חוננו

צעיר חרדי שהותקף משחזר: "קשרו לנו את הפאות כמו בתמונה מהגטו"

מצמרר: "הוא קשר לנו את שתי הפאות כמו בתמונה המפורסמת בגטו ורשה, שני בחורים חסידיים שהפאות שלהם קשורות, אחד עם השני", שחזר אחד מהצעירים החרדים שהותקפו על ידי פורעים ערבים בליל שבת בעיר העתיקה בירושלים

אחד הנערים שהותקף על ידי הפורעים הערבים בליל שבת, שחזר את התקיפה המזעזעת שעברו. זה קרה בירידה של השניים משער האשפות הסמוך לכותל המערבי לעבר בריכת השילוח, בפאתי עיר דוד. לדבריו, השניים טובלים במעיין מדי שבת, "בדרך כלל לא קורה כלום", סיפר בראיון תחת שם בדוי לגלי צה"ל.

"כשאנחנו יורדים, בפנייה של ואדי סילבי לעיר דוד, הגיעו שני נערים מלמטה. אחד מהם היכה אותי על ראשי באגרוף. אחרי זה ירדנו לטבול במעיין. חיכינו שם כמה דקות עד שיעברו. חשבנו שכבר הלכו". המהומה החלה כאשר השניים החלו לטפס מבריכת השילוח לעבר הכותל המערבי.

"כשחזרנו לעלייה, הם ישבו בפינה ועישנו נרגילה. הם חסמו אותנו, אחד מקדימה, אחד מאחורה. תפסו לנו את שתי הפאות והתחילו לשאול אותנו, מאיפה אתם, מאיפה הגעתם. אמרנו לו מפה, משמואל הנביא. הוא קושר לנו את שתי הפאות כמו בתמונה המפורסמת בגטו ורשה, שני בחורים חסידיים שהפאות שלהם קשורות, אחד עם השני", תיאר.

בתשובה לשאלה מדוע השניים לא התנגדו לביזוי האנטישמי, ענה: "התחננו אליו. עמדנו בהלם, בשוק". עוד אמר שמעון בראיון כי הערבי הסביר לשניים כי הוא נעצר שבוע לפני כן ו"עכשיו הוא יחטוף אותנו". "הוא גורר אותנו טיפה, מטר שניים, באיום כזה. תגידו שנתניהו ככה וככה, אנחנו אומרים שאנחנו לא מבינים ערבית. הוא ממשיך, לא משנה, תגידו. תגידו שמדינת ישראל ככה וככה. שהמשטרה ככה וככה. ואז הוא אומר: חמאס צריך לשלוט פה, תגידו את זה. אמרנו את זה. ניסינו להתנגד, הוא לפת אותנו בכוח, לא יכולנו. אנחנו שני חבר'ה קטנים, לא יכולים להתנגד לאדם שרירי".

אחרי כן, לפת הערבי את השנים בגרון וביקש מהם לחזור אחריו מילה במילה. "הוא אמר לנו משפט בערבית. לא הבנו מזה. הבנו רק אללה. הוא גרם לנו לומר את זה שלוש פעמים. לא הבנתי שאני אומר את זה". הבחור המותקף הודה בזעזוע כי באותו רגע, "לא הבנתי מה זה, אבל עכשיו כשאני חוזר לאותו רגע, אני מצטמרר".

"הוא הכניס שתי בעיטות לכל אחד מאיתנו. הוא כופף את הידיים שלנו והכריח אותנו לנשק את הידיים שלו. רצנו לשער האשפות ואמרנו לשוטר מג"ב והוא אמר תלכו לכותל ואני אטפל בזה. יהודים סיפרו לנו אחרי זה שלא נעשה דבר". הוא הבהיר כי הוא מתכוון, יחד עם חבירו שהותקף אף הוא, להגיע לרחבת הכותל שוב. "אני מתכוון לחזור לשם, אבל אני מפחד".

מזעזע: הערבים תקפו חרדים והכריחו אותם להגיד פסוקי המרת דת

כאמור, אתמול דיווחנו כי במשטרת ישראל מתנהלת חקירה בעקבות תלונה שהוגשה ביום א' בלילה על ידי שני צעירים חרדים שטענו כי עת שהלכו ביום שבת לפנות בוקר לכיוון בריכת השילוח פגשו בהם שני צעירים, תושבי המקום, אשר חסמו את דרכם והחלו לגדף ולקלל אותם, בערבית ובעברית, ובהמשך היכו ותקפו אותם ונמלטו מהמקום.

השניים לא נזקקו לטיפול רפואי, המשיכו בדרכם, וכאמור ביום א' בלילה הגיעו לתחנת המשטרה ודיווחו על האירוע. מיד עם קבלת התלונה פתחה המשטרה בחקירה מאומצת תוך הפעלת אמצעים גלויים וסמויים שהובילו לאיתור זהות החשודים ומעצרם תוך מספר שעות מרגע הגשת התלונה.

התלונה הוגשה לאחר שהמותקפים פנו לארגון חוננו. עם הגעת הפרטים המזעזעים, עו"ד חיים בלייכר מהמחלקה האזרחית, אשר מלווה נפגעי עבירה, יצר קשר עם המשטרה ודחף למעצרם המהיר של המחבלים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר בעזרת התערבותו נעצרו התוקפים, מספר כי מדובר באירוע אנטישמי חמור: "מידי יום אני מטפל בנפגעי טרור, כאן מדובר באירוע מסוג אחר – אירוע שמזכיר לנו ימים אפלים ביותר בו יהודים הושפלו ונרמסו. לא רק שפגעו בקורבנות באופן פיזי, אלא הם גם הושפלו ועברו אירוע גזעני ואנטישמי קשה ביותר".

לדבריו, "במהלך האירוע התוקפים חייבו את הקורבנות להגיד בערבית את פסוקי 'העדות' של המרת הדת, לשבח את ארגון הטרור חמאס, לקלל את מדינת ישראל ואת ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, וכל זאת תוך שהמחבלים מתעדים את האירוע. אנו שמחים שהפניה שלנו למשטרה הביאה לפעולה מהירה, אנו נלווה את החקירה עד למיצוי הדין המלא עם המחבלים".

החשודים, תושבי מזרח ירושלים, בגילאי 18 ו- 19, נעצרו והובאו לחקירה בתחנת שלם שם נחקרו בחשד לתקיפה ממניע גזעני. בהמשך יובאו בפני בית המשפט להארכת מעצרם. במשטרה הדגישו כי מדובר באירוע חמור שעל פי החשד בוצע ממניע גזעני. מרגע הגשת התלונה והודות לפעולות חקירה מקצועיות ומורכבות שבוצעו על די החוקרים , תוך מספר שעות אותרו ונעצרו החשודים שהובאו לחקירה.

מהמשטרה נמסר כי היא "תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת למצות עימם הדין ותמשיך לפעול בפריסה המוגברת בעיר למען שלומם וביטחונם של כלל תושבי העיר ומבקריה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזעזע. יימך שמם הערבים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו