אמו של אחד המחבלים בשער שכם נעצרה בחשד להסתה

כוחות הביטחון עצרו הבוקר בכפר דיר אבו משעל את אמו של אחד המחבלים אשר ביצעו את פיגוע הדקירה בשער שכם ביום שישי האחרון, בחשד להסתה בוטה עקב ההתבטאויות האחרונות שלה אשר הללו את השהידים וקראו לפגע ביהודים

כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית "בנימין", בשיתוף כוחות מג״ב, עצרו הבוקר בכפר דיר אבו משעל את אמו של אחד המחבלים אשר ביצעו את פיגוע הדקירה בשער שכם ביום שישי האחרון, בחשד להסתה בוטה עקב ההתבטאויות האחרונות שלה אשר הללו את השהידים וקראו לפגע ביהודים. בנוסף נתפסו אמצעי הסתה, בניהם דגלים וכרזות.

ביום שישי האחרון נדקרה למוות לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא, וארבעה אנשים נוספים נפצעו, בפיגוע משולב שאירע בשתי זירות בעיר העתיקה בירושלים. מלכא בת ה-23 נפצעה באורח אנוש סמוך לשער שכם, ופונתה לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותה. הכוחות שהיו במקום נטרלו את המחבל.

במקביל, בזירה שנייה בסמוך למערת צדקיהו בוצע ירי לעבר כוח משטרה ומג"ב וניסיון דקירה. שני מחבלים נוטרלו במקום. לוחמי מג"ב וכוחות המשטרה החרימו את כלי הנשק של המחבלים, בהם תת מקלע מאולתר וסכין. שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע המשולב, שטרם מלאו להם 20, נעצרו בעבר על רקע פעילות טרור עממי, ואחד מהם אף ריצה תקופת מאסר. השלושה יצאו מהכפר דיר אבו משעל, שנמצא במפת 'המרחבים האלימים' של אוגדת איו"ש. בשנה האחרונה יצאו מהכפר שתי חוליות ירי בשני פיגועים באזור.

בפיקוד המרכז כונסה הערכת מצב מיד לאחר הפיגוע, ובתוך זמן קצר החלה פעילות נרחבת בכפר דיר אבו משעל. במהלך הפעילות בוצע מיפוי הנדסי של בתי המחבלים, והוחרמו 22 כלי רכב בלתי חוקיים וחומרי הסתה. כמו כן בוטלו היתרי ביקור ונשללו היתרי עבודה של בני חמולת המחבלים.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו