Tomer Neuberg/FLASH90

"ותיקי ישראל": ראש המוסד וחברת הכנסת לשעבר דני יתום הקים מפלגה

ראש המוסד לשעבר דני יתום הודיע הערב (רביעי) על הקמת מפלגה חדשה בראשותו, בשם "ותיקי ישראל". ליתום הצטרפו הפרופסור אסא כשר, השדרנית אשת קול ישראל בעבר פאר לי שחר ופרופסור רבקה לזובסקי

חבר הכנסת וראש המוסד לשעבר דני יתום הודיע הערב (רביעי) על הקמת מפלגה החדשה, שתיקרא "ותיקי ישראל". במסיבת עיתונאים שקיים, הציג יתום כמה מהמועמדים ברשימתו תוך הכרזה על מטרתה המרכזית של המפלגה – מענה לאוכלוסיית הקשישים בישראל. בין המועמדים: פרופ' אסא כשר, זוכה פרס ישראל בפילוסופיה וממחברי "רוח צה"ל", העיתונאית פאר-לי שחר, זוכת פרס אומ"ץ למאבק בשחיתות, ופרופ' רבקה לזובסקי, יו"ר ויצ"ו העולמית לשעבר ופעילה חברתית במשך 40 שנה.

"קוראים לי דני, אני בן 75 ואני מתבייש", אמר יתום במסיבת עיתונאים שכינס. "נמאס לנו להתבייש בגיל שלנו, נמאס לנו להתבייש ביחס שלכם כלפינו, נמאס לנו להתבייש. אני שייך לדור שלחם בארץ יותר מכל דור אחר, שבנה את הארץ בשנותיה הראשונות, שהקים פה כלכלה איתנה, מדע מתקדם וטכנולוגיה פורצת דרך. זה הדור שממשלות ישראל הפכו לדור מוזנח שלא סופרים אותו. 'זקן' הפכה למילת גנאי".

"מתוך בושה, מתוך דאגה ובעיקר מתוך ראיית טובת המדינה וטובת דור הוותיקים- אנחנו משיקים היום את מפלגת ותיקי ישראל. אני שייך לדור שלחם יותר מכל דור אחר, הדור שבנה את הארץ בשנותיה הראשונות, הדור שהקים פה כלכלה איתנה, מדע מתקדם וטכנולוגיה פורצת דרך, זה הדור שממשלות ישראל הפכו לדור מוזנח, דור מבוזה, דור שלא סופרים אותו", הוסיף.

פרופ' אסא כשר נשא דברים מביתו ברמת גן. "היו לי הרבה הזדמנויות לראות איך המדינה מתנהלת בשנים האחרונות. ישראל היא מדינה דמוקרטית ויהודית, וחשבתי שנראה ביחס שלה לקשישים את השילוב הזה. אבל במקום 'והדרת פני זקן' אנחנו רואים ודחפת פני זקן", אמר. "אני שמח על היוזמה של דני יתום ושל ותיקי ישראל לפעול בכנסת כמו שצריך כדי לשנות את המצב", הוסיף כשר. "אני מכיר את היכולות של כולם ובטוח שנצליח לשנות".

יתום התפטר לפני 12 שנים מתפקידו כחבר כנסת, כיוון שלא הסכים לשבת בממשלתו של ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו, ואף הדגיש זאת היום בדבריו: "לא רציתי לתמוך בממשלתו של ראש ממשלה שכשל מנהיגותית. כי על ערכים לא מתפשרים. בבוא העת יטיל נשיא המדינה על נציג הימין או על נציג השמאל להרכיב ממשלה, על פי תפיסת עולמי, אין מצב שיטיל זאת על נאשם בפלילים".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הולך..
כל פנסיונר של צה"ל והשירות הציבורי מקים מפלגה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו