צודק/ת

ליענקלה היקר
א. אינני מזרוחניק. אני חרדי גמור, ואין לי מה לחפש באתר אחר
ב. אני לא יודע על אילו תגובות שלי אתה עוקב, הרי כל אחד יכול לכתוב כאן כאוות נפשו ולקרוא באיזה שם שהוא חפץ, יכול להיות שיש עוד מגיבים ששמם נחמן שמגיבים כאן או שאפילו אין שם נחמן ורק רושמים נחמן.
ג. מעולם לא זילזלתי ח"ו באף אדם שלוחם מלחמת ה' בין אם מדובר במלחמה על מצוות השמיטה כהלכתה, בין אם מדובר במצוות השבת ובין אם מדובר במצוות אחרות ובטח ובטח שלא זילזתי במי שנלחם כנגד גזירת הגיוס לצבא השמד. כך שדבריך מכוונים כנראה למגיב אחר ולא אליי
ד. במשך כל הדורות כל גדולי ישראל רובם ככולם למעט בודדים שבבודדים החשיבו את מצוות יישוב הארץ והעלייה אליה. רבנו נחמן מברסלב זיע"א (שעל שמו אני קרוי) אמר שצריך להתפלל שיהיו לכל הצדיקים כיסופים וגעגועים לבוא לארץ ישראל. הוא פשוט צפה ברוה"ק שיבוא דור שבו חלק מהגדולים יזלזו וימאסו בארץ הקודש ויתנגדו לעלייה אליה. אם אתה הולך בשיטה שאין מה לחפש כאן ושצריך ללכת לחו"ל, לך הצטרף לקהילתו של האדמור מלב טהור גוואטמלה ותפסיק להיכנס לאתר שכתוב בשפה העברית של הציונים

לנחמן מן המותר להגיד לך שאתה תסלח לי על ההגדה בור ועם הארץ בהלכות אלו אתה מסתמך על כמה ציטוטים מספרים ואתה רוצה על פי זה להכריע את כל התורה ואתה כבר מחליט על דעתך מה הייתה שיטתם של כל גדולי התורה ובפרט מהשורה התחתונה שכתבת ש'לא זלזלת ח"ו' בשום גדול בישראל, לך תלמד ואחרי זה נתייחס לדברי ההבל שכתבת

לנחמן היקר! אל תיפגע מ'יענקלע', גם אני עוקב אחר התגובות שלו ונמאס מהן. לגופו של ענין – אנא, אל תתקיפו באופן אישי, הן מדיני בין אדם לחבירו והן משום חילול ה' לאחרים הצופים באתר.

ליענקלה היקר, בדיוק ההיפך.
אני מביא לך פסקי הלכה מפורשים מגדולי ישראל כרמב"ם וכרדב"ז, וכן עדות של אחד מזקני חסידי ברסלב בדור הקודם שהעיד שכך היה המנהג שהיו עולים בחגים להר הבית, ועל גזרת הוואקף שאסר כתב "אוי לנו שעלתה בימינו כך"
ואילו אתה מצטט דברים שבעל פה, ללא שום מקור, וכל גדולי ישראל האוסרים – אין בסמכותם לחלוק על דורות ראשונים ולכל היותר יכולים לומר שאינם יודעים את הגבולות ולכן הם מורים לא לעלות מחשש שיקרבו למקום האסור.
ובמו אוזני שמעתי משניים מגדולי ישראל (החרדים, יענקלה, החרדים…), שמצד הדין מותר לעלות ולמי ששואלם בצנעה הם מורים כן, אך חוששים מלהורות כך לרבים מכמה טעמים ובעיקר מחשש שיוציאו עליהם לעז שהקדיחו תבשילם וכו'

וואלה
איזה פולמוס רציני בין יענקל'ה לנחמן…
אפתח עם תגובה לנחמן. קודם כל זה שמחקת בתגובתך קהילה קדושה (בדגש על "קדושה") מישראל כבר ערכך ירד בעיני עשרות מונים, אפי' שאני כלל לא חסיד ברסלב אלא בניברקי פשוט אך אני בשום פנים ואופן לא יכול לשלול קהילה שלימה ובפרט שכל השוללים והמתנגדים לקהילה זו מתבססים על הוצאת שם רע, רכילות ולשון הרע !!! אתה הרי איש ספר הלוחם בעוז למען התורה הק' פתח חפץ חיים, שמירת הלשון ותראה מה יש לו לומר לך (כמדומני שיש לו הרבה מה לומר…)
לעניינינו העליה להר הבית נאסרה משתי טעמים, א'-איסור טומאה שעל זה דנו כאן בהרחבה. ב'-יש איסור להתגרות באומות, אנחנו עדיין בגלות לא יעזור לאף אחד כ-ל-ו-ם!!!! (מי נוסע עם ממוגן ירי אנחנו או הם?!)
נראה לי שלגדולי ישראל (הכוונה להרב עובדיה, הגרי"ש אלישיב, הרב וואזנר, רבני הבד"ץ לדורותיהם האשכנים והספרדים ועוד זי"ע, ויבלחט"א כל גדולי זמנינו מכל הזרמים והפלגים (כולל רבני ברסלב) למעט רבנים ספורים שאין רוב הציבור נסמך על פסקיהם) ב50 שנה האחרונות היה קצת יותר שכל מכולנו והם ידעו יותר טוב מאיתנו את כל הציטוטים מהרדב"ז וכו' ועם כל זאת אסרו את העליה להר באופן גורף! אז מי אנחנו בכלל?!
וליענקל'ה אני יאמר אתה צודק שאנחנו מתרחקים מהקו הציוני-דתי היות וזאת התורה לא תהא מוחלפת. אך בבקשה אין לך אדם שאין לו שעה כל אחד עוד יכול להתחזק ולחזור בתשובה כולל אני ואתה…
סוף כל סוף למי זה מוסיף לעלות ההרה?!
"השמר לך עלות בהר ונגוע בקצהו"

בקיצור לנחמן אשריך שאתה צועד בדרכם של המזרוחניקים הראשונים שבדיוק כמוך ידעו לומר שאין לגדולי ישראל בעלות על התורה והם יכולים ללמוד את התורה כפי שהם מבינים (מזכיר קצת גם את הצדוקים) וגם אם תצעק בגרון ניחר אני חרדיייי עדיין דיעותיך נוטות יותר לכיוון הד"לי ויהי"ר שהשם יאיר את עיניך בזכות זה שאתה מחפש את האמת לאמיתה…..
וללהפסיק גם לחילוני יש סיכוי ולא ידח ממנו נידח אך כל עוד הם לא חוזרים בתשובה כבר אמר הבריסקער רב על כגון דא שהם נעבעך אפיקורסים כלומר אפיקורסים מסכנים…..

תגובה לדברי "להפסיק לריב":
ביודעם ומכירם קאמינא, שום לשון הרע והוצאת שם רע. חלק מהם תמימים שלא מסוגלים להאמין שרבם חטא, אך חלק נכבד מהם יודע את האמת אלא שחושבים שלצדיק מותר לעשות עבירות לשמה, גם אם מדובר בג' חמורות.
ליענקלע
תקרא לי איך שאתה רוצה. אני הולך לא הולך לפי מגזר או חוג מסויים, אלא עם האמת. אם האמת כולה הייתה נמצאת בכנישתא חדא של עשרה אנשים, כבר היה מגיע המשיח כפי שכתוב בזוהר הקדוש. אלא שהאמת מפוזרת ונעדרת ונעשתה עדרים עדרים. חלק מהאמת נמצא פה וחלק במקומות אחרים והתפקיד שלנו זה לברר את האמת וללכת איתה. אתה רוצה לקרוא לי מזרחניק תקרא, אתה רוצה לקרוא לי צדוקי – תקרא, אתה רוצה לקרוא לי אפיקורס תקרא
אני יודע שאני מחפש את האמת לאמיתה, ואתה בטוח שכל האמת נמצאת אצלך, לכן אתה בהסתרה שבתוך הסתרה, כי אתה בכלל לא מחפש את האמת.

אגב לנחמן עם כל האמת שלך עוד לא קם בית דין אחד רשמי שקיבל גבית עדות על המעשים המיוחסים…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו