Yonatan Sindel/Flash90

בניגוד להוראת בג"ץ: מאות אנשי שמאל מפגינים בפתח תקוה

בג"ץ הגביל את כמות המשתתפים בהפגנה ל-500, אך יותר מ-1,500 בני אדם הגיעו לכיכר גורן בפ"ת להפגנה נגד היועמ"ש • "עריצי השמאל מרוממים את החוק רק כשזה נוח, אך מסתבר שכדי לבצע הפיכה שלא באמצעות בחירות גם רמיסת החוק כשרה"

לאחר שבית המשפט פרסם השבוע צו ביניים על ההפגנות בפתח תקוה ובשבוע שעבר נעצרו שניים ממובילי המאבק, מני נפתלי ואלדד יניב, מאות בני אדם הגיעו הערב (מוצאי שבת) שוב להפגין נגד היועמ"ש אביחי מנדלבליט. זוהי ההפגנה הארבעים במספר המתרחשת בעיר.

המפגינים מתוחמים בין גדרות ברזל ברחבת הכניסה לקניון ונושאים שלטים שבהם נכתב בין היתר "מלך צריך עבדים", ו"מושחתים הביתה", וכן שלטים הקוראים לראש הממשלה להתפטר מתפקידו. ההפגנה מתקיימת ללא מערכות הגברה. הערב לא מתקיימת במקום הפגנה נגדית.

משטרת מרחב שרון הדביקה מספרים על המפגינים, כדי לאפשר רק ל-500 אנשים להיכנס למתחם ההפגנה. לאחר שהושלמה המכסה קראה המשטרה למפגינים נוספים לא להגיע למקום. למרות זאת, עוד מאות מפגינים זרמו אל המקום. השוטרים לא איפשרו להם להיכנס למתחם ההפגנה ואלה התקבצו בסמוך למקום. מרבית המוחים יצאו מהמתחם שהוקצה והתרכזו על שטח הכיכר ברחבת העפר ועל מעגל התנועה תוך ירידה לכביש, וחלק מהמפגינים אף חוסמים את הכביש.

מהמשטרה נמסר כי כמות המפגינים שהגיעה עברה את המספר שנקבע בבג"ץ. לפי הערכות המשטרה הגיעו כ-1,500 מפגינים אשר התחלקו למספר מוקדים שונים, ביניהם מתחם המרכז המסחרי, על שטח הכיכר הסמוכה וכמו כן בכיכרות נוספות באזור. כמו כן, נמסר מהמשטרה כי כל הנסיונות להידברות עם ראשי המחאה עלו בתוהו וכרגע הם לא עומדים באף אחת מההגבלות שקבע בג"ץ, ביניהן הגבלה לשימוש ב-2 מגפונים בלבד ואיסור ירידה לכביש.

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן מסר בתגובה: "מדובר בהפרה בוטה של החלטת בג״צ רק שבוע לאחר שחזינו בהפרה בוטה של הוראות המשטרה. עריצי השמאל מרוממים את החוק רק כשזה נוח, אך מסתבר שכדי לבצע הפיכה שלא באמצעות בחירות גם רמיסת החוק כשרה. אני מצפה מהמשטרה לפעול ביד קשה ולאכוף את הוראות בית המשפט נגד מיעוט אנרכיסטי".

בתוך כך, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר הערב כי ההחלטה לעצור את מנהיגי המחאה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה, מני נפתלי ואלדד יניב, היה "טעות בשיקול הדעת". בריאיון ל"פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח הוא הוסיף כי לא נכון היה לאזוק את השניים."אני לא מגן על המשטרה", אמר ארדן וציין אף שהוא מתכוון לקיים דיון ולבחון את כל מה שקשור בנהלי הכבילה, האיזוק והמעצרים.

בתחילת הריאיון תקף ארדן את מנהיגי המחאה, וטען כי "יש כאן קמפיין שקרי שבעצם אומר שהמשטרה מגבילה את חופש הביטוי. בואו נגיד את האמת: מי שפוגע בשלטון החוק זה אלדד יניב וחבריו שמפעילים לחץ פוליטי פסול על היועמ"ש. זוהי הפגנה פוליטית של מי שפורע את שלטון החוק, הם אומרים שאין להם אמון בשומרי הסף".

"אלדד יניב התנהג כאחרון האנרכיסטים", אמר ארדן. "כשיש הנחיה לא להפגין במקום מסוים כדי לא להפר את הסדר ואנשים לא נשמעים לכך, הם מתנהגים כאחרוני האנרכיסטים". השר ארדן התייחס לצו הביניים המגביל את כמות המשתתפים ל-500 איש. "המשטרה איפשרה לקיים את ההפגנה עשרות שבעות ללא אישור", אמר ארדן.

השר התייחס לכך שברגע שכמות המפגינים גדלה ובנוסף התחילה מנגד גם להתקיים הפגנה של הליכוד המשטרה נאלצה לשמור על הסדר הציבורי. "המשטרה באה לפני בג"ץ לאחר שהתושבים התלוננו והציעה מקומות אחרים בפ"ת, אבל אלדד יניב ומני נפתלי התנהגו כאחרוני האנרכיסטים ולא נשמעו להוראות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משוגעים

מי שאומר עליהם משוגעים, עושה להם הנחה, הם מושחתים, לא אומר שביבי צדיק בכלל לא, להיפך, אבל הם מושחתים צבועים וצבועים זה הכי גרוע, פשוט כולם צריכים לשמוע לחוק ורק הם לא צריכים, צביעות כזו זה מגעיל, איכס, אבל ביבי אשם,היה יכול ממזמן לכסח את התקשורת, שהם עושים הכל אבל הוא מ-פ-ח-ד מהצל של עצמו

ל"משוגעים?!"
קודם כל, כל זמן שלא הוכח אחרת ביבי לא אשם בכלום.
ודרך אגב—הוא דווקא כ-ן מכסח את התקשורת…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו