Yossi Aloni/Flash90

בג"ץ פסל את מכסות הכניסה לישראל: "אינה חוקתית"; ועדת החריגים תבוטל

בג"ץ קבע כי קביעת מכסה לכניסה של 3,000 נוסעים לארץ ביום ואישור ועדת חריגים טרם יציאה מישראל עבור מי שאינם מחוסנים או מחלימים – אינן חוקתיות, ולכן וועדת החריגים תבוטל החל מעוד שלושה ימים • "לממשלה לא היו נימוקים או נתונים לכך"

בג"ץ קבע היום (רביעי) כי התקנות שסוגרות את השמיים לא חוקתיות ובטלות מיום שבת הקרוב. בית המשפט העליון קבע היום כי תקנה לתקנות הגבלת התעופה הקובעת מכסה של 3,000 נוסעים נכנסים ביום ותקנה 4 לתקנות היציאה והכניסה הדורשת אישור ועדת חריגים טרם יציאה מישראל עבור מי שאינם מחוסנים או מחלימים – אינן חוקתיות.

לפי השופטים, ההגבלה פוגעת בזכויות הכי בסיסיות, ללא שהות מספקת לאזרחים להתארגן, עם מידע חסר, בלי שלממשלה היו נתונים ובלי שהיא נימקה מדוע קיבלה החלטה זו. לפי בג"ץ, הרושם שנוצר הוא שבמקום להשקיע מאמץ ומשאבים באכיפת הבידוד, הופעל משטר של הגבלת כניסה לישראל – פשוט יותר לביצוע אך פוגע הרבה יותר בזכויות יסוד.

שופטי בג"ץ הוסיפו התראת בטלות, ולפיה ככל שיוטלו בעתיד הגבלות חדשות כלשהן על הכניסה לישראל והיציאה ממנה, "יש לבסס אותן על תשתית עובדתית מקיפה ועדכנית ולהבטיח כי הן עומדות כנדרש במבחנים החוקתיים".

השופטים הוסיפו ומתחו ביקורת על החלטה זו של הממשלה תוך שהם מציינים כי ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שבה הוגבלה באופן כה גורף זכות אזרחים לחזור למדינתם.

התנועה לאיכות השלטון הגיבה על החלטת בג״ץ בעתירתה לפתיחת השמיים: "מדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שסגרה את הדלת בפני אזרחיה שלה, ועשתה זאת תוך שהיא גם מונעת מהם את זכותם הבסיסית להצביע בבחירות. אין זה אלא עוד סימפטום רע במיוחד של התנהלותה השערורייתית של הממשלה בניהול משבר הקורונה, של קבלת החלטות בשליפה ומהרגע להרגע, ותוך רמיסה מתמשכת של זכויות יסוד חוקתיות. אנו מברכים על פסק הדין החשוב של בית המשפט העליון, וקוראים לכל אזרח ישראלי המעוניין בכך לשוב הביתה ולהצביע בבחירות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

במקרה הזה בג"ץ צודק.
לא היה דיון ותכנון לטווח של יותר מ-5 דקות קדימה בכל תקופת הקורונה – כמו תמיד ובכל עניין אצל ביב האפס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו